ICSI & Sauna

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maamaa, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    als alles goed verloopt mogen we begin maart beginnen met 1e poging ICSI. Nu las ik op internet dat de man niet naar de sauna mag ivm met de hitte wat slecht is voor het sperma.
    Mijn ventje is een echte saunaganger (2 a 3x in de sportschool)
    Hebben jullie hiervan wat te horen gekregen? Mochten jullie meer dingen niet tijdens de hormonen/tp/punctie e.d?

Dank je wel! Maamaa

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

In principe mag je alles gewoon...maar de bekende dingen voor mannen bijvoorbeeld tellen altijd.
    Na de punctie mag je niet in bad, moet je gewoon wat rustiger aan doen. Eigenlijk goed naar je lijf luisteren.....
    Ik mag gewoon sporten enzo.
    Elmo

3. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Maamaa,

Mijn man en ik gaan ook graag naar de sauna. Maar nu wij weten dat zijn zaadkwaliteit slecht is, heb ik liever niet dat hij naar de sauna gaat. Hitte is nou eenmaal niet goed voor de zaadkwaliteit. De arts vraagt bij het onderzoek ook of je man koorst heeft gehad, dus als dat al uitmaakt lijkt het mij sterk dat de hitte van de sauna geen negatieve invloed heeft. Maar goed, dat is mijn gevoel. Ik wil niet dat ik later ga twijfelen over de eventuele invloed van een saunabezoek.

Maar je moet altijd je eigen gevoel volgen!

Liefs,
    Loes

4. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    op alle sites over mannelijke vruchtbaarheid wordt aangegeven dat sauna en hete baden echt niet goed zijn!

Mijn man blijkkt ook erg slecht zaad te hebben en ging voorheen bijna dagelijks in heet bad nu doet hij dat niet alleen nog douchen! Niet dat we denken dat hij slecht zaad heeft door het baden maar nu we op zoek zijn naar dat ene goede zaadje nemen we liever geen risico!

liefs nina

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    :D Oei, ik wil zelfs liever niet dat mijn mannetje in bad gaat, draaf ik dan te ver door? Sauna lijkt me niet zo goed. Krijg wel spontaan zin om naar de sauna toe te gaan...nou, fijne dag verder en tot later. Liefs Ester.

6. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    dat had ik ook hoor eshter toen ik het hoorde!

Voordat we wisten dat hij slecht zaad had wilde hij er absoluut niet aan meewerken, maar gelukkig is hij nu wel bijgedraaid!

liefs nina

7. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    :D HA! Fijn om te weten dat ik niet doordraaf! Maar ik heb ook een lief mannetje die braaf alle adviezen opvolgt en zelfs af en toe zich even in dit forum verdiept. Wat dat betreft heb ik niets over em te klagen hoor! :thumup: Hoe is dat bij jullie mannen? Overigens ben ik blij dat we net gister goed bericht hebben gehad over dat we ICSI mogen doen, vanavond moeten we op kraamvisite bij de ex van mijn mannetje (wat een verplichting :( maar niets aan te doen, het sterkt me dat wij nu tenminste ook weer hoop hebben. Voor jullie hoop ik ook dat het uiteindelijk goed komt. Liefs Ester :rolleyes:

Deel Deze Pagina