jeuk en eczeem na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxmichelle, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    Elke maand heb ik na het moment dat ik een positieve ovulatietest heb last van jeukende eczeem aan mijn armholte en af en toe jeuk over mijn hele lichaam.. er ontstaan dan ook van die bultjes. Wat kan dit zijn? Ik ben wel bekend met allergieën, maar heb hier al een tijdje geen last meer van alleen dan vanaf de eisprong wel weer tot mn menstruatie..
    Iemand die dit herkend? Ik lees wel dat medicijnen als clomid etc dit zeer zelden als bijwerking hebben.. dus misschien heeft het iets met progesteron ofzo te maken? Hoop dat er iemand is die mij kan helpen..

2. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    Niemand?:(

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Oh ja hoor, mijn handen gaan tot bloedens toe zelfs kapot. Al heel vaak naar laten kijken en testen gedaan. Alle soorten crèmes etc etc geprobeerd. Maar er is maar 1 conclusie mogelijk uiteindelijk: het is hormonaal.......dus verder niks aan te doen bij mij.

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Heel apart. Wat zegt de dokter?

5. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    Ojeetje heftig! Hmm echt raar!

6. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    Ikzelf ben hier nog niet voor naar de dokter geweest..

7. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

27 sep 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hier!! Al mijn hele leven last van eczeem en dat werd in mijn puberteit erger en erger, zat er helemaal onder :(
    Vanaf ong. 24 jaar werd dat weer minder, maar altijd flinke eczeem gehouden aan mijn handen, voeten, ellebogen..jarenlang afwisselend smeren met hormoon- en vette zalven maakte het dragelijk (sort of) maar niet beter.

Maar! Vanaf augustus gestopt met de pil enneh..eczeem is sindsdien enorm verminderd, direct vanaf begin. Nu volstaat smeren met een vette creme (mix cacao- shebutter). En inderdaad, rond de eisprong en zo rond 8DPO krijg ik allemaal kleine bultjes in mijn ellebogen (ken ik niet meer sinds begin 20 dus, wel buitenkant ellebogen) en polsen en die jeuken gigantisch!

Ik smeer die creme en weet dat het na een paar dagen weer wegtrekt en altijd beter is dan wat ik had, want sinds ja-ren zijn mijn handen weer zo goed als schoon en jeukvrij :p:p

8. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Sinds vandaag herkenbaar! 7dpo vandaag en ik zit de hele dag te krabben! Armen en ook vooral buitenkant ellebogen! Dit heb ik eigenlijk voorgaande rondes niet gehad. Wel een droog plekje bij het middenrif, vlak onder de borsten.

9. tapa87

tapa87 Lid

1 mei 2013
    81
    2
    8
    Vrouw
    Hoi xxmichelle,

Ik herken het wel, ik heb ook wel meer eczeem in mijn nek/hals in sommige periodes... maar niet echt opgelet wanneer precies... Nu ik zwanger ben nog geen last van... Wel jeuk over de rest van mn lichaam haha soms wat rode plekjes, niet echt eczeem..
    Geloof er wel in dat hormonen er invloed op hebben!

10. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    Raar hoor allemaal, maar ben dus niet de enige:p

11. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ja ik herken t ook. Allebei de keren bleek ik zwanger...overal jeuk en bultjes enzo vanaf m'n eisprong...

12. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    ik hoop niet dat het bij mij iets negatiefs is waardoor het niet lukt om zwanger te worden ofzo..

13. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

27 sep 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$ jaaaah!!! Was dat alweer vergeten, maar idd paar maanden terug hele droge plek naast mijn navel, heel droog en met velletjes, alsof ik verbeand was geweest zoals in de zomer ;)
    En sinds vandaag jeuk jeuk jeuk precies naast mijn navel hè akelige jeuk!

Ik heb ook veel last van een droge huid van mijn gezicht rond 8DPO en dat begint vandaag al bij mijn bovenlip: die was vanochtend supervellerig en maar smeren hele dag, nu issie wat minder droog.

Pff vind er niks aan. Heb m'n hele leven al jeuk, maar nu het af en toe weg is, valt het opeens heel erg op als het er wél is, gek hè?! Hoe dat werkt :p

Deel Deze Pagina