slechte eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mvj, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden hierbij even een vraagje.....

mijn vorige en enige eisprongen (2 keer met 50 mg clomid) waren niet goed volgens de gyn/fert , beide eisprongen waren zo rond cyclusdag 15 en 13 de eitjes waren toen zo'n 16,5 en 20 mm groot ......deze beide eisprongen had ook tot gevolg dat ik snel een bloeding kreeg de eerste keer cyclusdag 28 en de 2e keer cyclusdag 21 ....

deze ronde heb ik clomid 100 mg gebruikt en had ik op cyclusdag 10 een ei van 22 mm en die is toen cyclusdag 12 /13 gesprongen.

nou vraag ik me af waarom dit foute eisprongen zijn geweest ?
    wat wel bekend is dat ik luteale insufficientie heb , wat inhoud dat de 2e fase erg kort is bij mij ...maar wat kan een dosis clomid 110 mg veranderen aan de eisprong ?

zijn hier meer meiden wie hun eisprong ook niet goed was/is en welke acties zijn er bij jullie ondernomen?

de gyn/fert wou deze ronde nog clomid 100 mg proberen en mij daarna anders met hormonen gaan stimuleren ...wat dat dan weer inhoudt ?

L.sybje

2. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0

hoi Sybje

Ik heb geen ervaringen met Clomid maar vind het vervelend voor jou om te horen dat je eisprongen niet goed zijn.

3. bengel

bengel Niet meer actief

hoi sybje

bij mij was het met clomid ook dat ik geen goede sprongen had, dat weas ook een reden (samen met immuum geworden voor clomid) om door te gaan met spuiten.
    hoe t kan? Geen idee...

ik begrijp dus goed dat deze maand weer slechte was?

Oh ja wat ik nog wel wil 'zeggen": progesteron wordt in golfjes afgegeven, dus schommelend, heb je 1 of 2 x geprikt? Want vorige maand had ik ook lage progesteron waarde, en toen zei gyn dat ie er van overtuigd was dat het toch een goede sprong was ivm ongi worden enz en toen moest ik die keer erop 2 keer prikken, en dan wisten ze het zeker
    misschien idee volg maand 2x te prikken?

succes

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ bengel ik heb idd 2 keer laten prikken , vorige keren is het niet goed gegaan maar deze keer heb ik voor het eerst een goede eisprong gehad !
    dus nou is het afwachten ....

bedankt voor jullie reacties !

L.sybje

Deel Deze Pagina