In de MMM voor 2e wonder!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door winnie pooh, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hallo Allemaal,

Omdat ik geen wijs kan uit alle langlopende topics, begin ik er zelf een.
    Gewoon omdat ik mijn verhaal kwijt wil en misschien zijn er meer zoals ik.

Ik ben een moeder van een zoontje van bijna 2 die mbv Clomid is verwekt. Wij zijn inmiddels weer ruim een jaar bezig en sinds kort weer in de MMM.
    Vorige week ben ik met de eerste ronde Clomid 50 gestart. De bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Alleen een beetje zwaar hoofd, misschien tikje humeurig en af en toe een opvlieger. Tot op heden in ieder geval lang niet zo erg als de vorige keer.
    Ben daarom ook wel benieuwd of het aanslaat. Morgen heb ik mijn eerste FM bij de gyn. dus we zullen zien.

Hopenlijk zijn er meer die hier gezellig hun verhaal willen delen.

Groetjes Wendy.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    wens je heel veel succes en hopelijk raak je snel zwanger ;)

3. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes in de tweede ronde!
    Ik hoop dat er gauw een brusje op komst zal zijn!
    Elmo

5. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    heel veel succes!
    hopelijk gaat het snel lukken en word je zoontje een grote broer! :D

liefs mounia

6. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Gisteren dus de eerste FM gehad.
    Helaas bleek het nog een beetje te klein voor dag 12. 13mm.
    Ik weet eigenlijk niet precies hoe groot het dan hoort te zijn, maar gevolg is dat ik dus komende dinsdag voor een tweede meting terug moet. Begin ook nu pas echt de verschijnselen van Clomid te voelen. Ik loop heel de dag met een rood hoofd en hoop maar dat niemand het ziet.
    En warm..warm...warm. Vreselijk gewoon.
    Nou ja...alles voor een goed doel.

7. eigenwijsje

24 jan 2008
    58
    0
    0
    leuk dat je een nieuw onderwerp geopend hebt.
    veel zijn al heel lang en bij clomid en pco gaat het vaak over de eerste.

ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar en zitten nu in de 2e ronde met clomid.
    ik heb had en heb geen cyclus van mijzelf en ben vorige maand gestart met clomid 50mg maar daarvan geen eitje.
    gisteren heb ik mijn laatste 2 tabl geslikt (100mg) en woensdag mijn eerste fm, hopelijk doet het iets.
    bij onze dochter ben ik zwanger geraakt met de eerste ronde 100mg dus........

ik heb alleen last van opvliegers van de clomid, verder gelukkig geen last.
    suc6 morgen met de fm.-

8. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hallo Eigenwijsje,

Leuk dat je je aansluit bij dit nieuwe onderwerp.
    Hopenlijk zijn er meer meiden die mee willen praten.
    Ik vond het inderdaad heel verwarrend die lange topics en voelde me bijna schuldig omdat ik al een kindje heb. Flauwekul natuurlijk, maar ja.
    Heb je van de 100 mg veel meer last als van de 50 mg of valt dat wel mee?
    Ik heb tot op heden niet echt het gevoel dat het werkt. Ik heb wel opvliegers, maar voel me anders als de vorige keer. Ben erg benieuwd morgenmiddag. Je hoort gauw.

Groetjes Wendy.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik vind dat echt helemaal niet te klein hoor! Netjes zelfs! Succes, hopelijk ben je snel zwanger!

10. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Even een kleine update.
    Vandaag dus weer een FM gehad. Hij was goed gegroeid en was ongeveer 19mm. Dus het medisch advies gekregen om vandaag en morgen in ieder geval te klussen en verder vooral plezier te hebben.
    Pfff.eigenlijk is het er te warm voor...en de opvliegers doen er ook geen goed aan, maar ja......we proberen er maar wat van te maken.
    Misschien maar de waaier aanzetten op de slaapkamer. hihihi.

Eigenwijsje veel suc6 morgen met je FM. Laat even horen hoe het is geweest.

Groetjes Wendy.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel klusplezier!
    Heb je niet een koel hoekje ergens in huis.... ;)

12. eigenwijsje

24 jan 2008
    58
    0
    0
    hallo hier mijn update.

ik ben gisteren geweest voor de fm, niets te zien.
    de verpleegkundige vertelde dat de vorige ronde bij mij tevroeg was afgebroken :(
    had eigenlijk eerst bloed moeten prikken en dan pas af moeten breken.
    het scheeld dat ik er toch al vanuit ging dat 50mg niet aan ging slaan,

maandag , dag 15 nieuwe fm

heb een beetje last van opvliegers maar verder gelukkig nergens last van.

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hoi,

Volgens mij zit ik in dezelfde situatie.
    Ik heb een zoon die volgende week 1,5 wordt. Hij is geboren na 2 rondes Clomid 50 mg.
    Ik heb van mezelf een heel erg onregelmatige cyclus.
    Voor mijn eerste zw varierend tussen de 33 en 87 dagen.
    Na mijn zw had ik zo gehoopt dat het 'normaal' zou zijn geworden. Maar nee hoor. Na 11 maanden kwamen mijn eerste duivels (heb ruim een jaar bv gegeven) en mijn cyclussen zijn tussen de 27 en 62 dagen...
    Ik zit nu weer in mijn eerste ronde Clomid. De pillen komen uit hetzelfde doosje als voor mijn zoon ;) Ik had toen 4 rondes meegekregen. Dus ik heb er nog 2 (nu 1).

Ik was zo bang dat de gyn vond dat ik te vroeg weer de MMM in wilde. Maar daar moest ze om lachen. Ze zei: Meid je cycli kloppen niet, dat is niet goed en natuurlijk ga ik je weer helpen!

Ben benieuwd. Hier geen FM's maar op dag 21 (volgende week vrijdag) krijg ik wel een check of ik een ei heb gehad en of die al gesprongen is.

Gisteren verging ik van de eispring pijn (iets wat ik alleen met Clomid heb). Vandaag nog lage temp... dus even afwachten maar...

14. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Caecilia...welkom bij dit topic. Ik had je ook al zien staan bij het topic over pco en net begonnen met clomid.
    Ik heb daar ookeen paar keer geschreven, maar dat zijn er zo veel dat ik er geen wijs meer uit kon. Ook heb ik geen pco, maar gewoon een heel onregelmatige cyclus met maar heel af en toe een eisprong.

Eigenwijsje...hopenlijk groeit je ei toch mooi verder deze week. Anders op naar de 100mg.

Hier nog steeds rustig....jaja te rustig. Volgens de gyn zou ik dinsdag of woensdag ongeveer mijn eisprong moeten hebben, maar tot op heden nog steeds negatieve ovu-testen. Wel rommelt er van alles, maar ik kan nou niet echt zeggen dat het voelt als ei-pijn. Wacht nog even de test van vandaag af, maar anders ga ik vandaag voor 1 uur nog de gyn bellen of ze kunnen kijken of ik wel een eisprong krijg. Heb het gevoel dat het niet gaat lukken deze ronde. Ook hubbie werkt niet echt mee. Hij heeft weinig zin im te klussen terwijl hij het normaal te weinig vindt.
    Nou ja...we wachten maar wee even af.

15. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @winnie, ik had jou ook al eerder gespot ;) Ik had voor mijn eerste een onregelmatige cyclus maar geen pco. Nu wijst alles erop dat het toch pco is... Maar ja behandeling is gelijk... dus maakt weinig uit...

16. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Hoi,
    Vanochtend weer een ovutest gedaan. En voor het eerst een licht streepje! Hij is nog iets lichter als de controlestreep, maar het is een duidelijke streep. Vanavond nog maar een testje en hopen dat de man zin heeft/krijgt.
    Ik duim voor iedereen...en mezelf.

17. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Vanmorgen was mijn temp eindelijk iets aan het stijgen. Nu 36,7. ben benieuwd wat morgen brengt... hopenlijk gaat ie door naar de 37!

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Joepie, 36,9! Alles wijst erop dat ik een ei heb gehad!

19. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Wow Ceacilia, hopenlijk heb je je kansen goed benut.

Hier denk ik ook een ie gehad. Zaterdagavond heel laat had ik een duidelijke positieve ovutest. Zondag heel de dag een drukkend / pijnlijk gevoel in mijn onderbuik. Wel heel de onderbuik, niet maar een kant.
    De ovutest was eind van de middag weer negatief. Dus ik denk dat ik hem gehad heb. Joepie. Hubbie heeft gelukkig na de woordenwisseling van vrijdag erg zijn best gedaan. Laten we hopen.
    Vanaf nu dus samen op het wachtbankje.

20. eigenwijsje

24 jan 2008
    58
    0
    0
    Caecilia en winnie pooh hoop dat jullie wat aan jullie ei hebben gehad, dat deze goed gebruikt is.

ik heb gisteren een fm gehad (dag 15) er was geen dominant eitje aan wezig, allemaal kleine maar geen grote.
    was wel erg balen, 2jr geleden ben ik met de eerste keer 100mg clomid zwanger geworden dus ik telde wel op een ei maar helaas.
    donderdag dag 18 moet ik weet terug komen,is er dan geen ei te zien, bloedprikken en weer afwachten.

groetjes

Deel Deze Pagina