HSG wie heeft dit onderzoek gehad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door leeuw, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat klopt dat van die olie heb ik laatst toch al vaker gehoord
     
  2. geitje

    geitje Actief lid

    7 jun 2006
    128
    0
    0
    waarschijnlijk "glijden" de jongens dan sneller naar binnen.. net een pretpark wieeeeeeeeeeh :)
    altijd blijven lachen ook al is het pijnlijk.....
     
  3. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Of het echt bewezen is weet ik niet, maar m'n ha gaf ongeveer hetzelfde antwoord Aldonza. Ik heb wel gelezen dat er meerdere vrouwen idd erna heel snel zwanger werden. Ik hou dat liever in m'n achterhoofd zodat deze extra stimulans me over de streep kan trekken om een HSG te ondergaan

    Mirre
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ze zijn nu met dit onderzoek bezig.
     
  5. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Een vriendin heeft laatst ook een HSG gehad. Ze vondhet wel erg ongemakkelijk, maar ze kon de pijn goed hebben.
    Dit geeft moed.
     
  6. Scoobygirl

    Scoobygirl Nieuw lid

    14 okt 2006
    4
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Wat een hoop nare verhalen over dat HSG onderzoek zeg! Vooral de vrouwen die zoveel pijn hebben gehad! Ik moet zelf als ik deze maand ongesteld word op de 10e dag voor dit onderzoek. Ik ben nu langer dan een jaar bezig om zwanger te raken, heb daarvoor een miskraam gehad met als gevolg een curretage. De gyn zegt dat hierdoor mijn eileiders ontstoken kunnen zijn en dichtgeslipt. Vandaar het onderzoek. Ik zit hier echt enorm mee, ik ben pas 22, en het voelt alsof mijn lichaam me in de steek laat. Eerst die miskraam, en vervolgens niet zwanger raken. Heb ook al bloed laten prikken en mijn man heeft een potje zaad ingeleverd, maar hier hebben we de uitslag nog niet van. Met een wonder ben ik nu zwanger en hoeft dit alles niet! Maar ja, ik wacht af! Heel veel sterkte allemaal!

    Groetjes 8)
     
  7. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat vervelend Scoobygirl! Kijk maar niet teveel naar deze nare verhalen hoor. Het is echt een kort moment dat het pijn doet en het viel mij reuze mee! Verder ben ik dus meteen diezelfde maand zwanger geworden!
    Dus alleen daarvoor is het al de moeite om te doen ;) (weet natuurlijk niet of dit ermee te maken heeft gehad). Ik wens je heel veel sterkte en het komt goed :)
     
  8. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Scoobygirl, heel veel succes en ik duim voor je dat je zwanger bent en het onderzoek toch niet hoeft. Mij was het onderzoek 99% meegevallen, hoop jou ook! Heb geen pijn gevoeld.


    Ster, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een goed nieuws!

    Groetjes Maamaa
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hey Scoobygirl..

    ook ik heb afgelopen week een hsg gehad... heel even deed het zeer.. maar goed.. ik denk maar zo bevallen doet meer pijn hihihihi ;)
    Is mij ook echt heel erg meegevallen!

    Tanden op elkaar!
     
  10. Scoobygirl

    Scoobygirl Nieuw lid

    14 okt 2006
    4
    0
    0
    Hoi,

    Bedankt voor jullie reacties. Er ontstaat bij mij al snel de neiging om alleen de negatieve reacties te onthouden als het om een ingreep gaat, ben nog al snel nerveus. Maar als het moet, ga ik er gewoon nuchter in. Het stelt me nu toch wel gerust dat er ook mensen zijn die geen enorme pijn hebben gehad. Hopelijk ben ik er daar straks ook één van!
    Het beste voor iedereen!

    ;)
     
  11. moontje34

    moontje34 Fanatiek lid

    27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    ook ik ben vorige week voor HSG geweest en vond het best om te doen, niet zo van doe het maar vaker maar wat moet dat moet he?
    Deed eventjes veel zeer maar trok ook snel weer weg.
    en inderdaad, tanden opelkaar en laten gebeuren!
     
  12. aly

    aly Bekend lid

    5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    ik ben blij dat de laatste verhalen positief zijn , dat geef ons, die net bij de gyn. lopen moed.
    ik moet de volgende keer voor de samenlevingstest en zal daarna wel hsg onderzoek moeten. ik hoop natuurlijk dat ik nu zwanger ben zodat de rest vab de onderzoeken niet hoeft natuurlijk.
    ster geweldig dat je nu wel zwanger bent.
     
  13. moontje34

    moontje34 Fanatiek lid

    27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Aly, ik wil niet de indruk wekken dat ik al een echte kenner ben hoor, loop zelf ook nog niet zo lang bij de gyn.heb al wel een aantal onderzoeken gehad maar dat komt omdat de gyn er flink vaart achter zet en in 3 maanden alle onderzoeken gedaan wil hebben. Ik weet niet of dit gewone gang van zaken is in de ziekenhuizen maar wij zijn er wel blij mee, er gebeurt nu eindelijk iets en we worden serieus genomen! op zich vinden we dat al een hele stap!
     
  14. sammie79

    sammie79 Lid

    21 okt 2006
    10
    0
    0
    consultatieburo-assistente
    Amsterdam
    Hoi Dames

    Ik moet volgende week naar het zkh voor het HSG onderzoek. Ik ben vandaag ongesteld geworden, ben nu aan het janken! Aan de andere kant ben ik blij dat ik volgende week daar terecht kan. Dan zie je en weet je ook meer. Mijn man gaat mee! Dus ik kan niet wachten.
     
  15. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Meiden tanden op elkaar en daarna allemaal: MEGA veel Vruchtbaarheid gewenst! Ik geloof erin in dat HSG onderzoek en dat je daarna vruchtbaarder bent :p
     
  16. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Viel mij reuze mee. Echt! Enne...6 dagen later had ik mijn eerste IUI poging en het resultaat kun je hieronder zien ;)
     
  17. Scoobygirl

    Scoobygirl Nieuw lid

    14 okt 2006
    4
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Er is bij mij toch een wonder gebeurd! Ik blijk zwanger te zijn! Ik ben echt erg blij, maar wel weer bang voor een miskraam, heb al licht bloedverlies gehad een aantal dagen. De gyn kon wel zien dat ik zwanger was, maar verder pas over 2 weken een nieuwe echo. Ik wens iedereen echt heel veel sterkte en bedankt voor de reacties!

    Groetjes
     
  18. moontje34

    moontje34 Fanatiek lid

    27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    scoobygirl, gefeliciteerd meid!
    Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat komen voor je!
    Liefs Moontje
     
  19. aly

    aly Bekend lid

    5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    GEFELICITEERD scoobygirl en probeer er van te genieten.
     
  20. sammie79

    sammie79 Lid

    21 okt 2006
    10
    0
    0
    consultatieburo-assistente
    Amsterdam
    Hoi Dames

    Nou, ik heb afgelopen donderdag een HSG onderzoek gehad, nou, ik vond het wel heel pijnlijk en had twee dagen pijn. Nu gaat het weer wat beter. Ik was in ieder geval wel heel blij toen ik hoorde dat mijn eileiders goed doorgankelijk waren, dat is dan weer een zorg minder, MAAR de radioloog heeft wel wat kunnen zien in mijn baarmoeder. Hij zag wat uitstulpingen die misdschien de zwangerschap in de weg ligt. Dat weet ik niet. Ik heb a.s vrijdag 10 november een afspraak bij mijn gyneacoloog. Eigenlijk had ik de afspraak op 22 november, maar heb hem gelukkig kunnen vervroegen.

    Ik hou jullie op de hoogte. Ik laat het op me afkomen. Hopelijk is de afwijking in mijn baarmoeder de reden dat ik alsmaar niet zwanger raak.
    Ben benieuwd.

    Scoobygirl, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk mogen wij jouw snel volgen.
     

Deel Deze Pagina