HSG wie heeft dit onderzoek gehad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door leeuw, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuw

    leeuw Lid

    30 jan 2006
    71
    0
    0
    Hoi Hoi,

    Aanstaande maandag krijg ik een HSG onderzoek heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe heb je het ervaren is het bijvoorbeeld erg pijnlijk enz..............

    groetjes
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wat is een hsg onderzoek? :oops:
     
  3. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je!!
     
  5. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb er wel eens wat over gelezen in het boek "zwanger worden'van Marielle Croon. Het is volgens mij geen prettig onderzoek. Wel hoor je vaak - kijk maar eens op internet - dat mensen daarna snel(ler) zwanger worden omdat alles een keer doorspoeld is.

    Sterkte!

    Pim
     
  7. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik moet begin maart voor een HSG onderzoek....
    Je hoort er inderdaad verschillende verhalen over. De een zegt dat het achteraf reuze mee viel, de ander vond het verschrikkelijk....
    Ik heb al voorgeschreven pijnstillers in huis gehaald en die zal ik van te voren braaf innemen en proberen zo neutraal mogelijk dat onderzoek in te gaan met in het achterhoofd houdend dat het pijnlijk kan zijn.

    Dus met eigen ervaring kan ik je nog niet helpen. Laat je wel even weten hoe het afgelopen is?

    Sterkte!!
     
  8. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hallo Leeuw,

    Hoe is het gegaan??
    Ik moet 13 maart voor een HSG onderzoek en zie er tegen op..
    Begin aardig zenuwachtig te worden..
    Hoop dat je mij/ons wat info wil geven..
    Alvast bedankt

    kus greta
     
  9. Ik heb dit ondezoek gehad. en mij is het toen heel erg meegevallen.
    Op het moment dat ze de contrast vloeistof inspuiten voelt t als menstruatie krampen.
    Het is dus een vervelend gevoel. Bij mij hielp het om heel diep te gaan zuchten.

    Succes !
     
  10. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Ok, dank je wel voor de tip..
    Je bent zwanger zie ik.. geweldig :D ,
    Van harte en geniet ervan..
    Mag ik je vragen wat jou uitslag was?
    En hoe lang na de hsg test je zwanger bent geraakt? :oops:
    Alvast bedankt

    Kus Greta
     
  11. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ja ze zeggen inderdaad dat je 3 maanden na een HSG veel vruchtbaarder bent.
    Ik heb vanmiddag maar gemaild om een afspraak te maken voor een HSG. Waarschijnlijk wordt ik daar maandag wel over terug gemaild met een datum. Ik hoop a.s. vrijdag (ze doen dit nl. alleen maar op vrijdag) en niet volgende week vrijdag. Want dan loop ik mijn eisprong dus gigantisch mis.....

    Ben nu vreselijk aan het balen van de verrekte :evil: .
     
  12. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Oh, je bent toch ongi geworden??
    Das idd vet balen..
    Hoop voor je dat je a.s vrijdag ook kan, zou mooi voor je zijn.
    Je mag niet meer vloeien, dat is mij verteld.
    Maar stel dat je eierstokken verstopt of verkleefd zijn, wat gaan ze daar dan mee doen??
    Ik zit met hetzelfde..
    De uitslag krijg je meteen toch??
    Weet iemand dat ook??
    Alvast succes..

    Kus Greta
     
  13. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Vanmiddag ongesteld geworden ja....vreselijk stipt op tijd gezien mijn temperatuurcurve, maar wel 2 dagen te vroeg gezien mijn gemiddeld aantal dagen.

    Je krijgt idd meteen de uitslag te horen.

    Mij is verteld dat als ze iets tegen komen wat niet klopt dat er daarna een afspraak wordt gemaakt voor een laproscopie (kijkoperatie).
    Mocht alles goed zijn, dan wordt het voor ons waarschijnlijk IUI.....weet nog niet of ik daar aan toe ben.....je wilt het liefst het toch graag op eigen houtje doen.
     
  14. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Ja dat is idd balen..
    Weet jij misschien ook wat ze doen tegen het slijm?? mijn mans zaad is helemaal goed, niks mis mee, maar zodra we geklust hebben, kan de gyn weinig tot geen beweegbare zaadcellen vinden..
    En ook zag hij op de inwendige echo dat mijn rechter eierstok niet helemaal in orde was.
    Nou ik hoop dat het allemaal goed komt met jou, mij en iedereen..
    Kus Greta
     
  15. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Wij hebben in de afgelopen cyclus ook 2 samenlevingstesten gehad, beide negatief. Beide keren troffen ze enkele zaadcellen aan, maar die bewogen dus niet meer. Zaad van mijn vriend wisselt nog wel eens van kwaliteit. Probleem zit 'm dan vooral in de vorm en niet in de aantallen.

    Volgens mij kunnen ze er weinig aan doen om het baarmoederhalsslijm te verbeteren....zaadcellen komen er dus gewoon om wat voor reden dan niet door (zuurtegraad). Er is bij mij niet gesproken over medicijnen of iets dergelijks, maar over IUI behandeling.

    Ik hoop dat we allebei snel duidelijkheid hebben!

    Hoe lang zijn jullie trouwens al bezig met jullie kinderwens?
     
  16. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Ik ben nu twee jaar van de pil af, waarvan we nu in principe een jaar echt serieus bezig zijn..
    Ik hoop ook dat we snel duidelijkheid hebben of krijgen..
    Want zo in onzekerheid leveb is ook niet alles..
    Maar goed, je hoofd omhoog houden en doorgaan.
    Ben erg benieuwd wat ik hierna moet, na de HSG onderzoek..
    Hoe lang zijn jullie bezig?

    Kus Greta
     
  17. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Twee jaar en nog geen spontane zwangerschap....balen hoor! Duidelijkheid over waar het probleem zit zou idd wel lekker zijn.

    Tuurlijk ben je benieuwd wat er na de HSG nog allemaal komt! Hopelijk zo snel mogelijk een mooie zwangerschap!

    Wij zijn nu net aan onze 10 ronde begonnen, zeg maar 9 maanden nu. Is een beetje vroeg om al in de MMM te zitten, maar onze bedenkingen over de kwaliteit van het zaad waren helaas juist en zo zijn we er eigenlijk al ingerold....
     
  18. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Dan is jullie voorgevoel toch goed geweest en toch beter dat jullie contact hebben opgenomen..
    Anders was het net zo`n verhaal als mij geweest..
    Wij waren wat eigenwijs en dachten dat we spontaan zwanger konden raken en stelde het steeds uit.. Waarvan ik nu denk, waren we er maar eerder heen gegaan..
    Maar goed, was toen onze keuze
    En het is nu echt afwachten..
    Eind volgende week moet ik ongi worden, hoop dat het wegblijft maar op een gegeven moment geloof je niet veel meer en kun je alleen maar hopen..

    Kus Greta
     
  19. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ja wat dat betreft is het wel goed dat we ons gevoel hebben gevolgd en daardoor niet echt veel tijd hebben verspild. Maar aan de andere kant ben ik op dit moment denk ik ook nog niet helemaal klaar voor een behandeling. En dat is eigenlijk het stomme, want tuurlijk wil ik dolgraag zo snel mogelijk zwanger worden...

    Jullie hebben het in ieder geval wel geprobeerd! En achteraf praten is natuurlijk altijd makkelijk....Jij moet 13 maart heen voor HSG heh? Is jouw cyclus zo regelmatig dat je de afspraak al een aantal weken van de voren heb gemaakt?

    Ik heb afgelopen vrijdag (cd 1) gemaild en vandaag antwoord dat ik vrijdag de 10e terecht kan. Maar dat wil ik helemaal niet!! Dat is dan cd 15 en dan heb ik mijn ei heel erg hoogstwaarschijnlijk alweer gehad en betekent dus een hele cyclus zonder kansen....dat wil ik niet, dan stel ik het liever een hele maand uit en dan nu al een afspraak maken voor 31 maart.
    Heb dus vandaag terug gemaild of het echt niet a.s. vrijdag al terecht kan, dan ben ik immers toch ook niet meer ongesteld.

    Die stomme voorwaarden ook......niet ongi en niet zwanger, bah zeg!

    Ik hoop evengoed voor je dat die duivels lekker wegblijven en dat je je afspraak voor 13 maart gewoon kan afzeggen!
     
  20. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hallo Moo,

    Ja mijn cyclus is wel aardig regelmatig, heb een cyclus van 26 dagen.
    We hebben de afspraak gemaakt op 10 februari, toen hadden we een afspraak bij de gyn en was toen nog een beetje ongi.
    We hadden de maand ervoor een samenlevendstest gedaan en was niet geslaagd.
    Maar door de inwendige echo zag onze gyn dat er iets niet klopte met de rechter eierstok.
    Hij gaf op de monitor helemaal zwart aan, en volgens de gyn hoorde dat dus niet zo.
    Mijn linker eierstok is wel ok, tot zover.
    Vorige maand heb ik een eisprong gehad vanuit mijn rechter eierstok en deze maand uit mijn linker eierstok.
    Maar na de samenlevengstest haalt de gyn er slijm weg om te kijken of er bewegende en levende zaadcellen zijn, wat bij bij dus weinig was.
    Mijn man is getest en dat was helemaal ok?
    Dus, het kan ook nog zo zijn dat daar het probleem ligt, dat ik een antistof heb tegen de zaadcellen, dat mijn lichaam ze niet accepteerd ofzo??
    Daar zijn we dus nu mee bezig om het uit te zoeken. Heb trouwens geen idee hoe het dan gaat hoor? Als je lichaam de zaadcellen afbreekt?
    Weet jij dat misschien?
    Moet tegen het weekend ongi worden, en voel al wat ongi krampjes en had gister wat roze afscheiding.. Please?? Laat het weg blijven.
    De gyn van mij zegt dat je je Hsg onderzoek rond de 10 a 12 moet hebben..
    Ik heb em dus als ik ongi wordt rond de 12 dag van mijn cyclus.
    Dan vloei je niet meer, is het idd voor je eisprong?
    Goh wat vervelend voor je.. Ik zou het denk ik wel doen, want hoe eerder je het doet hoe beter het is..
    Dat kun je volgende maand er met een goed gevoel tegen aan.
    Ik zou er nog maar even goed over na denken als ik jou was.
    Ik bedoel, stel dat je eisprong dan geweest is, dan hebben jullie vast wel geklust, en dan de Hsg onderzoek plus uitslag.. Nou dan heb je het toch in 1 maand gehad?
    Hoop voor je dat je a.s vrijdag terecht kan, komt idd wel beter uit en is het niet een weggegooide maand.. wat ik overigens ook niet vindt als je de HSG onderzoek later zou doen..
    Hou me op de hoogte ik lees je berichten later wel..
    Een dikke succes toegewenst

    Kus Greta
     

Deel Deze Pagina