HSG wie heeft dit onderzoek gehad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door leeuw, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    ???

    Ik schreef "waar komt die LAST vandaan en geen las"???
     
  2. las

    las Lid

    13 mrt 2006
    65
    0
    0
    barendrecht
    ja sorry vergeef het me

    groetjes las
     
  3. Niet meer actief

    Ik zie nu pas je herstelberichtje sorry ik dacht al :)

    Raar hoor dat ze dat niet weten, ik ben bang voor zo'n onderzoek ik heb er veel over gelezen en allemaal pijnlijke verhalen. Hoop niet dat ik zo'n onderzoek krijg :cry:

    Wat voor pijn heb je dan kun je dat beschrijven?
     
  4. Niet meer actief

    Ik vergeef alles en iedereen ;)

    Geen probleem we zijn allemaal mensen, en maken fouten!
     
  5. las

    las Lid

    13 mrt 2006
    65
    0
    0
    barendrecht
    nou angeltje,

    De pijn is zo goed als weg dus wat het geweest is ik zou het niet weten. :(
    Maar voel me nog niet helemaal happie. Maar ja loop tegen het einde van de maand dus!!!

    groetjes en veel liefs las
     
  6. las

    las Lid

    13 mrt 2006
    65
    0
    0
    barendrecht
    hallo angel,

    Ik las net dat je binnenkort voor de eertste keer naar de Gyn moet.
    Nou dan krijg je enkel een gesprek en gaan ze een inwendig onderzoek doen.
    Meestal maken ze ook een echo.
    HSG daar moet je een andere afspraak voor maken want dat moet tussen de 8ste en de 12de dag na je ongi.
    Veel succes en probeer een beetje te ontspannen dat helpt altijd.
    groetjes en veel liefs las
     
  7. Niet meer actief

    Hoi Las,

    We zijn inderdaad vandaag naar de Gyn geweest het was heel ontspannend en de Gyn was erg vriendelijk en erg lief :)

    Eerst kregen we een paar vragen of we gezond waren enz. Toen mocht ik mee om een inwendig onderzoek te krijgen deed helemaal geen pijn wat een opluchting, mijn baarmoeder werd geopend zeg maar :oops: en de gyn keek erin met een lang staafje en ik kreeg een echo, alles was goed gelukkig :D

    Nu moet ik volgende week bloed prikken voor FSH en op de 3de dag van mijn cylcus moet ik nog een keer terug komen om nog een keer bloed te prikken :(

    En mijn man moet zaad inleveren, we hadden de dag voordat we naar de Gyn waren geslachtsgemeenschap gehad en ze nam wat slijm van mijn weg en deed dat onder een telescoop dat was zooo gaaf we mochten meekijken en je zag hoe hard die zaadjes zwommen echt heel mooi om te zien :) :) :)

    Nu hebben we over 5 weken weer een afspraak om te kijken of het zaad en alles wel goed is enzo dus dat is weer zenuwslopend :(

    Ik hoop dat alles goed is ;)

    Dikke knuffel,
    Angeltje 8)
     
  8. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Lees ook dit topic door, maar schrik er best wel van dat een HSG zo pijnlijk kan zijn.

    Ik heb vorige week een laparoscopie gehad en daar hebben ze gelijktijdig ook een HSG gedaan.
    Dus onder voledige narcose, blijkt dat mijn linker eierstok dicht te zitten en de rechter wel open, gelukkig!
    Aanstaande vrijdag moet ik bij de gyn terug komen voor controle en uitslag.

    Groetjes Anna.
     
  9. Niet meer actief

    Wees blij dat het onder narcose was 't schijnt heeeeeel pijnlijk te zijn omdat ze je baarmoeder naar beneden zuigen ofzoiets?
     
  10. poppetje

    poppetje Lid

    7 sep 2006
    12
    0
    0
    Ik was gisteren op een zo Hsg onderzoek maar ik heb beloft dat nooit meer. Dat was zoooooo niet leuk en ik had niet eens een pijnstilers gehadt maar met mij is alles goed gelukig.
     
  11. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben al helemaal verdrietig als ik deze verhalen lees, volgens mij doet het verschrikkelijke pijn!
    Ik ben vandaag bij de gyn geweest en ze wil ook dat ik dat HSG onderzoek doe ( :cry: )...

    Is er ook iemand die het onderzoek heeft gehad, maar het toch wel vond meevallen???

    En even een vraagje: Hebben jullie allemaal vrij snel dit onderzoek gekregen of pas na allerlei onderzoeken bij de gyn?
    Ik ben namelijk vandaag voor het eerst daar geweest (mk in juli gehad) en ze stelde dit gelijk voor!?

    Liefs, Mirre
     
  12. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik moet maandag voor een HSG, ik heb zoiets van: ik zie wel. Bij de een valt het mee bij de ander niet. Maar ja: ik zal er toch doorheen moeten!

    Ik kreeg pas een HSG onderzoek nadat wij voor een keuze werden gesteld IUI of IVF. Dus pas nadag wij al 6 maanden in het ziekenhuis liepen voor onderzoeken!
     
  13. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @mijnimeel
    Al eerste heel veel succes/sterkte a.s maandag!
    Zou je me willen vertellen daarna hoe het gegaan is?
    Ik vind het wel apart om te lezen dat ik nu al gelijk dat 'onprettige' HSG onderzoek krijg terwijl ik eigenlijk net in het zh bij de gyn ben...
     
  14. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dank je! Natuurlijk houd ik je op de hoogte.
    X Mijnimeel
     
  15. minou

    minou Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb in Januari hsg gehad.Is mij erg tegengevallen.
    Na de HSG mocht ik in die maand ook niet zwanger worden.Daarna schijn je sneller zwanger te kunnen worden,helaas is dit bij mij niet het geval.
    Na Hsg moesten we een half jaar zelf klussen.
    Nu gaan we voor iui.Zaterdag ga ik beginnen met eerste pilletje Clomid.
    Ik had nog gehoopt dat het deze maand zelf lukte,maar helaas ......
    Groetjes Minou
     
  16. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Oef , slik.... :confused:
    Ik lees helemaal geen positievere verhalen :(
    Ik ga me echt verder inlezen op internet etc..of er geen alternatief is voor dit onderzoek.
    Door m'n hoofd spookt de vraag waarom de gyn me dit onderzoek laat doen gelijk, ik ben immers zwanger geweest in juni dus dat die eileider (al is het er maar 1 :oops: in het erste geval) moet gewerkt hebben!
    Verklevingen etc ..daar is een HSG niet eens geschikt voor las ik elders.
    Ik ga sowiezo nog maar eens contact met het zh opnemen om de HSG door te spreken voordat ik het wil.
    Hoop echt graag een kindje te krijgen, maar wil wel weten wat het ..doel..achter dit onderzoek/deze aktie is, voordat ik eraan begin.
    En de opmerking: om alles uit te sluiten begrijp ik wel, maar ik moet er wel volledig achterstaan.

    Mirre
     
  17. sannoukje

    sannoukje Lid

    22 jul 2006
    86
    0
    0
    hoi,ik heb wel een positiever verhaal hoor!en ik heb het je op het andere topic ook gemaild.

    succes
     
  18. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoi Mirre,
    Ik zou absoluut niet teveel verhalen gaan lezen hierover, daar wordt je inderdaad niet blij van. Misschien valt het bij jou wel mee, zoiets is toch per persoon verschillend.

    Ik ga ook binnenkort voor HSG; maar probeer er niet teveel over na te denken anders wordt je gek!

    Veel sterkte he (en de anderen ook die voor HSG moeten).
     
  19. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai Mirre ik zou ook niet teveel willen lezen over hoe mensen die HSG ervaren hoor. Het is toch heel verschillend. Ik heb vorig jaar ook een HSG gehad. Zal je eerlijk vertellen dat ik het niet fijn vond, maar ik vond het wel te doen. Even kort heel vervelend gevoel, maar dat nam al snel weer af. Ik denk dat het heel verschillend is van je voorgeschiedenis wanneer ze een HSG doen. Wij hadden een cyclusanalyse, semenanalyse enzo gehad en dat was allemaal goed. Uiteindelijk dus ook nog een HSG om te kijken of daar een probleem was. Ik zou zeker nogmaals met je gyn erover hebben, hij/zij kan je het vast goed uitleggen waarom ze het in jouw geval willen doen en je kunt meteen wat info krijgen over hoe en wat er precies gebeurd en waar je rekening mee zou kunnen houden. De zenuwen vooraf voor het onbekende kunnen het je ook heel moeilijk maken. En het is vast niet makkelijk op zo'n moment, maar probeer toch wat te ontspannen. Veel succes hoor.
    Ik las trouwens ook dat na die HSG je misschien vruchtbaarder zou zijn. Dat is niet echt bewezen. Ook is er per ziekenhuis verschil in het soort contrastvloeistof. Als het natuurlijk is dat er een obstructie zit ergens (soms kan het dat dat losgaat door het doorspuiten van de contrastvloeistof) en als dat is opgeheven is de kans ws ook wel groter. Maar dat je van een HSG op zich vruchtbaarder zou zijn die maanden erna.....geloof ik niks van en is totaal niet bewezen.
    Mijnimeel wil jou voor maandag ook heel veel succes wensen, komt vast goed, doe rustig aan meis.
     
  20. las

    las Lid

    13 mrt 2006
    65
    0
    0
    barendrecht
    hallo mirre,

    Zoals je ziet heb ik drie kinderen en wil het vierde niet echt vlotte.
    De eerste keer dat ik naar gyn ging stelde ze dit ook voor.
    Maar meer om te kijken of de doorgang goed is.
    Er geen vleesbomen zitten en of het slijm in de baarmoeder goed was.
    Het is erg pijnlijk maar ik ben wel blij dat er niets te zien was.
    Nu weet ik ook dat daar niets mis is.
    Als ik jouw was zou ik het wel laten doen.
    Je moet wel pijnstillers vragen.
    Die helpen echt.
    Veel succes.

    groetjes en veel liefs las
     

Deel Deze Pagina