1e iui teveel follikels

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana33, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

Ik ben deze ronde met mn eerste iui bezig, maar hoorde gister dat ie niet door mag gaan wegens teveel follikels (twee grote en vier middelgrote). Ik moet dus mn ongi afwachten en we mogen niet onbeschermd sexen. Nu zit ik ff te lezen op t www en zie dat er vaak provera gegeven wordt in deze gevallen, omdat er anders de kans bestaat dat je follikels niet mooi weggaan en cystes worden ofzo. Ik vind het een beetje vreemd dat onze gyn hier niets over heeft gezegd :(. Heeft iemand hier ervaring met teveel follikels en geen porvera? Gingen die follikels uiteindelijk wel uit zichzelf weg?

Alvast bedankt! groetjes nana

2. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Hoi Nana,

Ja, hoor die kunnen ook vanzelf weggaan! Ik had er bij de 1e IUI ook een stuk of 7 en de volgende ronde waren die allemaal weg. Het ligt er een beetje aan of jouw eitjes normaal gesproken goed springen. Als je een hele regelmatige cyclus hebt zal dat wel het geval zijn, dan springen deze waarschijnlijk ook wel. Heel soms blijft er bij mij ook weleens één over, maar die is de volgende cyclus altijd weg. (Kost me dan wel weer een maandje rust, waar ik een gruwelijke hekel aan heb, missy ongeduld, maar ach, verder valt 't (bij mij althans) wel mee dus).

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Jo: Ahh, dank je! Een hele geruststelling :D. Normaal springen mn eitjes volgens mij wel ok (ben relatief regelmatig), dus dan hoop ik maar dat ze dit nu ook doen. Heb wel wat meer pijn dan normaal, maar dat zal er wel gewoon bijhoren. Bedoel je trouwens met een cyclus rust dat je dan geen hormonen en iui krijgt of dat je dan uberhaupt niet zwanger zou kunnen worden? Het lijkt me sowieso irritant om weer een maand te moeten wachten (grrrrr), maar helemaal als je gewoon een maand niet eens zelf kunt aanmodderen.
    Veel succes met jullie behandelingen!

4. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Ja, wat meer pijn hoort er (helaas) bij. Komt door het uitzetten/oprekken van de eierstokken, veel drinken en rustig aan doen helpt daar het beste tegen!
    Ik bedoel met een maand rust een maand geen IUI of hormonen. Door de hormonen zou de cyste namelijk opgeblazen worden en dan ben je nog verder van huis. Maar klussen mag in die maand wel gewoon hoor :D!
    Jij ook veel succes!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    die kunnen idd gewoon weg gaan
    zodra je ongi word verdwijnen ze meestal
    of je moet klachten blijven houden dan zou ik even contact opnemen met de gyn

ik heb ook een keer te veel follikels gehad maar dat was met ivf
    en kreeg toen wel een middel om alles stil te leggen maar ik had ook wel heel veel eitjes en die mochten echt niet gaan springen
    dus daarom werden ze stil gelegt en na een aantal weken werd ik ongi en gingen ze weg ;)

balen meid, hopelijk gaat het de volgende keer wel door

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    caruli: ik lees nu bij jou dat je te veel folikels had bij je ivf...kan je mij misschien uitleggen hoe dat kan?!?! je moet er voor ivf juist toch boel kweken?!?!?!?! :( dit is niet de eerste keer dat ik het zie staan dus vandaar dat ik het vraag want vind t beetje vreemd... en wij gaan misschien vanaf volgende wk beginnen met ivf of icsi ( afhankelijk van of laatste iui is gelukt) en ben daar dus wel benieuwd naar!!

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Jo: ok,l nou gelukkig dat we dan iig nog zelf kunnen klussen, hoewel elke maand wachten op een behandeling natuurlijk weer 1 teveel is ;)

@Caruli:pfff, dat klinkt helemaal vervelend zeg. Zoals spannende tijden ook al zegt, wist ik niet eens dat je ook teveel eitjes bij ivf kan hebben. Ik dacht altijd dat ze ze gewoon allemaal kunnen aanprikken en meer eitjes is meer kans.

Iedereen hierveel suc6!

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nee helaas is dat niet zo handig
    volgens het zh kan het gevaarlijk zijn om een punctie te doen met meer dan 35 follikels
    volgens hun kan er dan te veel vocht uitkomen en ophopen ofzo.
    in ieder geval ligt bij ons in het zh de grens op max 33 eigenlijk
    dan heb je een overstimulatie en is de poging mislukt.
    het is bij ivf ook even uitproberen wat de beste dosis is voor het mooiste en beste aantal follikels ;)

Deel Deze Pagina