HSG wie heeft dit onderzoek gehad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door leeuw, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Hoi Greta,

    Wat dat betreft zitten we wel redelijk in hetzelfde schuitje zeg....Alleen bij mijn vriend schommelt de kwaliteit helaas wel van het zaad.

    Ik heb daar nog nooit van gehoord dat je lichaam zaadcellen kan afbreken. Wel weet ik dat het baarmoederhalsslijm een te hoge pH kan hebben waardoor de zaadcellen gewoon meteen doodgaan als ik mij niet vergis. Maar mij is niet verteld dat daar iets aan gedaan kan worden vreemd genoeg.

    Ons is verteld dat je niet ongi mag zijn tijdens een HSG, maar ook niet zwanger mag zijn. Oftwel mocht de HSG tijdens je vruchtbare dagen of na je eisprong gepland zijn, dan zullen we dus veilig moeten vrijen...Nou ja, dan wordt het dus niet klussen, want aan condooms doen we niet.

    Je hebt ook wel gelijk hoe eerder hoe sneller je er weer vanaf bent, dus zit nog in dubio moet ik zeggen. En ze zeggen dat je een maand of 3 na HSG meer vruchtbaar bent, omdat de boel schoon 'gespoten' is. Dat is dan natuurlijk ook wel weer een voordeel...

    Vandaag te horen gekregen dat vrijdag inderdaad vol zit. Maar we mogen op goed geluk donderdag bellen om te vragen of er misschien iemand is uitgevallen voor vrijdag. Ik hoop het zo!! Dus nog tot donderdag om te beslissen of het dan 10 of 31 maart wordt...

    Kus Monique
     
  2. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    hallo Monique,

    Hoop voor jullie dat er vrijdag iemand uitvalt.
    Het wachten is zooo erg..
    Ik moet 13 maart pas en zie er nu al tegenop.
    Denkt dat :evil: :evil: eraan komen..
    Heb vandaag bruine afscheiding verloren..
    Een teken van de :evil: ..
    Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar denk van wel.
    We wachten gewoon af.
    Jij bent als je vrijdag 10 maart gaat eerder dan mij..
    Hoop dat alles goed gaat..
    Laat het me weten als je wilt hoe het gegaan is..
    Ben ik eerder laat ik het je weten.
    Ik hoop dat jullie eruit komen met jullie beslissing.
    Succes daarmee..

    Kus Greta
     
  3. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hallo monique,

    Maar als het kwaliteit van het zaad minder is, waarom moet jij dan een HSG onderzoek??
    Dan Zouden ze toch beter een IVF kunnen doen?
    Als ze nu al zeggen dat het kwaliteit niet goed is van het zaad?? Of zoals jij zegt: schommelt??
    Want dan zou je idd wel een Hsg onderzoek kunnen doen, wat misschien ook wel moet, maar dat heeft niks te maken met het zaad van je man..
    Ik was ff alles aan het lezen.. IUI, IVF en de ICSI..
    Toen gingen mijn gedachten naar jou toe, vandaar deze vraag..

    Kus Greta
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Hoi Greta,

    Helaas was er niemand zo vriendelijk om uit te vallen vrijdag....balen balen dus...Heb nu de afspraak voor volgende week maar gewoon laten staan en vreselijk hopen dat mijn eisprong gewoon weer een keertje wat later is zodat ik hem misschien na de HSG nog kan benutten....

    Ik laat je sowieso wel weten hoe het geweest is vrijdag, hoop dat het allemaal mee valt.

    En de :evil: bij jou doorgebroken of nog niet?

    Over je vraag waarom geen IVF maar eerst IUI. Het zaad is qua aantallen wel goed ca. 140 miljoen, alleen de morfologie (vorm) is niet bij iedere lozing even best. Varieert volgens mij tussen de 7% en 15% goed. Vooral die 7% is gewoon niet best...Dan hou je dus evengoed op z'n minst 10 miljoen goede cellen over en dat is genoeg voor IUI.
    Vandaar dus hoogstwaarschijnlijk eerst IUI en mocht dat niet lukken, dan IVF of ICSI neem ik aan....Maar ik hoop echt dat het niet zover hoeft te komen.

    Waarom ze bij mij een HSG gaan doen? Ze willen gewoon zeker zijn waar het probleem bij ons ligt en waar niet. Zeker als we voor IUI gaan, dan is het toch wel van belang dat je eileiders open staan en hun werk doen. Anders zijn die IUI behandelingen natuurlijk weg gegooid geld.

    Nu op naar vrijdag dus!

    Kus Monique
     
  5. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    O ja, heb jij trouwens ook pijnstillers die je van te voren moet innemen? Ik heb er 2 op recept gehad.
    Eentje moet ik de avond ervoor innemen en de ander een paar uur voor het onderzoek.
     
  6. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hallo Moniqeu,

    Goh, wat spannend dat je vrijdag al moet..
    Hoop echt dat alles goed is bij jou..
    Nee, heb geen pijnstillers gekregen??
    Hebben ze ook niks over gezegd..
    Zal nog wel even infomeren bij mijn huisarts.

    Ben idd ongi geworden, maar wel anders dan normaal.
    Was erg donker rood, het leek wel bloedtolsels van die dikke klonten..
    Sorry :oops:
    Was het een dag eerder dan het moest zijn en ben het maar anderhalve dag geweest..
    Het enigste wat ik nu heb is: oud bloed.. althans dat denk ik..
    Omdat het weinig tot niks is en lijkt wel opgedroogd..
    Sorry dat ik het zo omschrijf..
    Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat, hoop dat je er weinig tot geen last van hebt, en dat alles ok is.
    alvast sterkte..
    Zal vrijdag aan je denken..

    Dikke kus Greta
     
  7. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Nog maar een paar uur en dan is het zover....
    Moet gelukkig al om 9 uur, dat is wel een voordeel.
     
  8. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Onderzoek gehad.....wil je het echt weten Greta??
     
  9. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Greta,

    Heel veel succes morgen heh!!! Laat je nog weten hoe het gegaan is?
    Dan kunnen we de ervaringen delen.

    Groetjes Monique
     
  10. tilmanjr

    tilmanjr Lid

    12 mrt 2006
    13
    0
    0
    Haarlem
    Mijn vrouw heeft de onderzoek gehad,
    Na de onderzoek kreeg ze na een paar uur een reactie op de injectie die ze had gekregen,
    ze kwam op de 1ste hulp te liggen ivm de hevige pijn, maar dag daarna was de pijn weer weg, maarja ook niet gek zoveel paracetemol kreeg ze in het ziekenhuis
     
  11. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben de HSG onderzoek ondergaan..
    En vond het echt geen pretje..

    Ze zetten een vacuumpomp op je baarmoeder, dat doet pijn maar is nog wel vol te houden..
    Voor de foto`s trekken ze de baarmoeder naar beneden.. nou dat doet erg pijn!!
    Dat wil ik niet weer meemaken..
    Deed zo`n pijn, dat ik op een gegeven moment bijna weg viel..
    Maar toen was het gebeurd..
    Het inspuiten van de vloeistof heb ik niet gevoeld.
    Mijn rechter eierstok was verstopt en is nu weer schoon..
    Daar ben ik wel erg blij mee..

    Heb nu nog zeurende pijn onderin..
    Rust even wat uit, maar ben niet echt een stilzitter..

    Kus greta
     
  12. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    @ Tilmanjr: wat vervelend zeg die nasleep van de HSG.....Wel super dat je vrouw nu zwanger is zeg!
    Is ze uiteindelijk spontaan zwanger geraakt of door middel van een behandeling?

    @ Grettel: ow heh bah zeg....bij jou ook al zo pijnlijk....wel lekker dat ze de verstopping hebben opgelost hiermee. En nu flink aan de klus de komende maanden heh! Weten jullie al wat er hierna gaat komen voor jullie?


    Ik had mijn ervaring hier nog niet neergezet, omdat ik wist dat jij nog heen moest...nu dan alsnog...

    Eerst kreeg ik een eendebek ingebracht en werd er een cupje op mijn baarmoedermond gezet. Dat voelde eigenlijk als een heftige menstruatiekramp, op zich wel vol te houden.

    Daarna moest ik een kuchje geven en werd er een slangetje mijn baarmoeder in gebracht. Dat was wel eventjes gemeen, maar was goed vol te houden.
    Ik heb nog op het scherm kunnen zien dat het slangetje in mijn baarmoeder zat, maar daarna ben ik het verder eigenlijk helemaal kwijt....

    Volgens mij op het moment dat ze die vloeistof naar binnen brachten, kreeg ik een vreselijke pijn!! En dan moet je je ook nog zien te ontspannen en stil te blijven liggen....Dat ontspannen ging dus echt niet.
    Ik heb haar huilend op die tafel gelegen. Trok het op een gegeven echt niet meer en heb dat gezegd ook, had al helemaal het gevoel om zo flauw te kunnen vallen....

    In mijn beleving duurde het eeuwig, terwijl ik binnen 20 minuten mij weer aan stond te kleden.
    De gyn en de assistentes waren heel aardig gelukkig en kreeg na afloop zelfs nog complimentjes hoe ik mij gedragen heb.
    1 eileider is netjes open, niks mee aan de hand. De ander konden ze zo 1,2,3 niet goed zien, daarvoor moeten ze de foto's beter bekijken. Ik ben ook totaal vergeten welke kant dat nu is, maar dat zullen we 6 april wel te horen krijgen.
    Maar als ik geweten had dat het zoooo vreselijk veel pijn kon doen, dan weet ik niet of ik de moed bij elkaar had kunnen rapen om heen te gaan.
     
  13. Was een tijdje niet on-line vadaar mijn late reactie. Bij mij heeft er zeker nog 1 jaar tussen gezeten voor ik zwager was dus mij heeft t niet geholpen...
     
  14. Niet meer actief

    Beste Moo,

    Wat een verhaal zeg, maar echt goed van je dat je je zo goed hebt kunnen houden ondanks de pijn, ik ben er wel bang voor misschien is het bij mij ook wel nodig je weet maar nooit :(

    Krijg je zo'n onderzoek meteen de eerste keer bij de Gyne? Of later pas?
    Maar waren je eileiders goed open of alleen eentje?

    Veel succes en ik hoop dat je maar heel snel zwanger word!
     
  15. Niet meer actief

    Wat een verhaal Greta, hoelang duurt zo'n onderzoek nou gemiddeld mijn man en ik hebben ook een afspraak bij de Gyne. wat staat ons te wachten allemaal en krijg je gelijk een HSG?
     
  16. Niet meer actief

    he at een verhaal zeg wordt er zelf helemaal eng van hoor
     
  17. las

    las Lid

    13 mrt 2006
    65
    0
    0
    barendrecht
    Hallo allemaal,

    Ik heb op 9 februari een HSG gehad. Wat behoorlijk pijnlijk is.
    Had ontzettende last van krampen onderin dacht eerts dat het van de HSG was, maar het duurde zolang dat ik gisteren maar weer naar de gyn ben geweest.
    Die kon niets vinden.
    Wat wel een leuke bijkomstigheid was dat ze een echo maakt en ik op dat moment net mijn eisprong had :)

    liefs las
     
  18. Niet meer actief

    Maar waar komt die last dan vandaan? En is het nu al over dan?
     
  19. las

    las Lid

    13 mrt 2006
    65
    0
    0
    barendrecht
    hallo angel,

    die las die komt uit barendrecht.
    En die krampen hou ik nog wel het wordt al minder maar het is er nog wel :(

    groetjes las
     
  20. las

    las Lid

    13 mrt 2006
    65
    0
    0
    barendrecht
    sorry, ben ook een beetje blond!
    maar waar die krampen vandaan kommen weten ze nog niet dus hebben ze maar weer een uitstrijkje gedaan.

    groetjes las
     

Deel Deze Pagina