Hi, Ik heb onlangs een HSG onderzoek ondergaan. Ik moet zeggen dat in mijn beleving gelukkig alle verhalen erg meevielen. Eerlijk gezegd was het geen fijn onderzoek, maar zo erg als sommigen het omschreven heb ik het gelukkig niet ervaren. Weet iemand hoe snel je gemiddeld zwanger kan worden na zo'n onderzoek en/of zijn er al personen zwanger geworden na zo'n onderzoek. Graag deel ik ervaringen? Groetjes, Sandra
Hallo Sandra, Na een jaar proberen zwanger te worden zijn wij bij de gyn beland. Die schreef clomid voor en er is direct een HSG onderzoek gedaan. (wat ik trouwens wel heeeel erg pijnlijk en vervelend vond) Hij vertelde dat er niets wetenschappelijk is bewezen, maar dat toch veel vrouwen na een HSG onderzoek binnen drie maanden zwanger raken als er verder geen andere ´obstakels´ gevonden zijn. Dit heeft te ermee te maken dat je eileiders (als ze niet helemaal verstopt zijn) door het doorspuiten weer vrij en schoon zijn. Geen idee of het ermee te maken had, maar ik was direct in die ronde zwanger geworden. Misschien eens lezen/vragen bij topic vruchtbaarheidsbehandelingen wat de ervaringen zijn.