Hoi, Wij zijn inmiddels tien maanden bezig voor een eerste zwangerschap. Helaas dus nog steeds zonder resultaat! Mijn vriend heeft een operatie ondergaan aan zijn zaadleiders op 17 jarige leeftijd. Wij hebben de h.a. maandag gebeld en konden direct terecht. Daar ons verhaal gedaan, operatie, wel duidelijke eisprong en positieve ovulatie testen. Voor hem meer dan genoeg redenen om ons door te verwijzen naar het ziekenhuis voor bloedtest (chlamidia) en zaadtest voor vriend. Ben blij dat hij ons zo serieus heeft genomen! Volgende week mogen we er al naar toe! De uitslag krijgen we tijdens een afspraak te horen. Liefs Dib!
Fijn om te horen Dib! Fijn als artsen je zo serieus nemen! Helaas hoor je vaak genoeg ook andere verhalen ... Succes volgende week! Groetjes, Josien
Hoi, Dat is goed nieuws voor jullie! Ik had een huistarts die mij gelijk serieus nam en heeft er voor gezorgd dat ik toen heel snel een afspraak had bij de gynaecoloog. Ik hoop het allerbeste voor jullie! Succes! Groetjes Wannabe a Mom
Ja, als het niet aan het zaad ligt (en het bloed) dan ben je w.s. wel wat geruster. 10 maanden is opzich niet belachelijk lang natuurlijk! Ik hoop dat de uitslagen goed zijn en jullie een grote kans maken op een natuurlijke zwangerschap! *hebben ze na de operatie nooit een zaadtest gedaan?* Elmo
Hoi, Bedankt voor de berichtjes en steun. 10 maanden is ook niet belachelijk lang maar we zijn natuurlijk wel wat ongeruster door de operatie. Helaas is er na de operatie geen zaadtest gedaan, daarom nu extra spannend! Hopelijk komt er positief nieuws uit de test! Het kan natuurlijk ook nog aan mij liggen, eierstokken o.i.d. maar daar hoeven we voorlopig nog niet aan te denken!?! Liefs Dib
Oh, oh, oh, Wij donderdagmiddag naar het ziekenhuis. Allebei een ponskaartje laten maken want we zijn in geen jaren in het ziekenhuis geweest! Doorverwezen naar bloedpriklokaal en voor vriend een potje ophalen. Tijdens het bloedprikken werd het één en al bloedgevecht, een stagiaire mocht prikken en het ging haar niet zo goed af! Toen het potje ophalen voor vriend. Hij vroeg dus netjes waar hij terecht kon om het potje te vullen. Antwoord: er zijn genoeg toiletten aanwezig in het ziekenhuis!?! Wij dachten (misschien wel heel naief) dat daar speciale ruimtes voor waren?!? Gelukkig een rustige toilet gevonden, ik wacht op de gang, en na een paar minuten komt hij weer terug, klus geklaart. Op naar de goede balie om de boel in te leveren. Wat krijgen we te horen: DIT HAD VOOR HALF DRIE INGELEVERD MOETEN WORDEN! Over en uit, probeer het een anderen dag nog maar eens! Een vent met een chagarijnige kop stuurt ons regelrecht weer naar huis! We voelden ons allebei zo boos, overstuur, in de steek gelaten en verdrietig! Wat bestaan er toch naast lieverds ook een hoop stommerds!
Nou ja zeg! Ik zou zeggen: klacht indienen! a. Dit hadden ze vooraf wel beter kunnen uitleggen! b. Het had jullie ook wel ff anders meegedeeld kunnen worden zeg! Wij kregen schriftelijk de procudure van de semenanalyse thuisgestuurd! Er zijn 2 kamertjes in het UMCG...speciaal voor het volgooien van de potjes! Wat een belachelijke actie zeg! Bah! Succes de volgende keer...als jullie nog durven! Ik zou er zeker wat van zeggen! Elmo
Hoi, Vanmorgen is mijn vriend weer naar het ziekenhuis gegaan, in z'n eentje. Ik moest helaas werken, maar hij kan het ook prima zonder mij Nu is alles dus ingeleverd en over een week kunnen we een afspraak maken bij de h.a. over de uitslag. Spannend!.... Bij de h.a. zal ik de situatie nog eens uitleggen over het ontzettende lompe gedrag van die arts! Groetjes Dib
Hoi, We hebben net de h.a. gebeld, volgende week dinsdag mogen we terecht. De doktersassistente liet een beetje doorschemeren dat een consult van 10 minuten wel genoeg was. "Er is nog wel wat mee te doen". Zoiets zei ze!? Betekend dit dat de zaadtest heel positief is verlopen of zou het betekenen dat iui o.i.d. nog haalbaar is en onvruchtbaarheid uitgesloten is?! We horen het over 5 dagen, spannend!
Zei de assistente verder niks over de telefoon? Wij kregen gewoon de uitslag van de h.a. assistent. Ik hoop voor je dat alles dik in orde is!
In principe mag een assistent geen uitslagen geven. Ik denk dat het dus wel positief is hoor! Anders heb je EN langer nodig EN was er niet "nog wel wat mee te doen". Nog even afwachten tot dinsdag dus! Succes!
We hebben met de h.a. afgesproken dat je we weer een afspraak zouden maken voor de uitslag. Misschien ook wel net zo handig, eventueel kan hij me dan een doorverwijzing geven voor de gyn. als hij er reden toe ziet!? Liefs
Ja dat is waar. Wij hadden de doorvewijzing al voor we zaad inleverden bij de HA. Succes bij de HA en gyn straks! Ik hoop dat alle uitslagen positief zijn!
Hoi, Vanmorgen vol spanning naar de h.a. geweest, met z'n tweetjes natuurlijk. De uitslag was redelijk goed nieuws, niet slecht maar ook niet heel goed. Mijn bloedtest was negatief, geen chlamidia (had eigenlijk niet anders verwacht) en de zaadtest was matig. Hij legde uit: Wanneer sperma van goed kwaliteit is zit je boven de 50, dat van mijn vriend was 45! Dus gelukkig niet helemaal onvruchtbaar maar wel slechter dan 'normaal'. We mochten kiezen wat we wilden, gelijk actie of toch nog even 3 maanden wachten omdat vrouwen gemiddeld tussen de 6 en 12 maanden zwanger raken. Toch gekozen om nog maar even zelf te proberen. Als het binnen 3 maanden niet lukt gaan we weer terug. ?) Oh ja, gelijk even een klacht ingediend over die belachelijke vent in het ziekenhuis! De h.a. vond dit ook geen stijl! In ieder geval fijn om te weten dat we altijd kunnen terugvallen op de h.a. dat geeft al een boel stress uit handen! Liefs Dib