HSG onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sab88, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik heb vandaag gehoord dat ik ook een hsg krijg binnenkort. Twee zelfs, een met contrastvloeistof en een met schuim. Dat schuim is wel mijn keuze, die schijnt veel minder pijnlijk te zijn en dat wordt nu onderzocht. Fijn om hier ervaringen te lezen.

Sab88 vindt dit leuk.
  2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik heb een Hsg gehad. Was voorbereid op het ergste, maar vond het meevallen.

Zo’n twee weken na het onderzoek had ik een positieve zwangerschapstest!

Sab88 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik vond het afschuwelijk, het meest pijnlijke onderzoek wat ik ooit heb meegemaakt. En probeer dan maar stil te liggen.. Wel was alles zó goed doorgankelijk dat ze maar net een goede foto hebben kunnen maken. Dus niets verstopt ofzo.

2,5 maand later zwanger met iui. Maar of de hsg daarin geholpen heeft weet je natuurlijk niet.

Sab88 vindt dit leuk.
  4. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik heb er 2 gehad. Vond het heel erg meevallen, kreeg alleen een soort weeën op het moment dat de vloeistof door werd gespoten maar dat was heel snel voorbij. Was van te voren ook heel angstig vanwege alle horrorverhalen. Echt heel erg naar dat het voor zoveel vrouwen zo pijnlijk is geweest. Het is echt per persoon verschillend.

Sab88 vindt dit leuk.
  5. Babs77

Babs77 Bekend lid

10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Als ik het zo lees dan zijn de ervaringen heel verschillend. Bij mij was het tijdens het inspuiten van de vloeistof even heel pijnlijk maar zakte ook meteen weer af. Dus achteraf viel het mee. Helaas de paar keren daarna toen niet zwanger geworden, dat heeft nog een tijdje geduurd.

Sab88 vindt dit leuk.
  6. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Dank je , dat ga ik dan zeker even doen :)

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zoals beloofd zou ik nog laten weten hoe het was gegaan.
    Vanmiddag de HSG gehad.
    En het viel me 100% mee. Toen beide eileiders volgespoten waren, kreeg ik even een korte menstruatiekramp en dat was het.
    Ook geen na-pijn gehad oid.

Heel veel succes!

Sab88 en Mimi91 vinden dit leuk.
  8. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Bedankt voor je berichtje , dat geeft me weer wat moed.
    Hebben ze ook iets kunnen ontdekken of moet je de uitslag nog krijgen ?

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    gelukkig zag alles er goed uit.
    Uitslag krijg je gelijk.

Sab88 vindt dit leuk.
  10. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Heel verschillende verhalen zo te lezen. Bij mij was het ook verschrikkelijk pijnlijk en beide eileiders bleken gewoon open te zijn. Uiteindelijk via IVF zwanger geraakt, dus HSG was n beetje voor niks.
    Maar ik hoop dat t bij jou mee zal vallen en natuurlijk dat je snel zwanger mag raken!!

Sab88 vindt dit leuk.
  11. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Gelukkig is het jullie uiteindelijk toch gelukt. Bij ons schijnt alles verder goed te zijn, dus we moeten ook nog een half jaar tot een jaar zelf proberen.
    Maar vraag me toch telkens af als alles goed is , waarom het dan zolang moet duren. Word er soms echt gek van :cry:

12. truusjee

truusjee Niet meer actief

Ja ik heb het begin januari gehad!

HSG en HyFoSy
    Ik ging door de grond!!!
    Vooral die met de echo!! Iets gebeurde er met het ballonnetje. Waardoor ik pijn scheut kreeg.

De vloeistof zelf erin spuiten ging wel. Inderdaad menstruatie krampen. Maar die heb ik normaal nooit zo heftig dus moest wel even flink op me tanden bijten! (sorry voor het horror verhaal!) erna trouwens nergens last van gehad!

Schuim echo! Nergens last van gehad! Voelde ik niks van.

13. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Nou heb het onderzoek gehad vandaag en na afloop gevraagd wat voor contrastvloeistof ze hier gebruiken. Helaas de waterige, de vloeistof op oliebasis gaan ze binnenkort wel gebruiken. Maar nu helaas niet

14. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Heb vandaag de uitslag van van het hsg onderzoek gehad. Helaas hebben ze waarschijnlijk een poliep gezien in m’n baarmoeder en verklevingen bij mijn eierstok. Ik krijg dus binnenkort een laproscopie , en dan gaan ze verder kijken.

Zijn er meer die hier iets soortgelijks mee hebben gemaakt ? Hoe is het bij jullie afgelopen ?

15. Mimi91

Mimi91 Actief lid

24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Geen ervaring sorry, maar wat een vervelende uitslag. Hoe voel jij je?

Sab88 vindt dit leuk.
  16. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Ja die had ik niet zien aankomen.
    Ben wel een beetje zenuwachtig voor wat er komen gaat en voor wat ze daar aan treffen. Ook ben ik nog nooit geopereerd , dat vind ik denk ik nog het engst met de narcose erbij

Deel Deze Pagina