HSG onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope123, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Je mag idd geen eisprong hebben voor HSG. Je mag namelijk niet zwanger zijn als de HSG uitvoeren. De vloeistof die ze door je eierstokken en baarmoeder spuiten zou schadelijk zijn voor het eventueel bevruchtte eitje.

Dus ik zou zeggen: klussen! En morgen even de gyn bellen om het uit te leggen. Zullen ze je wel naar volgende maand zetten.

Je hebt trouwens ook laat HSG. In onze ziekenhuis moet dat tussen dag 8 en 10 om zeker te zijn dat je je eisprong nog niet gehad hebt. Zou ik voor volgende ronde dus ook zeker proberen, dan kan je ook gewoon hormonen slikken.

Succes

2. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Dames, wanneer krijg je zo'n hcg onderzoek. Is dat wanneer je bij de gyn loopt. Krijg alle vrouwen zo'n onderzoek?

Ik dacht altijd dat het via bloedprikken ging, stom van me zeg. :oops:

Bedankt alvast voor het antwoord.
    Liefs Bloempje

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey eef,
    wel geruststellend dat het ook van de spanning en pijn geweest kan zijn. en volgens mij kunnen ze met die kijkoperaties soms ook een en ander herstellen als het niet goed is. ik zou het eens bij vruchtbaarheidsbehandelingen lezen/vragen.
    succes en eerst een hele fijne vakantie!

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey makkie,
    ik hoop dat ze m een maandje willen verplaatsen!
    ik had de hsg ook midden in mijn cyclus. verschilt per ziekenhuis volgens mij.
    klus ze!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

de reden dat het zo laat is (cd 15) is dat de arts nooit had verwacht dat ik zelf zonder hormonen een ei zou krijgen. Ik heb eigelijk amper een cyclus zonder hormonen. Daarom maakte het niet uit welke dag in de cyclus, omdat er toch geen ei zou zijn :( . Nu dus ineens wel, denk dat mijn lijf het nu ineens zelf doet door die maanden hormonen gebruikt te hebben. Hoop idd dat ik de hsg mag opschuiven naar volgende maand en dan wat eerder de hsg kan plannen...

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey bloempje,
    hcg is het zwangerschapshormoon. dat kun je meten in bloed of urine.
    hsg is een baarmoeder foto. met contrast vloeistof kijken ze dan of je eileiders open zijn. dat onderzoek is een onderdeel van een orienterend vruchtbaarheidsonderzoek dat de gyn doet als je na een jaar (of langer) nog niet zwanger bent.
    succes!

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Makkie: en heb je gebeld met het ziekenhuis?
    Raar dat ze je zomaar een maand laten stoppen met hormonen. Moest je daarna dan starten of zo? Want zonder eisprong wordt je toch ook niet ongi? Of is dat niet zo?

Als ze de HSG verzetten gewoon vragen of je volgende maand hormonen mag nemen en dan HSG voor eisprong. Anders weer een maand weggegooit. En ze zeggen dat je na HSG extra vruchtbaar bent (door open eileiders) dus na HSG gewoon een mooi ei en ervoor gaan :D

@Bloempje: zie dat je in januari naar de gyn moet. Als je vragen hebt, gewoon stellen hoor. Tip: schrijf al je vragen vooraf goed op, zodat je niet van de gyn naar huis gaat en je bedenkt dat je vanalles bent vergeten.

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja, mocht geen hormonen tijdens de maand van de hsg omdat ze niet wilde dat ik een eisprong zou krijgen.... moet idd na de hsg weer beginnen met hormonen. Alleen nu heb ik dus ineens na maaaaanden een ei uitmezelf, zonder hormonen! Jippie! Mijn arts belt vanmiddag terug over hoe en wat... hoop dat de hsg verzet wordt en voor dit ei kunnen gaan!

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Spannend! En wie weet pakt je lichaam vanaf nu zelf wel de eisprong op. Succes meid!

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

dank je! dat zou idd heel fijn zijn!

11. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Lauwie : oh nu pas lees ik het, ik dacht dat het om hCg ging. :oops: Bedankt voor je antwoord. weet nu al wat meer.

Jannes: Ja ik heb overmorgen een eerste gesprek bij de gyn. (assistente). Dank je voor de tip, ik zal alles opschrijven, inderdaad een goed idee! Thanks! :thumup:

Liefs Bloempje

12. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hallo meisjes,
    vanmorgen de officiele uitslag van de HSG gehad (wist al dat het niet goed was, uiteraard), en het wordt inderdaad binnenkort een kijkoperatie.

Eens kijken of daar ook al een topic over is, ik zag bij de vruchtbaarheidsbehandelingen eigenlijk niets erover...

anyway, dan zijn de geinteresseerden onder jullie ook weer op de hoogte.

Grtz

13. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @eef16 , ik hoop dat je kijkoperatie wat soepeler zal lopen...heel veel sterkte in ieder geval.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey eef,
    balen zeg. ik had toch nog wel een beetje hoop dat het van de stress was.
    wanneer hoor je wanneer je kijkoperatie is? misschien kun je met de zoekfunctie wat vinden.
    is een kijkoperatie een laparoscopie? volgens mij zijn er twee soorten of niet. zal eens kijken of ik er wat over kan vinden in mijn zwanger worden boek.
    sterkte meid!
    liefs, lauwie

15. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hoi Julita en Lauwie, en anderen,

tenks voor de reacties. Over of het stress was: kan het nog steeds geweest zijn zei de dok, maar we weten het niet. Dus om definitieve duidelijkheid te krijgeb: zijn mijn eileiders open of niet, zit er niets anders op dan een kijkoperatie (ja, is zelfde als laparoscopie).
    Ik weet nog niet wanneer, eerst soort keuring bij de anesthesist volgende week en daarna hoor ik meer.

Ik houd jullie op de hoogte,

liefs EEf

Deel Deze Pagina