HSG wie heeft dit onderzoek gehad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door leeuw, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nou het viel echt REUZE mee....Vond het (eerlijk gezegd) een eitje. Had me vooraf vreselijk druk gemaakt en dat was niet nodig. Ja, bij het opblazen van die ballon in je baarmoeder voel je wel wat; een soort drukkend gevoel. Maar dat was alles.
    Verder zijn de eileiders schoon en wel, dus vrijdag FM en dan zaterdag of maandag iseminatie! Ik kan niet wachten....
     
  2. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey Mijnimeel,

    Fijn te horen dat het allemaal zo goed is gegaan! Ik hoop dat jullie zaterdag de inseminatie al kunnen doen. Heel veel succes!!!

    Liefs
    Marjo
     
  3. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op voor de inseminatie en dan natuurlijk ook een positest! Duim voor je.
     
  4. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Wat goed zeg! ;)
    Fijn voor je dat je daar idd alvast vanaf bent, nu lekker verder vrijdag, zaterdag of maandag.

    Mirre
     
  5. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    He, mijnimeel, wat fijn dat het is meegevallen!
    Veel succes verder!

    Groetjes Senna
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Thanks meiden Voel me nu echt een :queen:
     
  7. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ben je toch ook een BIKKELkoninginnetje ;)
    Knap als je zo goed het onderzoek doorstaan hebt.
     
  8. geitje

    geitje Actief lid

    7 jun 2006
    128
    0
    0
    2 oktober krijg ik ook een HSG, wel onder narcose... ik heb respect voor iedereen die dit zonder verdoving krijgt :salut:
     
  9. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Kon jij kiezen voor een HSG onder narcose?? :( ...of doen ze nog meer erbij?
     
  10. geitje

    geitje Actief lid

    7 jun 2006
    128
    0
    0
    ze doen er meer bij, kijken ofdat er geen verklevingen zijn, ik heb PCO dus ook meteen een leo behandeling (gaatjes branden in eierstokken) HSG is dan om te kijken ofdat alles wel open is. Een grote beurt dus :)
     
  11. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Oke Geitje, ik dacht...ik wil ook wel narcose bij een HSG :oops: na alle verhalen :(
     
  12. las28

    las28 Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    gewoon proberen er blanco naar toe te gaan.
    Voor de een is het pijnlijker als voor de ander misschien zeg jij wel naar de hand DAT VIEL RUEZE MEE.

    groetjes en veel liefs las
     
  13. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mirre echt, zo'n HSG is niet prettig maar denk dat je meer last hebt van de narcose dan van alleen die HSG. Bij Geitje moet er dus meer gebeuren en vandaar dat ook die narcose nodig heeft. Maar jij kan het straks echt wel aan hoor! Gewoon nog meer bikkels erbij!
     
  14. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Een narcose is ook niet alles hoor en daar kan je als je pech hebt ook lang moe van blijven/ niet lekker voelen.

    Wanneer heb jij je HSG?
     
  15. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Ster, we hadden min of meer afgesproken dat bij de evt eerste menstruatie ik zou bellen en dan zou ik de week daarna kunnen.
    Maar ...ik heb nu besproken met de assistente dat we eerst de zaadjes van m'n vriend gaan inleveren, daar de uitslag van krijgen en dat ik bij de evt volgende cyclus/na menstruatie dan de HSG ga doen.

    @Las28
    Dat is het nadeel...het blanco naartoe gaan kan ik nu niet zo goed meer na het 'gespit' van me :oops:

    @Aldonza,
    Was ff voor iets anders bij de ha afgelopen vrijdag en daar bracht ik ff de HSG ter sprake omdat ik zijn mening wilde weten en hij was gelijk positief en zei: gelijk doen!! Veel vrouwen worden daarna toch sneller zwanger omdat ze weg vrij is gemaakt.

    Ik heb even een aanloopje nodig...

    Mirre
     
  16. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    HSG gaat nooit onder narcose. Wat wel onder volledige narcose gebeurt is een laparoscopie.
    Tijdens beide behandelingen kunnen ze wel zien of de eileiders open zijn. Tijdens een lapa kunnen ze alleen veel meer dan tijdens een HSG.

    Voor mij nooit meer een HSG, dan echt liever weer een laparoscopie. Maar ga er vanuit dat ik beide nooit meer nodig heb. :D
     
  17. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    wat hebben jullie met jullie werk gedaan die dag?

    Ik ga morgen een afspraak maken, maar heb geen idee of ik daarna nog kan werken of zo.

    thanks
     
  18. debje1976

    debje1976 Actief lid

    11 sep 2006
    483
    0
    0
    Ik kon daarna niet meer werken, maar ik had heel veel pijn omdat er een eileider bij mij verwijt was, sterkte morgen!!
     
  19. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik zou die dag ook niet meer aan het werk gaan. Sommige voelen zich goed na de HSG, maar het kan ook zo zijn dat je er nog behoorlijk last van kan hebben.

    Ik had de HSG op een vrijdag en was blij dat ik daarna nog een weekend had om lekker rustig aan te doen.
     
  20. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maamaa het is moeilijk in te schatten hoeveel last je ervan hebt. Ik vond het onderzoek redelijk meevallen, maar vond het wel lekker dat ik daarna lekker op de bank kon kruipen onder mijn dekbedje en verder lekker niks. Dus zou er wel rekening mee houden dat je rest van de dag niet zou gaan werken, wat je daarna doet is geheel afhankelijk van hoe je je voelt natuurlijk. Succes.
     

Deel Deze Pagina