Pcos

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesje1985, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje1985

26 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen, vandaag is bij mij PCOS vastgesteld en aangezien ik heel weinig info kreeg, zit ik best nog wel met enkele vragen. Langs 1 eierstok werden er +15 cystes waargenomen. Andere eierstok bleek er 'normaal' (?) uit te zien. Nu heb ik tot nog toe altijd een regelmatige cyclus gehad van ong 27 dagen, behalve vorige maand waren het opeens 40 dagen. Vandaag kon ze ook al een bijna rijp eitje vaststellen tussen alle andere cystes waardoor ik deze maand opnieuw een normale cyclus zou moeten hebben.
    Toen ik vertrok werd er over de PCOS niets meer gezegd behalve dat er niets was om me zorgen over te maken.
    Nu had ik graag eens wat andere ervaringen gehoord over dames met PCOS. Is dit een typisch beeld? Aangezien ik regelmatig lees dat vele vrouwen amper een eisprong hebben?
    Moet er sowieso met medicatie gestart worden op termijn?
    Zorgen deze cystes voor een moeilijkere doorgang van het sperma?
    Oh zoveel vragen... :)
    Bedankt voor alle hulp!

2. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    bij mij is er 3 wkn geleden het zelfde waar genomen. met een hele goeie uitleg. pcos houd in principe in dat je veel eitjes heb groeien waarvan er geen een groot genoeg word om te kunnen springen. en ja het is mogelijk om een ei sprong te hebben en zwanger te worden. ze vertelde ook iets over mannelijk hormoon wat te veel word gemaakt ( testoteron of zo) maar dat heb ik niet helemaal gevolgd.
    ik zou even terug gaan naar je arts voor betere uitleg. want dit is schandalig dat ze zo een vrouw laten weg lopen met niks aan info. ik heb zelf toevallig deze maand wel een ei sprong gehad want dat voelde ik. ik heb dit de afgelopen maanden namelijk niet gevoelt dus dat klopt.
    als het goed is moet je clomid krijgen dat zou het hormoonhuishouden in controle moeten houden zodat je wel een eitje groot genoeg kan laten groeien.

verder zit ik nu er ook pas in dus ik zou zeggen ga googelen en vooral kijken bij wikipedia die leggen het wat moeilijk maar wel het beste uit.
    nee de cysten hebben geen effect op het zaad alleen op je eigen eitje want zonder ei op de goede plek is geen kindje helaas

dus ga snel vragen aan de arts voor hoe nu verder en ook qua bloed testen en medicatie... ik zou dit niet pikken als ik jou was.
    ik snap dat je overdonderd ben van dit nare nieuws. maar je heb nu weer een begin en niet onvruchtbaar!!! er is zeker kans voor ons pco-sertjes hahhahah

en voor als nog hoop ik voor je dat je verder geen poespas nodig heb en dat het spontaan komt

3. Liesje1985

26 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de duidelijke info. Ik heb naar mijn huisarts gebeld en zij gaat met mij de resultaten eens rustig bekijken eind deze week. Ik was echt overdonderd vandaag. Zeker omdat ik gewoon aan de deur werd gezet.
    Aan je handtekening te zien heb je wel elke maand een spontane eisprong gehad zonder medicatie?
    Wat bedoel je juist met je ei op de goede plek? Wil dit zeggen dat al deze cystes een nadelig effect hebben ook al heb je een spontane eisprong zonder medicatie?
    Sorry voor alle vragen :) en nog eens bedankt voor de reactie!

4. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    met ei op de goede plaats bedoel ik dat het springt in to the eileiders zelf zodat het eitje de weg naar de baarmoeder kan vinden. zo lang het eitje nog in de eierstok zit kan het zaad geen eitje bevruchten.

met een spontane eisprong bedoel ik gewoon dat het niet onmogelijk is om ZONDER medicatie zwanger te worden. het kan dus heel goed zijn dat je wel een eisprong heb alleen niet iedere maand. het is allemaal mogelijk. ik ben nu in ronde 11 of 12 ( hou t niet meer bij) en heb in de eerste maanden (4) wel ei sprongen gehad. toen bleef deze weg en werd in 17 dgn achterelkaar ongy zodoende kreeg ik primolut. van af toen ging het niet lekker. ik heb altijd wel een redelijke cycl zoals je ziet hier onder. alleen voelde ik me ei niet en werd vaak misselijk, mijn menstruatie werd erg donker veel oud bloed ( bruine afscheiding) toen in sept weer een lange menstuatie van 17 dgn. en weer primolut. en vorrige week voelde ik weer een eisprong. dus veel geklust ( je weet maar nooit)
    mijn dokter legde uit dat primolut als het waren je cycl. hersteld zodat je lichaam weer alles onder controle heb qua hormoonhuishouding enz.

ik heb zelf overgewicht en moet eerst van de gyn 10 kilo afvallen eer zij met clomid wil beginnen. dus ik moet in dec terug komen en dan kijkt ze verder.

ik raad je aan om al je vragen op te schrijven zodat je niks vergeet als je bij je arts ben van de week.
    ;)

5. Liesje1985

26 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor al deze info! Mja, ik vind het zo'n raar geval nu. Heb tot nu toe wel elke maand een eisprong gehad zonder medicatie met uitzondering van vorige maand. Dan is de eisprong ook natuurlijk gebeurd maar moest er wel 40 dagen op wachten. Ik denk dat ik al een volledig boek kan schrijven met al mijn vragen :) dus eenmaal het eitje springt, kan die pcos niet meer moeilijk doen voor de eigenlijke bevruchting? Geduld is een schone deugd zeker? :)
    Veel succes he, mijn duimpjes staan hier omhoog voor jou.

6. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    het komt uiteindelijk toch allemaal wel goed. laat het allemaal maar een beetje over je heen komen dan kan je het straks ook wat beter begrijpen

mijn duimen staan hier ook omhoog voor jou meid!!

7. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Hoi lies, ik heb ook pcos. Bij mij in beide eierstokken. Heb al in geen maanden meer een eisprong gehad. Vind het wel raar dat je gewoon maandelijks een cyclus hebt. Je zou zeggen dat je dan geen pcos hebt. Twnzei je maandelijks ongesteld wordt zonder eisprong. Ben benieuwd wat je huisarts je kan vertellen. Suc6

8. Liesje1985

26 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Susanne, ik heb me nu ovulatietestjes aangeschaft omdat de gyne vandaag zei dat er een eitje groter was dan de rest waardoor ik binnenkort een eisprong zou moeten krijgen. Zo kan ik eens nagaan of er werkelijk een eitje springt. Je kan dus gewoon je ms doorkrijgen zonder een eisprong gehad te hebben? Ik hoop echt dat ik binnenkort meer weet want ik vind het ook raar dat ze sprak van pcos om dan te zeggen dat er een eitje klaar staat en zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Beetje gemengde boodschap vind ik!
    6 maanden geen eisprong lijkt me ook énorm frustrerend! Ben je gestart met medicatie? Succes!

9. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    Je hoeft geen ei te hebben om ongy te worden. Het ligt aan je baarmoederslijmvlies en de hormonen of je ongy word of niet. Ongy vertelt je niks over wat er in die eierstokken van ons doorgaat.

10. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    @ liesje85, ja ben gestart met medicatie.hoop voor je dat de testen helpen. Bij mij testen ze altijd positief door de vele eitjes.

Deel Deze Pagina