Ik zal ons verhaal even kort uitleggen. Wij zijn nu 2 jaar bezig met zwanger worden. We zijn eerder naar een gynaecoloog al gegaan ivm andere klachten. Toen na onderzoeken gehad te hebben ben ik 7 maanden bezig geweest met clomid maar Door teveel bijwerking overgestapt op puregon nu zitten we in de 4 ronde. Nu hebben we aanstaande maandag een afspraak gemaakt me onze gynaecoloog en daarin willen we gaan bespreken/overleggen om onderzoeken te gaan laten doen in Gent belgie en dat ze de behandeling hier in Nederland uit voeren. Dus die samenwerking ( wij kennen mensen bij wie dit is gebeurt en daar zijn dingen uitgekomen waar ze in Nederland niet achter waren gekomen) alleen nu zit ik een beetje rond te kijken op het Internet wat ik ben verzekerd bij zilveren kruis achmea nu is onze vraag een beetje van hoe pak je dit aan en wie was ook verzekerd bij hun en werd het gewoon vergoed?
Ik lees even mee. Geen ervaring met Gent, maar toevallig vandaag wel telefonisch contact gehad met het Zilveren Kruis over informatie voor een behandeling in Gent. Ze hebben een contract met elkaar en de behandeling wordt vergoed. Je kunt ook bij hun buitenland afdeling (CCB) vragen stellen en formulieren aanvragen. Voor de rest weet ik ook niet hoe het verdr in zijn werk gaat. Ik ben aan het oriënteren.
ZKA heeft een contract met Gent en vergoeden 100%. Op de site kun je een formulier downloaden die je idd aan ccb moet sturen. Je moet nl wel toestemming krijgen. Ik hen nooit een rekening gezien, alles wordt rechtstreeks gedeclareerd. Succes!
@anja1977 Dank je wel ik ga straks gelijk ff zoeken. Je kan hem beter vast hebben @pinkflower ook aan het oriënteren dus. En al over gehad met het ziekenhuis voor overstappen of samenwerken? Wij gaan maandag het gesprek aan ben echt benieuwd wat ze willen en of mee willen werken
Marcella; ik heb voor over 1,5 week een gesprek gepland om te vragen of ze samen kunnen / willen werken met Gent of Dusseldorf. Gaan jullie voor IVF of ICSI? En al meerdere behandelingen gehad in NL? Wij zitten nog in IVF1. Hopelijk krijgen we over 1-2 weken de laatste cryo teruggeplaatst. Ik heb ergens gelezen dat Gent pas andere onderzoeken doet dan NL als je 3 pogingen hebt gehad, weet iemand of dit klopt? Daarbij ben ik benieuwd of ze een embryoscope hebben. Ik zag dat ze ook assisted hatching toepassen.
Pinkflower wij gaan starten met iui eerst nog. Maar wij willen alleen onderzoeken daar laten doen omdat deze anders zijn en uitgebreider dan in Nederland. Wij kennen mensen bij wie dot is gebeurt vandaar en daar Door achter de reden gekomen. Verder hebben wij geen behandelingen nog gehad alleen de hormoon behandelingen en qua onderzoek alleen de hsg gehad en de begin onderzoeken natuurlijk maar verder willen ze niks doen heb daar al eens eerder om gevraagd. Vandaar dat we nu de onderzoeken voor bloed enz daar willen doen en wat er dan uitkomt hier verder met behandelen of mss ook wel gewoon daar. Assisted hatching wat is dat? En jullie hebben de eerste al gehad in Nederland of nog niet? Welke behandelingen hebben jullie allemaal al gehad dan hier in Nederland?
Wij hadden 1 icsi poging gedaan in NL en gingen toen naar Gent ( konden binnen twee weken terecht ) en ze hebben weL wat onderzoeken gedaan, maar niet gelijk alles. Dat kwam na de tweede poging. Ze willen dat je eerst meerdere tp hebt gehad. Hoeveel precies dat weet ik ook niet
Assisted hatching gebeurt alleen bij ivf of icsi. Dan maken ze met een laserstraaltje een kleine inkeping in het embryo zodat deze makkelijker uit zijn schil kan komen en kan gaan innestelen. Voor wat betreft vergoeding werkt het denk ik hetzelfde als CZ aangezien zij allebei een contract hebben. Ik heb destijds bij mijn derde behandeling ook geen rekening gezien.