Nou dan is de kans groot dat ze toch een en ander hebben doorgespoten wat beetje verstopt heeft gezeten...zal vast snel raak zijn nu! Succes!
Hallo! Wij zijn net weer bij de gyn geweest: ik krijg maandag al mijn HSG! Pijnstillers: ja dat mag, maar hoeft niet. Nou, ik doe het mooi wel! En daarna gaan we op de wachtlijst voor IUI (3mnd wachten, dus da's ook ongeveer de tijd dat het HSG zijn effect moet laten zien!) Spannend he? Eef-x-
Dankjewel Hope123. Vind het erg spannend, maar ook fijn. Gek he? Alsof ik nu weer wel durf te hopen, dat het na de HSG gaat lukken, want op spontaan zwanger durf ik al een tijdje niet meer te hopen.
Dankjewel Ik zal jullie laten weten hoe ik het vond gaan. Oh ja: iemand tips hoe je dit op het werk regelt zonder iets te zeggen waarom je wegmoet? Eef
Ik heb 13 december een HSG gehad. Ik moest van te voren 2 antibiotica pillen slikken, voor evt infecties, ze hebben tegen mij niets gezegd over pijnstilling. Het duurde bij mij, icl voorbereiding ongeveer 10 minuten, het onderzoek zelf viel me wel tegen, ik heb toch erge pijn gevoeld, net alsof zich een ballon opblaasde in mijn buik. De foto zag er verder goed uit. Ik heb de hele dag een beetje krampjes gehad, niet noemenswaardig en een paar dagen ben ik nog oud bloed verloren.. Ik ben gister net ongesteld geworden, dus nu kunnen we er weer tegenaan, ik hoop dat het waar is wat ze zeggen over het HSG dat je erna vruchtbaarder bent !
Nou meiden, mijn HSG was absoluut geen succes ik had van te voren echt veel pijnstillers genomen, maar omdat het de dok niet lukte (het spul lekte), moest het wel 3 x opnieuw... lag echt te janken daar en tot slot ook nog eens: beide eileiders dicht twas duidelijk niet mijn dag, ze zeggen dat het nog niets zegt, dat het door het moeilijk gaan en pijnlijk zijn van alles ook wel gewoon kan zijn dat de eileiders spastich verkrampt waren, maar ja ik weet nu dus al wel dat de volgende stap een kijkoperatie is, ik baal enorm, voel me erg verdrietig had wel op pijn gerekend, maar niet op een slechte uitslag....
Ik heb in oktober HSG gehad. Was heel zenuwachtig door alle verhalen op internet, maar het viel reuze mee! Mijn mannetje mocht mee en mijn hand vasthouden. Zou wel een pijnstiller nemen, al is het maar om wat rustiger te worden. In november hadden wij 1e IUI en zie nu onder mijn naam: 2e IUI in december was het raak! Wie weet ook door het doorspoelen tijdens de HSG....
Zitten jullie ook allemaal aan de clomid? of hebben jullie wel allemaal een regelmatige cyclus. Ik ben heel benieuwd, want als deze ronde bij ons weer niet raak is, dan krijg ik over 3 weken ook zo'n HSG. Iedereen roept dat je dan extra vruchtbaar kan zijn maar geld dat ook als je cyclus op gang word gebracht met clomid en pregnyl? Of moet ik dan weer pillen slikken?
De vruchtbaarheid heeft niets met hormonen te maken, maar met het feit dat je eierstokken goed open zijn. Dus wel of geen eisprongstimulering, dat maakt niet uit.
Dag mieden, Ik heb inmiddels mijn tranen kunnen drogen... over 2 weken weer gyn, ik neem aan dat een Laparoscopie ga krijgen...omdat met HSG geen eileiders te zien waren... brrrr. (ik kan wel wat steun gebruiken) Eef
Ik heb as dinsdag mijn hsg onderzoek. Tis wel even fijn dit hier allemaal te lezen, hoewel er veel verschillende verhalen zijn! Denk dat ik er nog niets van kan denken, moet het daar maar meemaken. Ik slik hormonen voor een eisprong en na de hsg mag ik weer verder met de hormonen. Hoop idd dat het zo is dat je na de hsg vruchtbaarder bent! Maar ten eerste hoop ik dat er uit de hsg blijkt dat daar alles goed zit.. succes allemaal meiden!
he eef, lees nu pas dat de hsg zo slecht ging. wat vervelend meid! die pijn is vervelend maar vooral zo'n slechte uitslag. hebben ze al iets gezegd over het vervolg? kunnen ze met zo'n kijkoperatie meteen wat doen om te behandelen? heel veel sterkte hoor! blijf je hier posten hoe het gaat? dan hou ik het in de gaten! dikke knuffel, lauwie
Dames, Julita, Jannes en Lauwie dankjewel voor jullie steunende woorden Ik weet nog niet zeker hoe het allemaal zal gaan.. Erge is dat de volgende stap waarschijnlijk een kijkoperatie zal zijn, Bah. En de onzekerheid is misschien nog wel erger, want pas na een kijkoperatie weten we hoe het echt ervoor staat met die eileiders van mij. Het enige wat me nu gezegd is, is dit: dat je HSG niet goed is betekent nog niets, want kan ook door alle pijn en stress helemaal verkrampt zijn geweest. En pas na een kijkoperatie weten we wat de volgende stap kan zijn: 'gewone' inseminaties kunnen alleen als de eileiders wel open zijn, en als ze echt dicht blijken te zitten, dan kan het alleen nog maar IVF worden.... En daar durf ik nog even echt helemaal niet aan te denken, ben ik nog niet aan toe. Ik moet het allemaal maar laten gebeuren, we gaan in ieder gevaal eerst op wintersport en dan daarna het gesprek met de gyn, over hoe nu verder en wat ze allemaal kunnen tijdens een laparoscopie..
Meiden, misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik heb as dinsdag een hsg onderzoek. Ik slikte daarom deze ronde geen hormonen, om geen eisprong te hebben. Nu heb ik wonder boven wonder toch zonder hormonen zelf een eisprong! Ik had gister een bijna positieve ovutest en vandaag een positieve. Hoe zit dat nu met de hsg? Je mag toch geen eisprong hebben hiervoor? Is er een kans dat ik toch nog zwanger kan worden, ondanks dat ik de dag na mijn verwachte eisprong een hsg heb? Hoop dat jullie me kunnen helpen! Tis zo dubbel.... heb eindelijke een eisprong uit mezelf, maar kunnen we er dus nu niets mee....