Hsg vraagje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Patchwork, 11 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Aankomende dinsdag HSG. Wat betreft het onderzoek zelf en hoe pijnlijk het is zie ik wisselende verhalen en laat het maar gewoon op me af komen. Wat mij bezighoudt zijn slechts de volgende vragen: hoe groot is de kans dat met een HSG iets doorgespoten (geopend) wordt wat op dit moment afgesloten is? Hoe hoog is de druk die ze op die vloeistof zetten? Is er geen risico op het scheuren van de eileider als ze druk zetten? Of zetten ze überhaupt geen druk en is het doel überhaupt niet om te kijken of iets terug te openen is...? Je leest zo vaak “vlak na de HSG was ik zwanger”; dan moet er toch een meerwaarde zijn bovenop slechts die vruchtbaarheidsbevorderende oliën in die vloeistof? Voel me echt een kneus dat dit me zo bezighoudt maar ik kan er gewoon niet van slapen...

2. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik snap dat het je bezig houdt.

De pijn vond ik meevallen.

Er zit amper druk op geloof ik, volgens mij is het ook niet echt om door te spoelen maar om te kijken of er vloeistof doorheen kan en je eileiders dus goed open zijn. Kan me wel voorstellen dat het voor sommige vrouwen wat schoonmaakt, maar zoals ik het begreep is dat niet het voornaamste doel.

Alleen tis bij mij ook al jaren geleden en ik heb veel dingen die met het traject te maken hebben geblokkeerd dus weet er t fijne niet meer van.

Zou je vragen anders opschrijven en ff meenemen als je gaat. :)

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Joh, maak je niet druk. Als je eileiders zouden kunnen exploderen, zouden ze die behandeling nooit uitvoeren. Ik heb sowieso geen druk ervaren. Het is gewoon waterige vloeistof die ze gebruiken hè, geen appelstroop of zo ;). Maar wat @YasmijnN zegt: stel je vragen vooral aan de arts! Die zal je absoluut gerust kunnen stellen. Succes! En hopelijk ben je snel zwanger daarna!

Patchwork, Pancakes en YasmijnN vinden dit leuk.
  4. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Thanks meiden. Stelt toch wat gerust. En......appelstroop?? LOL!!! @nizzie86 you make my day.

Ik ga verstand op nul zetten en het gewoon nemen zoals het komt. Weet ook best dat ik me druk maak om “niets”, of in ieder geval toch “slechts” om iets waar ik totaal geen invloed op heb.

Nog vijf nachtjes slapen. Poehee.

nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Bij hsg wordt handmatig, via een spuitje wat ze aansluiten op het slangetje wat in je baarmoeder zit, het contrast ingespoten. Hierbij wordt nooit een hoge druk behaald.
    Het doel is vooral om te kijken of ze doorgankelijk zijn.
    In uitzonderlijke gevallen, wat zelden voorkomt, werkt het ook therapeutisch; mocht het wat verstopt zitten kunnen ze dit soms opheffen.
    Maar wanneer het totaal niet doorgankelijk is, zullen ze dit ook niet kunnen opheffen...

Deel Deze Pagina