Nu al misselijk???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Croissantje, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hey ladies,

Meestal ben ik meer van het reageren... maar nu toch ook even een vraag van mij, want ik snap er helemaal niks van!

Volgens mijn gevoel en berekeningen (ik heb PCOS, dus is altijd lastig om dingen zeker te stellen) heb ik op 30 of 31 augustus mijn eisprong gehad. Ik was die dagen extreem moe, had onwijze snacktrek en voelde van alles in mijn buik, van trekjes tot buikpijn toe.

Maaaaaaaar.... nu kon ik gistereren ineens (sorry voor de nu volgende details) tot twee keer toe ontzettend goed naar de wc; iets waar ik normaal gesproken regelmatig een laxeertabletje voor neem, aangezien ik anders niet veel verder kom dan een paar konijnenkeuteltjes eens in de drie dagen :)(). En vandaag meteen weer.... Maar vanmorgen lag ik ook ineens kei misselijk in bed, kreeg ik onwijze hoofdpijn na het opstaan en zit ik nu ook weer half op het randje van mijn stoel omdat ik zo misselijk ben dat ik denk dat ik het wel eens op een rennen zou moeten zetten.

Voor zover ik me kan bedenken heb ik echt niets verkeerds gegeten (zo voelt het ook helemaal niet), maar voor zwangerschapssymptomen is het nu toch ook nog veel te vroeg??

Weet wel dat mijn moeder vroeger altijd zei: "Ik wist het direct, begon bij beide zwangerschappen meteen te spugen vanaf dag 1". Maar ja, die kan ik het nu lastig nog eens vragen ;)

Zijn er hier soms meiden met dezelfde ervaring?

2. mariisska

mariisska Lid

8 jan 2012
    82
    0
    0
    thuisstudie,life coaching
    Emmeloord
    Ik herken het wel. Ik zou het gewoon rustig afwachten hoe moelijk ook tot je overtijd bent :)

3. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Tsja, ik weet dat testen voorlopig nog geen enkele zin heeft hier.. :cool:
    En qua 'symptomen' kan er natuurlijk nog een hoop veranderen tussen nu en twee weken.

Maar ik zie aan je banner dat jij al wel kunt testen.... heb je dat al gedaan?

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Voor symptomen is het echt nog veel te vroeg.
    Eitje is nog niet eens in je baarmoeder...

Je kan misselijk zijn door de eisprong zelf maar ook door de warmte.

5. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Eitje hoeft toch ook nog niet in de baarmoeder te zijn voor een verandering in de hormoonspiegel?

HCG wordt al direct aangemaakt na een evt bevruchting.....

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik neem aan dat je juli bedoelt ;).

Het lijkt me sterk dat je nu al zwanger zou zijn. De innesteling is in de regel ca. 5 dagen na de eisprong. Volgens velen kun je dan ook nog niet eens echt 'klachten' hebben.

Je hebt mazzel in ieder geval dat je met PCOS zelf een eisprong hebt. Indien de eisprong eerder is geweest en afgelopen dagen mogelijk de innesteling dan zou het wel weer kunnen lijkt me zo.

Dus.... je hebt geen zak aan mijn antwoord ;). Wanneer zou je willen gaan testen?

Succes meid. Hoop dat de klachten snel afnemen.

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht

Nee hcg word pas aangemaakt na innesteling.

8. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hahaha... Ik lach me rot om jouw antwoord Leen! Loop inmiddels even buiten met de hond, dus zal er vreemd uitzien, maar lekker belangrijk ;)

Wil eigenlijk pas testen op 16 augustus (bedoelde voor eisprong (of eiersprong zoals ik vorige week ergens op het forum las)) inderdaad 30/31 juli), die dag zijn manlief en ik namelijk precies 1 jaar getrouwd! Maar goed, ik moet het wel zien vol te houden... En met de KV 2v5 testen al in huis (van vorige ronde hoor! :-8) vraag ik me af of dat lukt.

Eisprong eerder verwacht ik eigenlijk niet, want was nu precies dag 13/14.... Iets waarvan ik sterk geloof dat het te maken heeft met (1) het slikken van tarwekiemolie en (2) het 'lozen' van een enorme dosis stress door mijn baan op te zeggen waarvan ik inmiddels een burnout had gekregen.

9. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Dat is niet waar... Heb dit zelfs gevraagd aan twee gynaecologen; na bevruchting zorgt het vruchtje voor aanmaak van HcG, niet het lichaam na innesteling zoals vaak ten onrechte wordt gedacht en vermeld.

10. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Nee. Er wordt vaak niet goede gelezen. Ongeveer 24 uur na de bevruchting begint de HCG aanmaak in kleine hoeveelheden. De aanmaak stijgt pas goed na de innesteling. Echter, het geringe HCG voor de innesteling is vaak niet voldoende om klachten te veroorzaken.

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ach ja de fertiliteitsarts en ziekenhuis die weten natuurlijk niet waar ze het over hebben...

Klopt dat het vruchtje zorgt voor het hcg, maar dit gebeurd pas na de innesteling..
    Nou ja niet eens het vruchtje maar de placenta in aanleg...

12. WannaBaby82

WannaBaby82 Niet meer actief

Tuut tuuut, ik kom er ff tussendoor :D Dit is wat ik lees op meerdere sites..:

"hCG staat voor ‘humaan choriongonadotrofine’ en wordt aangemaakt op het moment dat een vrouw zwanger is. Maar wat is hCG eigenlijk en waar en wanneer wordt het aangemaakt? Het wordt produceerd door de placenta, wat gebeurd vanaf de innesteling. Dus, vanaf de innesteling is het hormoon hCG aanwezig bij de vrouw. hCG is hetgeen dat gemeten wordt bij een zwangerschapstest. De test geeft dat aan of er in de urine van de vrouw wel of geen hCG aangewezig en of ze dus wel of niet zwanger is. Zo simpel is dat."

Bron: Wat is hCG? - Wanneer Zwangerschapstest

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Lijkt mij duidelijk...

14. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Het was geen persoonlijke aanval ofzo hoor... Je reageert nu namelijk wel echt heel gepikeerd :(

En ja, natuurlijk is het heel goed mogelijk dat jij iets anders te horen hebt gekregen in het ZH, want na een paar jaar ervaring (zowel praktijk als theorie), weet ik als geen ander hoeveel artsen en aanverwanten elkaar tegenspreken... En hoe verschrikkelijk frustrerend dat is!

Maar in al mijn tegenstrijdigheden tussen de twee ziekenhuizen, was dit nou juist een van de weinige onderwerpen waar ze het allemaal wel over eens waren.

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Het is geen persoonlijke aanval, maar het verhaal wat jou verteld is klopt gewoon niet.

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Ik zou het voorlopig zien als eisprong-kwaaltje ;), zeker als je aangeeft dat je je niet lekker hebt gevoeld rond die tijd, daar had ik na mijn miskraam ook flink last van, misselijk vanaf 1 dag voor eisprong tot ongeveer 4 dagen daarna, dan even wat minder en dan weer meer vanaf 3-4 dagen voor menstruatie. Heel irritant. Ook veel rommelende darmen, wisselende ontlasting e.d. terwijl ik dat in eerste helft van cyclus nooit had.

De ronde dat ik zwanger was had ik dat ook 'gewoon' rond eisprong, maar verdween de misselijkheid compleet 5 dagen na eisprong en bleef weg, ook darmen hielden zich heel rustig, voelde me veel beter dan normaal voor menstruatie. Misselijkheid bleef weg tot 5 wkn zwangerschap en kwam toen heeeeeeel heftig terug ;).

Voor mijn 2e had ik dat allemaal niet en was misselijkheid voor mij een van de eerste tekenen dat het misschien wel raak kon zijn. Dat was ongeveer een week na eisprong, dus ik vermoed vanaf innesteling.

Veel succes met afwachten! Hopelijk pakt het positief uit!

17. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    HCG
    In het begin van de zwangerschap produceren de bevruchte eicel en de moederkoek (placenta) grote hoeveelheden HCG (Human Chorion Gonadotrofine). Dit hormoon speelt een rol bij het ontstaan van de misselijkheid. HCG is nodig om de baarmoeder voor te bereiden op het ontvangen van een bevruchte eicel.

Bron: Misselijkheid tijdens de zwangerschap - Aandoeningen - dokterdokter.nl

We kunnen natuurlijk zelf allemaal prima gebruik maken van Google en internet, maar ook daar komen dezelfde tegenstrijdige 'feiten' naar voren helaas.

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Okay, het is buiten 30 graden en ook hier begint het een verhitte discussie te worden. Iedereen probeert zn gelijk te halen lijkt wel. Internet staat bommetje vol info, maar of alles juist is? Wellicht is het ene lichaam gevoeliger dan het andere lichaam.

Een standaard horoscoop klopt ook niet altijd om het zo maar uit te drukken ;).

En ik ken mensen in mijn omgeving die beweren dat ze wisten dat ze zwanger waren vanaf de bevruchting! Geeft mij een groot vraagteken, maar wie ben ik om hier over te oordelen.

Natuurlijk krijg je allemaal reacties als je een vraag stelt waar je al dan niets aan hebt (zoals mijn vorige antwoord haha).
    Ik wil ook geen valse hoop geven, maar je voelt wat je voelt. Wat ik wel weer is dat je lijf je vanalles kan láten voelen.

Komen we weer terug bij af: afwachten :)

19. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Je hebt gelijk Leen82! Veel te warm voor verhitte discussies momenteel, en waarschijnlijk nog veel belangrijker: is er wel echt "1 gelijk"? Ik begin er steeds meer aan te twijfelen namelijk.... kan toch ook geen toeval zijn dat er zoveel verschillende dingen op internet zijn èn zoveel verschillende theorieën zijn onder de heren-doktoren?

Nogmaals, het was echt niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen hier of zonodig mijn gelijk te halen... maar ik werd gewoon zelf gek van mijn twijffels en wilde graag eens de werkelijke ervaringen van anderen horen (in plaats van te blijven Google'n op theorieën die allemaal iets anders zeggen)

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    ... Em die heb je hier niet gevonden ;). Ben heel benieuwd of je wat duidelijkheid hebt over een paar weken.

Succes meid. The mind can play with us zodat we vanalles voelen.
    Of heb het er eens tussen neus en lippen door over met je moeder.

Over een week of 2 weet je meer. Ongesteld of een positieve test.

Take care!

Deel Deze Pagina