Ik krijg binnekort een HSG en mn gyn zei dat het nogal een pijnlijk onderzoek is Nu heb ik hier wel wat zitten zoeken maar kan er niet veel over vinden Graag hoor ik jullie meningen En is het zo dat je na zon spoeling 3 mnd extra vruchtbaar bent?
Hoi Danjo, Ik heb het gehad en vond het niet prettig, maar wel te doen, als je pijnstillers neemt vooraf. Ik ben twee maanden na de HSG zwanger geraakt, helaas is dit een miskraam geworden. Maar het is inderdaad zo dat je een half jaar vruchtbaarder bent! Succes! Marit
Hey Danjo, Ik vond de hsg meevallen. Het pijnlijkste vond ik dat ze klem zetten op mijn baarmoedermond. Dat vloeistof erin spuiten is net zo als menstruatiekrampen, misschien iets heviger. Ik was ook redelijk ontspannen misschien dat dat ook scheelt. En van te voren moest ik 2 asprines innemen. Mijn gyn zegt dat je sowieso de 3 mnd daarna vruchtbaarder bent. Maar heb ook wel eens gehoord dat de meningen hierover verdeeld zijn. Ik wil je alvast heel veel succes wensen, maar spreek je natuurlijk op het andere topic En als je nog meer vragen hebt, gewoon stellen hoor! liefs vruchtje
Ik heb er ook 1 gehad een tijd geleden, wist eigenlijk niet dat je daarna vruchtbaarder bent.... was wel handig geweest om te weten, maar goed Ik vond het erg pijnlijk, vooral het "vacuum" maken van de baarmoeder. Het kwam denk ik vooral omdat ik me er op had ingesteld dat het ongeveer net zoveel pijn als een menstruatie zou zijn en dat was niet het geval. Vond het ook heel anders voelen, een scherpere pijn. Het was wel heel snel voorbij. Ik had ook geen last van napijn ofzo. En je weet eigenlijk meteen de uitslag, ook een plus Heel veel succes! Groetjes Rosa
Hey Danjo, Mijn HSG was heel pijnlijk. Sorry, maar daar ga ik niet over liegen. Ik denk wel dat je veel van de pijn weg kunt denken als je goed kunt ontspannen en vooral goed doorademen. Ik ging bijna van mijn stokkie omdat ik ging hyperventileren. Maar achteraf dacht ik wel: oke het was pijnlijk, maar ik zou het zo weer doen, als het nodig was. Ik was idd binnen 2 maanden zwanger, helaas ging dat fout. Ik hoop dat het jou veel geluk zal brengen. Liefs Hope
Hoi Danjo, Ik heb in februari een HSG gehad, ik vond het prima te doen toen de arts zei dat hij klaar was. Even wachten of alle foto's goed zijn zei hij. Alles was prima, tot hij zich bedacht. Je bent natuurlijk hier om goed doorgespoten te worden...weet je wat, we doen het extra goed. Tweede buisje vloeistof erin...dat was wat veel van het goede en zeker niet prettig. Of het werkt? Ik weet het niet, ik zit nu in mijn 2e cyclus na de HSG, rond 11 april weet ik meer. Eind februari zijn we ook direct op de iui wachtlijst gezet, en duurt ongeveer 4 maanden. Dus eind juni start dat ongeveer. Ik ben benieuwd wat er beter helpt, en of er iets helpt. Veel succes met het onderzoek! Groetjes, Wendy
Veel zijn dus wel van mening dat het erg zeer doet ik zal maar eens overleggen dat ik ff wat pijnstillers inneem van te voren Nou ja ik laat het op me af komen en tja menstruatie pijn isnatuurlijk ook bij iedereen anders (ik lig altijd krom van de pijn als het is los gebarsten)
Mijn HSG (afgelopen dinsdag) was verschrikkelijk pijnlijk. Echt vreselijk. Maaaaaar: dat is voor iedere vrouw anders. De ene vindt het een eitje, de ander vindt het vreselijk. Het kan dus alle kanten op. De gyn heeft mij vertelt dat ze heel vaak zien dat vrouwen 1 of 2 maanden na de HSG zwanger worden. De olie die ze gebruiken schijnt een positieve uitwerking op de eierstokken te hebben. Daarnaast worden eventuele hele kleine blokkades weggespoeld en de eileiders hier en daar wat rechter gemaakt door de druk. Dit heeft allemaal een positieve uitwerking. Uiteraard is niets een garantie maar de maanden na je HSG is het handig om die pogingen zeker te benutten . Succes meid.
Als het goed is krijg je van de gyn Naproxen o.i.d. voorgeschreven. Dat moet je echt innemen. Mocht het bij jou ook pijnlijk worden, dan heb je dat echt nodig.
Ik heb geen pijn stillers ingenomen en het was zeker pijnlijk maar nog wel te doen. HEt is een soort pijn die heel onprettig is. Niet zoals op een andere plek op je lichaam, snap je? Ik was blij toen het over was en ik heb het toen die dag rustig aangedaan, niet omdat ik nog pijn had, maar gewoon een beetje van de schrik. Gelukkig had ik het in de namiddag pas en mijn mannetje was mee gegaan. Veel sterkte.
Au, als ik er aan terug denk.... vreselijk. Maar bij mij ging er ook het e.e.a. verkeerd, vandaar. Test was gelukkig wel goed. Ik ben in de 3e maand na de HSG zwanger geraakt, dus zou maar zo kunnen dat je dan vruchtbaarder bent! Succes!
Hoor toch wel vel posi verhalen over het erna zwanger worden Nou hoop dat het mij net zo vergaat word ook wel eens tijd dacht ik zo en dan dat het ook eens goed gaat
Hoi, ik heb ongeveer een jaar geleden de HSG gehad. Van het gerommel aan de baarmoedermond heb ik niks gevoeld. Het doorspuiten zelf deed best zeer, maar het is eigenlijk ook maar zo kort dat het zo weer over is. Ik heb vantevoren inderdaad Naproxen moeten innemen (2 stuks als ik me goed herinner) Helaas ben ik nog steeds niet zwanger... Succes in ieder geval alvast!
ha meiden, moet iedereen voor bijvoorbeeld iui eenmaal een hsg, het gebeurd niet altijd. vinden jullie dat je hier om zou moeten vragen als je bijv met iui begint of doen ze het alleen als er een duidelijkereden voor is? gr jose
Joseetje Ik weet niet hoe dat bij de rest zit Maar bij ons is alles goed en ben ook al 2x zwanger geweest Mischien dat ze daarom zoiets hebben eerst de boel maar eens schoonmaken Mn vriendin heeft dit ook nooit gehad vor dr IUI wel weer een kijkoperatie