Te enthousiast? Test verkeerd geïnterpreteerd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sweety88, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Gister was ik precies 4 dagen overtijd.
    Op dag 1 na mijn NOD negatieve zwt gehad, maar goed :D

Helemaal blij ben ik dus een test van de Kruidvat gaan halen (2 per verpakking).
    Maar omdat ik bij mijn familie op bezoek ging (we willen pas van onze babyplannen vertellen als we zwanger zijn) gooide ik gauw 1 teststaafje in mijn tas en liet de verpakking in het handschoenvakje liggen (mocht immers niet gezien worden)

Dus op de wc ´stiekem´ de test uitgevoerd en:

2 streepjes!!

Nou ken ik alleen de zwt waar 2 streepjes betekent ´zwanger´.
    Maar 1 streepje was horizontaal, 1 verticaal. Dus daar had ik al mijn twijfels over of het niet toch een - teken was....:(

Maar ik was meteen helemaal enthousiast, dus die buikpijn en pijnlijke borsten kwamen toch van een zwangerschap?
    Gelukkig had ik nog tegen niemand iets gezegd, ook tegen mijn partner niet, want eenmaal in de auto pakte ik de verpakking en......het betekende NEGATIEF.
    Er verschijnt dus een controlestreepje EN een - of + teken.
    Dat was wel even vervelend :(
    Volgende keer toch maar even de bijsluiter lezen.....:D

Vanochtend ben ik ongesteld geworden.

Ik vraag me af hoe anderen hiermee omgaan, verheug me gewoon zo op een zwangerschap :)

2. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Ik zelf heb geen ervaring met die test wel die 2voor 5 dan komt er alleen een 2e streep te staan als je echt zwanger bent dan heb je 2 verticale strepen miss volgende keer die probere

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Misschien. Was je test niet goed doorgelopen nog?

4. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Jawel, toen ik hem later nog eens bekeek was er nog altijd de controlestreep en het - teken.
    Dit blijkt bij deze testen een negatief resultaat te zijn.
    En toen ik vanmorgen ongesteld werd, wist ik het wel zeker.
    Sinds ik in juli met de pil ben gestopt, schommelt mijn cyclus tussen de 28-37 dagen. Dat maakt het wel lastig.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Snap je niet dan.....het kruis wat toch weer weg gegaan!

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dus er stond alleen een verticale streep?

7. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ik denk dat mijn verhaal een beetje onduidelijk was.
    Er was geen kruis, alleen twee streepjes.

8. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Dat is echt klote! Ik heb mijn laatste test zeker 20 keer opnieuw bekeken met de hoop dat er toch nog een licht streepje zou tevoorschijn komen, niet dus. Op naar de volgende ronde!

9. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Een horizontale streep, dus een minteken

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat is gewoon negatief....dus dan heb je toch niks verkeerds gezien...

11. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Dat klopt :)
    Maar zag dat - streepje in het uitslagvenster en concludeerde gewoon; oh, een tweede streepje betekent toch zwanger?

Niet dus...ik had de bijsluiter VAN TEVOREN moeten lezen :D

12. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Klote. Je bent ook nog eens ongesteld geworden.
    Ik deed die test vorige week ook en die was ook negatief. Zolang er geen + te zien is, is het negatief. Ik heb nu die testen gehaald twee voor 5 euro en daar moet je twee lijntjes zien, maar die vind ik ook niet duidelijk. Tenminste, als je echt zeker weet dat je zwanger bent, zal die vast wel goed resultaat geven.
    Succes volgende ronde. Enne, denk er niet teveel bij na.

13. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Ik ben ook overgestapt naar de kruidvat 2v5. Gebruikte eerst de CB digital, maar vond die echt duur. Zeker omdat ik weet dat als ik net voor mijn NOD zit ik het niet meer kan houden en een test wil doen. Ik zal de CB alleen maar opnieuw gebruiken als ik een positieve test krijg van de 2v5.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahah nu snap ik je pas.....eindelijk ....

Maar dat is dan niet leuk.....idd gewoon de streepjes teste kopen die kruistesten zijn ook vaak wazig en onduidelijk...

15. Kitty87

Kitty87 Actief lid

2 nov 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh wat erg voor je!!!! Wow dan eerst zo blij :(

Pff dan is het al helemaal een klap als je erachter komt dat het niet zo is :(

veel sterkte! Liefs Kitty

16. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    #16 Sweety88, 20 nov 2012
    Laatst bewerkt: 20 nov 2012
    Tja, helaas.
    Maar het wordt wel elke maand iets makkelijker.
    De eerste ronde heb ik echt 5 zwt gebruikt voordat ik geloofde dat het toch echt niet was gelukt .
    Nu, in de 4e ronde waren 2 genoeg :)

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    He bah dat is vervelend!!:(

18. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik denk dat je ook beter een aantal dagen kan wachten met testen omdat je cyclus zo verschilt. Het scheelt je een hoop geld zo en ook nog eens grote teleurstellingen. Hoewel ik het ook moeilijk vind als ik 1 dag overtijd ben. Ik weet mijn cyclus ook nog niet helemaal en dacht vorige maand ook dat ik overtijd was maar ik was een paar dagen later ongesteld dus ik weet nu ook niet wanneer precies mijn eisprong was. Het kon begin of eind vorige week zijn. Ik ga van het laatste uit. Nu denk ik dat ik eind volgende week ongesteld moet worden maar wacht voor de zekerheid nog een aantal dagen dan (mocht ik niet ongesteld worden dan) met testen.

19. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Je kan het beste uit gaan van je langste cyclus en dan pas testen als je nog niet ongesteld bent geworden. Twijfel je aan de uitslag ? Pak dan de test van clear bleu,die geeft aan zwanger of niet zwanger, geen gedoe met streepjes.....
    Wat balen voor je !! Eerst helemaal blij en dan weer teleurgesteld. Ik zit in ronde 7. Ik snap hoe je je voelt.

Deel Deze Pagina