HSG wie heeft dit onderzoek gehad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door leeuw, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    ik moet ook van de week en heb er de hele middag vrij voor genomen van mijn werk. Sterkte :)
     
  2. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Jij ook sterkte...

    Heb vanmiddag gebeld en kon alleen nog volgende week woensdagmiddag. Ik moet een uur van tevoren spierverslappers innemen en deze week nog bloed laten prikken om te kijken op ontstekingen. Dit wist ik helemaal niet, gyn niets over gezegd.
    ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat......

    Liefs Maamaa
     
  3. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Goh dat je nog bloed moet prikken? Was waarschijnlijk niet voor het HSG onderzoek (althans dat hoeft bij mij niet). Ik moet vanavond en 2 uur van te voren naproxen msr 500 PCH slikken. Heb eigenlijk geen idee wat en waarvoor het is (ga nog maar even googlen).

    Ik hou je op de hoogte ;)
     
  4. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    ster dat is voor een goede spiegel in je bloed voor de pijnstilling. Daarom begin je er al van tevoren mee. Naproxyne werkt m.n. goed bij spierpijn en menstruatiepijnen. Evt. pijnklachten na HSG lijken op flinke ongipijnen dus vandaar. Succes met het onderzoek, je slaat je er vast doorheen.
     
  5. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Nou ik heb hem ook gehad hoor en ... het viel mij ook mee :)

    Het onderzoek duurt niet lang; deed niet pijn behalve het moment dat de contrastvloeistof ingespoten werd. Dit was echter niet lang en daarna was de pijn meteen weer weg gelukkig! Ik moest een half uur op en neer gaan lopen in de ziekenhuis gangen (ze zullen wel gedacht hebben wat een zenuwleider 8) ). En hierna werd nog een foto gemaakt.
    Volgende week de uitslag, wat ze nu globaal zagen was oke.

    Kortom meiden die nog moeten: het valt echt mee en het is een kleine moment opname dat je pijn hebt (dit valt echt te overzien) :)

    Veel succes (en ik ben wel blij dat ik er nu vanaf ben na al die verhalen hierzo ;) ).
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    goedzo ster!!

    afwachten nu op de uitslag dan maar!
    duimerdeduim!
     
  7. Jaycey

    Jaycey Bekend lid

    24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben blij dat het je zo meegevallen is, maar ik denk niet dat het reëel is om te zeggen dat het echt wel meevalt.

    Ik heb een behoorlijk hoge pijngrens, maar toen ik dat onderzoek kreeg, ging ik door de grond van de pijn. Ze hebben het onderzoek zelfs even moeten staken, voordat ze weer verder konden.

    Gelukkig hoef je zo'n onderzoek maar eenmaal door te maken. Als het eenmaal achter de rug, is het leed weer geleden. Wat dat betreft moet ik je wel gelijk geven, dat het een momentopname is.
     
  8. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Fijn dat je hem gehad hebt en dat het zo meeviel zeg! Bedankt dat je nog even neergezet hebt hoe je het vond.

    Nog 1 weekje en dan mag ik.

    Groetjes Maamaa
     
  9. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Heel veel succes maamaa! Laat je weten hoe het gegaan is?
    Bij mij viel het dus echt mee, heb helemaal geen klachten meer daarna gehad. Het is dus echt heel verschillend per persoon (wat ik dus hier lees) hoe je dit onderzoek ervaart.

    Ik had vandaag wel nog last van bloedverlies/ contrastvloeistof, maar voelde me verder echt weer fit!

    Nogmaals veel succes, komt goed ;)
     
  10. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Yes, mijn HSG was goed, hoef geen laproscopie of iets dergelijks. Wij mogen een half jaar zelf verder klussen en schijnen dan 50% kans te hebben op een natuurlijke zwangerschap. Daarna mogen we terug komen en krijgen we IUI behandeling met hormonen. Hopelijk gaat het toch nog spontaan lukken allemaal :p :rolleyes:
     
  11. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Goed om te horen, Ster!
    Ik ga duimen voor je dat het op de natuurlijke manier gaat lukken.
    Liefs Maamaa
     
  12. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Ik heb vanmiddag een HSG gehad.
    Het viel me 100 % mee.
    Ik moest op een tafel met beugels gaan zitten, ze legden me alles uit.
    Toen mocht ik gaan liggen met mn benen in de beugels en de arts (nog een leukie ook!) bracht een eendebek in, meteen ging hij met een staafje naar binnen en zocht hij mn baarmoedermond. Ik moest een paar keer hoesten, omdat hij hem niet kon vinden.
    Hij bracht het staafje diep in, dit voel je wel even.
    De radioloog kwam en de machine werd in werking gezet (die hangt boven je buik en maakt de rontgenfotos)
    De ene arts spoot het spul in en dat zie je dan op het scherm naast je. Dit voel je wel even, maar vond ik niet pijnlijk.
    Na die tijd mocht ik nog even blijven liggen, je voelt je dan alsof je giga ongesteld word.

    Iedereen die nog moet, succes!
    Groetjes Maamaa
     
  13. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Fijn om te horen maamaa! En heerlijk dat het jou ook meeviel! De verhalen hier maken het misschien af en toe wat enger. Heb je nog een na reactie gehad verder? Ik had veel bloedverlies dagen erna, maar ook dit was normaal vertelde de fertiliteitsarts. Hoe gaat het nu verder met je wbt onderzoeken/behandeling?
     
  14. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Ik had ontzettend veel last van sterk ruikende afscheiding (ik kon nou niet precies achterhalen of het misschien de vloeistof ook was die ze ingespoten hebben) Verder ietswat menstruatiepijn-achtige krampjes, maar niet noemenswaardig.

    Volgende week woensdag gaan we met Gyn de HSG en verdere stappen bespreken.

    Maamaa
     
  15. esmeralda23

    esmeralda23 Actief lid

    20 sep 2006
    134
    0
    0
    Utrecht
    ik heb in april die hsg onderzoek gehad en ow wat deed dat acheraf pijn zeg.
    Ik heb de hele dag bloedverlies gehad en hele heftige krampen.
    Je mag een pijnstiller nemen van te voren en dat had ik ook gedaan, maar de afspraak liep uit en daardoor was de pijnstilling al uitgewerkt.
     
  16. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik heb in januari een HCG gehad en meteen een allergische reactie op de contrastvloeistof!
    Kreeg ik meteen een ritje Eerste hulp!

    GElukkig hebben ze wel de fotoos allemaal kunnen maken en was het niet voor niets!

    Twinny
     
  17. geitje

    geitje Actief lid

    7 jun 2006
    128
    0
    0
    ik heb gelukkig de HSG onder narcose gehad (moest toch leo behandeling krijgen) Maar toen ik wakker werd deed mn buik heel erg zeer. en twee dagen later bloedde ik oud bloed. Nu ben ik ongi geworden. Gelukkig was alle sgoed, op naar de volgende stappen.

    Ik ben wel blij dat de medische wetenschap al zo ver is dat je zo'n onderzoek kunt laten doen. Eeen voordeel is dat je de komende 6 maanden beter vruchtbaar bent.
     
  18. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geitje ik wil je niet de hoop ontnemen, maar toen ik dat vroeg aan mijn gyn was ze hier niet helemaal mee eens. Het is nl. nog nooit echt wetenschappelijk bewezen dat het zo is. Ook lijkt het wel wat afhankelijk op welke basis de contrastvloeistof is. Wel zou het zo kunnen zijn dat er bv net iets voor/ in eileiders heeft gezeten wat er met de HSG weg is gespoten...en daardoor misschien wel eerder kans op zwangerschap, snap je nog?
     
  19. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Toch hopen we dat we vruchtbaarder zijn hoor ;)
    Zou toch leuk zijn :p
     
  20. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn gyn zei van wel.. er is dus inmiddels wel onderzoek naar gestart en heeft vooral te maken met de olie die gebruikt word in de vloeistof.
     

Deel Deze Pagina