HSG onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Paddy123, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paddy123

Paddy123 Niet meer actief

Hi dames! Ik dacht dat mijn ei in aantocht was aangezien ik een, naar mijn idee, positieve ovu test had. Maar ik ben even door gaan testen omdat ik nooit zo vroeg m'n ei heb en ze blijven steeds afnemen en toenemen.. Snap er helemaal niks meer van nu. Moet ik doortesten of is m'n ei toch al weg?
    Zou vandaag echo krijgen maar was een vrouw met spoed en ik moest terug naar mijn werk dus heb de vrouw natuurlijk voor laten gaan en helaas mijn echo niet door kunnen laten gaan :(.
    Aangezien ik niet makkelijk vrij kan krijgen heb ik geen vervolgafspraak gemaakt. Ik werk in een familiebedrijf en zij weten nog niks van de afspraken bij de gyn etc. Dus mijn smoesjes zijn een beetje op haha. 2 dagen achter elkaar naar de dokter is een beetje raar :).. Niet dat het er iets toe doet, maar dat is momenteel mijn situatie waarom ik geen 2e echo kan plannen.

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Paddy123, wat verwarrend die af- en toenemende ovu-testen die elkaar afwisselen! :( Een echo had daar duidelijkheid in kunnen geven, :( vervelend dat die vandaag helaas niet door kon gaan.

Lastige situatie wat je werk betreft! Mochten er nog meer onderzoeken volgens na de HSG, of mocht je gelijk aan behandelingen moeten beginnen of zo, dan zou ik het wel vertellen op je werk. Ik weet uit eigen ervaring dat het erg moeilijk is. En als jij het vertelt op het werk, weet gelijk je familie het, dat houdt je misschien wel tegen. Dat is een moeilijke situatie als je het graag nog even privé wilt houden.
    Ik snap ook dat je eerst voor jezelf duidelijkheid wilt, dan wordt het vertellen aan anderen ook gemakkelijker.

3. Paddy123

Ja is behoorlijk vervelend soms. Het is idd als ik het m'n baas vertel, vertel ik het als het ware mijn hele familie haha en daar zit ik nog even niet op te wachten. Als er iets uit de HSG komt waardoor er vervolgstappen moeten worden genomen kan ik het nog altijd vertellen. Maar ik heb besloten om nog niks te zeggen ook omdat het een mannenwereld is waar ik werk en zij dit toch niet snappen.
    Maar dat rijtje is idd heel raar, zal proberen er een foto van te maken? Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd namelijk

4. Paddy123

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij de eerste test van 2 juni en de eerste test van 3 juni, zie ik duidelijk een tweede streepje, op de andere niet of nauwelijks. Maar ik zie dat je meerdere keren op een dag test, volgens mij is het beste om tussen de middag te testen (op ongeveer een vast tijdstip). Wel opletten dat je die laatste twee uur niks of niet teveel drinkt en niet naar de toilet gaat.
    Ochtendurine is wat ik heb gehoord, te geconcentreerd voor de ovu-testen. Dus het is normaal dat je 's ochtends positiever test dan laat in de ochtend of laat in de middag.

Ik gebruik momenteel geen ovu-testen, ik heb ze wel een tijd gebruikt. Ik testte meestal rond 13:30 tijdens mijn pauze. Wanneer mijn eisprong naderde, werden de tweede streepjes donkerder, en vervolgens na mijn eisprong namen ze geleidelijk af. Wel heb ik enkele keren twee dagen sterk positieve ovu-testen gehad.

Tja, mannen kunnen wel begrip tonen, maar ja of ze het altijd even goed begrijpen hoe wij ons als vrouwen voelen wanneer we weer ongesteld (teleurstelling) worden bijvoorbeeld, dat betwijfel ik. ;)
    Wacht gewoon maar je HSG af ja. Als gelijk bijna iedereen (werk en familie) het weet, kan ook benauwend voelen.

6. Paddy123

Daarom is het ook vervelend om het te zeggen. Ook de vragen die ik dan ga krijgen zit ik niet op te wachten, vind het al erg genoeg en dan ook nog die gasten die er niks van begrijpen haha, nee bedankt.

Ik sta elke ochtend om 05.45/06.00 uur op, de testen zijn dus niet het "1e plasje" en drink voor 2 uur niks op 1 bak koffie na. Normaal doe ik het altijd rond 17.00 of 18.00 uur en als ze donkerder worden doe ik het 2x op een dag. Ik ben hartstikke regelmatig en voel 9 van de 10x mijn eisprong maar toch wil ik die bevestiging.
    Als ik mijzelf kan bedwingen test ik gewoon niet meer, wacht het lekker af... Misschien idd beetje dom dat ik ze sochtends gedaan heb. De 2 onderste zijn trouwens van 4 juni. Verkeerde datum opgeschreven. Misschien dat m'n eitje dan toch netjes op dag 14 springt.. Zoals altijd. Voor niks het onderzoek afgezegd potverdorie!!

Deel Deze Pagina