HSG onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope123, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hier ook een HSG gehad alweer een paar jaar geleden. Niet echt fijn, maar bij mij viel het eigenlijk wel erg mee. Mijn ene eileider liep niet door en zat dus een beetje verstopt. Toen hebben ze de druk van de vloeistof iets opgevoerd (voelt wel een beetje rottig, maar niet heel erg pijnlijk ofzo) en toen zag je ineens de vloeistof doorlopen. Daarmee was de eileider weer vrij. Achteraf heb ik een dagje nagebloed, klein beetje.
    Maar het mooie was dat ik de maand erna zwanger was!
    Dus voor sommigen is het niet alleen een onderzoek, maar meteen ook een behandeling.

Veel succes de 4de!

Liefs,
    Lientje

2. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    @Lientje10: das waar mooi als het ook een oplossing boed en super dat jij nu zwanger bent daarna! Van harte! Geniet ervan!

@ YolandaBenny: dat krijg ik ook pas bij onderzoek te horen (morgen). Hoe weten ze dat bij jou dan?
    Nou ik ga dus morgen en laat jullie alles weten! Maar ik kan waarschijnlijk wel gewoon autorijden? En volgende dag last gehad nog iemand?

3. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hoi Hope,
    Ik heb ook dit jaar zo'n onderzoek gehad. Op dat moment deed het even flink pijn, maar na die tijd nergens last van. Wel was ik enorm emo na die tijd. Maar lichamelijk was het prima te doen. 3 maand later was ik zwanger (helaas mk) Succes morgen!

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb 2x een hsg gehad... eerste keer helemaal zonder pijnstilling en echt niets gevoeld en de eerste keer werd me het advies gegeven een paracetamolletje in te nemen een drie kwartier van tevoren... Ook weer niets gevoeld!

Dat kan dus ook ;)

Meestal voel je iets als de eileiders verstopt zitten. Dan kan de contrastvloeistof er niet door en dat is pijnlijk.... zoals mijn fert.arts zegt: vergelijkbaar met een erge menstruatiepijn!
    Maar dat heb ik zelf niet ervaren...

Ik heb beide keren een dag later een restfoto gehad...

5. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    ook prettig om te horen dat er veel meiden geen last van hebben gehad en dat Lientje daarna meteen zwanger was!

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik was bij mijn dochter (1e hsg) met de 2e poging zwanger! ;)

Bij de 2e keer duurde het helaas wat langer... maar ook de 5e poging was het toen ook raak en dat ligt nog binnen de 6 maanden die artsen er voor nemen ;)

Succes!

Hoe ontspannender je bent hoe beter!

7. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    @ Hartewens: bij mij ook zo!

Hoi iedereen,

nou ik ben dus vanmorgen geweest en zoals bij hartewens al te lezen deed het toch even behoorlijk pijn, ik ben zelfs even out gegaan ervan. Ben een bikkel altijd wel (hoge pijngrens) en ging ook lachend op de tafel liggen maar dat lachten verging me wel even zeg jeetje wat een verschrikkelijke pijn, niet te vergelijken met hevige ongesteldheidskramp zelfs hoor :( . Daarna voelde ik gelukkig niets meer, wel paar uurtje nog wat bloedverlies maar heb gewoon nog paardgereden en al. Voel wel wat (nog steeds) maar geen pijn.
    Hoop maar dat het (inderdaad) zo is dat het dan misschien verstopt zat en nu goed is doorgespoten. Op de foto was iig alles goed!
    Morgen ff belen voor afspraak weer en dan zien we wel, denk ff paar maandjes afwachten maar weer.

Groetjes

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh dat is wel een heeeel andere ervaring dan dat ik had.. Maar ja.. zo zie je ook maar weer... Het is niet te vergelijken... andere vrouw.. ander lichaam.. andere arts... andere manier van werken...

Gelukkig heb je het weer gehad en nu nergens last meer van...

9. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Dat is waar, de gyneacologe die ik nu ad was ook niet bepaald vriendelijk nee maar ja daar hadde pijn vast niets mee te maken ;) .
    Zo is iedereen weer anders idd! Sterkte iif voor degenen die nog moeten en hopen dat het bij iedereen snel raak is!

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mijn ervaring is dat mannelijke gynaecologen wat zachter zijn en wat voorzichtiger als vrouwelijke... ;)

11. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Ik ga dus volgende week woensdag. Ik ga vragen of mijn man ook mee kan, lijkt me toch wel prettiger.
    Mijn gyn is een man dus laten we hopen dat het klopt wat je zegt Wishgirl!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Julita - Het is altijd verstandiger iemand mee te nemen... je weet maar nooit hoe je je voelt na de tijd!
    Ik hoop voor je dat je een beetje een zachthandige gyn hebt ;)

13. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Ik vroeg me af wat de kosten zijn van dit onderzoek in Nederland?
    Mag ik dat vragen?
    ik woon namelijk niet in Nederland en ik wilde weten of de prijs en beetje redelijk was.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als je hier verzekerd bent wordt het vanuit de verzekering vergoedt..

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Geen idee, de verzekering heeft het betaald.

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

als ik eind dec ongi wordt (hoop van niet natuurlijk!) dan krijg ik begin jan. ook een HSG. Wel veel verschillende verhalen over pijn enzo zeg! Je kunt er dus echt niets van zeggen, moet het maar gewoon ondergaan! Hoop dat ik daarna ook wat meer vruchtbaar ben!

17. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Bedankt Wishgirl en Natasja.
    Ik duim voor je Makkie.

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Een vriendin van mij is na de HSG zwanger geworden (de boel was lekker doorgespoten.... hihi!)

Even als hart onder de riem!

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat komt omdat we allemaal toch anders zijn... ander lichaam... andere liggingen van de organen... andere problemen... andere pijngrens... zenuwen...

het helpt in ieder geval als je jezelf zo ontspannen mogelijk houdt...

20. Yolandake

Yolandake Actief lid

29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    hoi dames ik heb vandaag ook een hsg onderzoek gehad en het viel goed mee. het was even lastig om voor 2 vreemde mannen even open te gaan liggen maar het onderzoek is vlot gegaan . ik heb alleen gevoeld als ze de vloeistof inspuiten. nu heb ik het nieuws gekregen dat ik 1 eileider heb die goed doorgangkelijk is en de andere wat minder. ze gingen dit nog besprekn en dan laten weten wat ze gaan doen. weet er iemand wat mijn opties zijn om zwanger te worden?

Deel Deze Pagina