Weet iemand of je dit onderzoek ook op de laatste dag van je menstruatie kan ondergaan? Ik verwacht morgen of overmorgen ongesteld te worden, maar de behandeling wordt alleen nog vrijdag 21 december gedaan en dan pas weer in het nieuwe jaar. En ik heb al uitgerekend dat houd voor mij in dat ik pas in februari terecht kan vanwege mijn cyclus.
Smoeltje, het belangrijkste is dat je voor je eisprong zit en na je menstruatie. ik weet niet wanneer je je eisprong verwacht? daarnaast mag je ook geen sex hebben nu. weet eigenlijk niet precies waarom niet, maar weet alleen dat het absoluut niet mocht. succes in ieder geval! charlie
Tegen mij zei de gyn dat we geen sex mochten hebben voor het hsg omdat er ander toch een kans in zit dat je een bevrucht eitje heb, als ze dan het onderzoek doen dan spuiten ze het eitje terug en kan het op de verkeerde plaats innestelen of de bevruchting wordt beeindigt door het onderzoek. Daarom was het beter om geen sex te hebben zodat ze zekerheid hebben. Dit is wat de gyn tegen mij zei.
hoi, in het ziekenhuis waar ik heen ga, doen ze de hsg tussen de 10e en de 20e dag, dus rond de eisprong en mag je die maand dus ook niet zwanger worden. ook omdat ze niet zeker weten wat de rontgen met de zich ontwikkelende eicel doet. als ik toch zwanger zou raken die maand zouden ze blij voor me zijn (dus niet iets om je zorgen over te maken als je die maand zwanger geraakt bent), maar ze hadden het liever niet. bij mij was het onderzoek ook rond mijn eisprong. en smoeltje om antwoord te geven op je vraag: je mag in ieder geval niet ongesteld zijn tijdens het onderzoek. maar misschien kan het later in je cyclus, na de kerstvakantie? succes! liefs, lauwie
hoi dames bij mij hebben ze vandaag een hsg gedaan maar tegen mij hadden ze niet gezegd dat ik geen sex mocht hebben. ze hebben alleen gezegd dat het zeker tussen de 6 de en 9de dag van mijn menstruatie moets gedaan worden. vandaag was de 6de dag mijn regels waren van gisteren gedaan.
Hoi dames, Ik zit a.s vrijdag op de 6de of 7de dag van mijn cyclus en na de kerstvakantie zit ik rond mijn eisprong. Ongeveer 14 januari word ik weer ongesteld dus dan kan ik pas eind januari terecht. Wat een gereken hahaha.
oh...toch ben ik hier not zo blij mee om dit te lezen... Nou ja, ik moet het maar weer vergeten... Ik krijg mijn HSG op dag 12, maar dat komt denk ik omdat mijn ei altijd pas rond dag 18 of nog later komt... Er is overigens tegen mij niks gezegd over sex daarvoor.
Hallo allemaal, ik heb deze topic gestart en daarna beetje weinig geweest, maar zie nu ineens allemaal reacties! Geweldig. Wij hebben nog geen HSG afspraak gekregen, maar eerst weer praten, 1e wk van 2008. Maar ik kan veel met jullie reacties, bedankt hoor! Eef
Het is achter de rug... Ik voelde best wel druk, maar ik verging niet van de pijn ofzo. Meteen ook een vraagje: Kregen hier mensen antibiotica voor daarna? Het werd mij aangeboden,maar ik heb gezegd dat ik het liever niet nam. Ook geen pijnstillers genomen, nu is het een paar uur geleden en ik voel eigenlijk al bijna niks meer. O ja, het was allemaal open en zag er goed uit, dus moet er alleen nog een beeb in komen!
Nee ik heb geen antibiotica gehad na de tijd... wel moest ik een dag later terugkomen voor een restfoto (ene ziekenhuis doet dit wel en de ander niet) om te kijken of de contrastvloeistof zich goed in de buikholte had verdeeld. Fijn te horen dat alles goed was meid! En nu maar hopen dat het ook nog mag bijdragen aan een snelle zwangerschap!
dank je wishgirl! Veel sterkte alle meiden die nog moeten. Het is heel snel weer over en valt heel erg mee.
Gefeliciteerd Lauwie, en daar begint mijn hoop weer op te borrelen. Was bij jou alles schoon of moesten iets doorspuiten? Ik heb trouwens hetzelfde als jij; alles goed behalve SL test ( en prog aan de lage kant). En je kan die IUI in Jan nie wel weghalen! Staat nog onder je banner.
Hey Julita, De rechtereileider liep meteen door bij de hsg en de linker nadat de rechter helemaal doorgelopen was. Ik weet dus niet of het 'verstopt' zat of dat het wel vaker zo gaat. Ik had die maand ook voor het eerst de etos pillen geslikt en het vooruitzicht van de IUI maakte me misschien wat meer ontspannen en de samenlevingstest was minder negatief dan de vorige keer. Ze zag nu een paar weinig bewegende zaadjes, maar twee maanden ervoor zag ze een paar keer helemaal niets. Er speelden dus een aantal dingen tegelijk. Ik durf de IUI in januari nog niet weg te halen. Vind het nog zo spannend allemaal. Het voelt op zich goed, maar er is natuurlijk altijd nog een kansje dat het niet goed gaat. Ik durf nog niet heel erg te genieten dus... Ik wens je heel veel succes! Liefs, Lauwie
Hoi iedereen, nou het was de pijn wel waard zoals je kunt zien in mijn banner! Gelijk erna raak! Tegen mij ook niks gezegd over geen sex hebben overigens...
Hoi, ja zeker positief blijven meiden! Ze zeiden dat alles er goed uitzag verdeer niets. Maar denk zeker dat er vertoppinkjes zaten en dat het daarom ook zo een pijn deed bij het doorspuiten...