Hsg onderzoek

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door angelster, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelster

angelster Lid

9 apr 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet een hsg onderzoek ondergaan.. En wil graag weten wie dit ook heeft ondergaan en doet t erg pijn... En is het zo dat je sneller zwanger wordt????

2. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik heb die onderzoek ook gehad, en ik moet zeggen bij mij deed het behoorlijk pijn.
    De eendenbek inbrengen deed eigenlijk t meest pijn,de vloeistof die ze inbrengen heb ik niks van gemerkt.
    Een uur van te voren moest ik een pijnstillend middel innemen.

Maar iedereen is anders, wie weet voel jij helemaal geen pijn.
    Probeer in ieder geval te ontspannen. ;)

Bij mij duurde het daarna nog vele maanden voordat ik zwanger ben geraakt.
    Maar ze zeggen dat je de 3 maanden daarop extra kans hebt op bevruchting.

Succes!

3. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook een HSG onderzoek gehad. Ik vond het bepaald niet prettig, maar ook weer niet zo erg als ik van tevoren had gedacht.

Net als mijn voorgangster vond ik eigenlijk het inbrengen van de instrumenten het vervelendst (volgens mij werd er een soort van klem op mijn baarmoedermond gezet, dat deed het zeerst). Het inspuiten van de vloeistof zorgde voor wat krampen, alsof je erg ongesteld wordt. Zodra dat inspuiten stopte, waren de krampen ook weg, als sneeuw voor de zon weer verdwenen.

En al met al duurde het maar hartstikke kort, en ik kon meekijken op een scherm waar je de vloeistof door de eileiders zag gaan en dat vond ik dan wel weer cool, om het zelf te zien bedoel ik.

Kortom: het viel wel mee. En inderdaad, het is voor iedereen anders, sommige vrouwen voelen er niets van!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik wil het niet mooier maken, maar ik vond het echt een hel. De pijn duurt echter maar kort en daarna is het echt over.
    Goede nieuws: Ik was de eerste ronde erna zwanger. Wel miskraam geworden, maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken.
    Succes!

5. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik wil je niet bang maken maar ik vond het verschrikkelijk... Gelukkig was het het erg kort, maar er schijnt verschil te zijn met de methodes de ene doet meer pijn als het andere.
    Wel was ik drie maanden later zwanger. Ik vond de weeen beter te doen..

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik heb in september vorig jaar een hsg onderzoek gehad en ik vond het heel goed te doen. Ik kan in ieder geval niet zeggen dat ik het als erg pijnlijk heb ervaren, eerder als wat ongemakkelijk.

Naderhand heb ik nog een paar dagen wat licht gevloeid. Ik was de maand erop zwanger ondanks zeer slechte sperma waarden. Dus of het met de Hsg te maken heeft, wie zal het zeggen.

Ik wens je heel veel succes en probeer het gewoon over je heen te laten komen. Zoveel vrouwen, zoveel verschillende ervaringen.

7. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Omdat ik eerst een vreselijk pijnlijke hysteroscopie heb gehad, vond ik de hsg vele malen beter te doen. Ik hoor ook verhalen andersom. Iedereen beleefd het idd anders. Ik heb vooraf ook pijnstillers gekregen en daar zou ik wel om vragen. Probeer er zo ontspannen mogelijk in te gaan. Het lastigste is het kapje wat ze over je bm mond heen klemmen waarmee later de vloeistof wordt ingespoten.
    Omdat je eileiders worden doorspoten met vloeistof zijn beter doorgankelijk waardoor sommige vrouwen in de maanden erna sneller zwanger kunnen worden.
    Succes met je hsg en ik hoop dat je gauw zwanger mag worden!

8. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuk is het niet maar t viel me mee. Inspuiten deed erg zeer, nadat tvacuum er af was was de pijn ook weg. Na drie maand was k zwanger.

Denk dat ieder t anders ervaart.

Succes!

9. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik heb het in oktober gehad en ben die maand meteen zwanger geraakt. Ik vond het echt reuze meevallen alleen het inspuiten van de vloeistof was even vervelend maar dat is maar paar seconden. Wel van te voren 2 pijnstillers genomen.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als het deze ronde niet raak is krijg ik in mn volgende cyclus ook een hsg..

Ik probeer er maar niet te veel verhalen over te lezen, want ik merk wel dat het erg wisselend per persoon is.
    Maar hopelijk is het gewoon niet meer nodig ;)

Deel Deze Pagina