Hsg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babke, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Mijn mannetje was er ook niet bij, hij kon geen vrij krijgen.
    Ik denk dat hij het rotter vond dan ik. ;)
    Ik zou voor de zekerheid de Aleve nemen. Better safe than sorry toch?

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ja een hsg is pijnlijk maar het duurt ook maar heel kort. Het is dus te overzien. Zorg wel dat je partner mee gaat voor morele steun en het vervoer. Ik was redelijk de kluts kwijt na afloop.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou zeker voor de aleve gaan!
    En idd niet alleen. Het is zeker fijn dat je niet alleen hoeft te rijden en even je verhaal kwijt kunt.
    Als hij het vervelend/eng vindt, kan hij ook op de gang wachten.
    Tijdens het onderzoek had ik echt genoeg aan mezelf (ontspannend, ontspannen...) en had niet eens het benul dat hij er ook nog was...

4. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    inderdaad babke, 2x een paracetamol heb ik ook genomen. moest een uur wachten in de wachtkamer voordat ik aan de beurt was, dat was wel minder, dus ik denk dat de paracetamol toen ook wel uitgewerkt was. nou ja..komt goed, ik zou je moeder gewoon meenemen hoor. en anders de gyneacoloog voerde de hsg uit en een verpleegkundige staat er wel bij om je te steunen, maar is toch anders dan je 'eigen'. zet hem op, komt goed!

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ff mijn verhaal..

ik mocht 2 aleve fenimax (of zo iets) voor t slapen gaan innemen.. en een uur voor de behandeling 1.. ik heb er stiekem toen ook 2 gepakt.

nou ik ging liggen.. en ik kan je vertellen.. die eendebek deed t meeste pijn.. hsg zelf viel mij reuze mee! t is ff wat gevoelig maar meer niet (bij mij dan) naderhand lichterlijk buikpijn.. maar toen ik t ziekenhuis uit liep was dat ook al zo goed als weg. als t zou moeten zou ik t zo nog een keer doen hoor...

en zie banner als resultaat :D:D

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Misschien ligt het aan mij maar ik vond het heel erg meevallen. Het prikte meer vond ik tijdens het ingeven van de vloeistof, maar pijnlijk was het niet echt.
    De ronde na de hsg onderzoek ben ik toevallig wel zwanger geraakt ;)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Liever 10 keer een punctie dan ooit nog weer een HSG.
    In ons ziekenhuis krijg je geen pijnstilling bij een HSG.
    Ik ging door het plafond van de pijn. Mijn eileiders en baarmoeder zagen er prima uit overigens.Mijn vriend zag me vanachter een schot creperen van de pijn.

De twee puncties die ik daarentegen heb gehad, waren peanuts vergeleken bij mijn HSG. Nauwelijks pijn en heerlijk liggen kletsen.

8. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Toevallig heb ik hier pas ook een topic over geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/382455-ervaringen-hsg.html

Ik heb onlangs dus ook een HSG gehad en het is me echt 100% meegevallen. Ik had vooraf geen pijnstilling ingenomen. Het onderzoek was redelijk snel klaar en de pijn was voor mij te vergelijken met menstruatiekramp. Zo zie je maar dat iedereen het toch op zijn eigen manier ervaart. Bij mij was alles overigens in orde, ik heb nog wel enkele dagen wat gevloeid.

Heel veel succes en laat het gewoon op je afkomen!

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    ik heb onlangs ook een hsg gedaan en ik vond het echt mega pijnlijk!!!! voor je plezier moet je het niet doen! Hier ook geen pijnstillers van het ziekenhuis, hadden gezegd 1 te nemen een half uur op voorhand.. wel dat hielp geen sikkepit! Ik had beter een half doosje genomen! Mijn man was gelukkig ook mee, is buiten blijven wachten, maar zonder hem was ik niet thuis geraakt. Stond op het randje van flauw te vallen. eenmaal thuis: pijnstillers genomen en een warm water fles en tegen mijn baarmoeder aan gelegd... heb nog heel de avond felle krampen gehad en bloedverlies... (en even er bij zeggen dat ik echt een hoge pijngrens heb, maar dat was een pijn waar ik me niet kon op voorbereiden hoor...)

Verpleger zij dat het erg van persoon tot persoon afhangt of je er veel pijn van hebt... en oja dat het een beetje was zoals weeën... ik kan me er dus al iets bij voorstellen!:p

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou heb net de hsg gehad en het is me 100% mee gevallen. Ik had echt mega kramp/pijn verwacht. Ik had een uur of anderhalf ervoor een aleve intense ingenomen en eigenlijk vond ik de eendenbek nog het meest irritant en als ze het buisje inbrengen is het even een pijn die onbekend was, maar niet onhoudbaar ofzo en slechts enkele seconden denk ik.

Maar goed, zou het zo weer doen als het moest.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @babke hebben ze ter plekke nog iets gezegd over de uitslag? Of hoor je dat pas tijdens een volgende afspraak?

Ik was alleen gegaan, geen pijnstilling gehad en prettig was anders maar ook weer niet heel pijnlijk. Iedereen ervaart het anders, dat is wel duidelijk.

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi ja de uitslag was prima. 10-10 overleg hoe we verder gaan.

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou ik heb vandaag een HSG gehad, en ik vond het enorm pijnlijk!
    Dat kathetertje inbrengen vond ik het ergste, ik moest er ook echt van huilen. :) Het voelde voor mij als een enorme wee die niet weg te puffen was.
    Toen die vloeistof er door heen ging, lag ik ook weer te kreunen van de pijn, maar was het nog wel 'te doen'.

14. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Wat ik al eerder las is waar: de kamer maakt je wat aan het schrikken want het lijkt net een complete operatiekamer (hoewel ik nog nooit geopereerd ben hoor, maar het ziet er allemaal zo officieel uit) maar laat je je daar dus niet door afschrikken. Deze kamers worden gebruikt voor allerlei röntgenonderzoeken en dus ook voor dit onderzoek.

Je hebt al eerder inwendig onderzoek gehad, neem ik aan, met ook de eendenbek? Dat is met de HSG precies hetzelfde alleen spuiten ze nog vloeistof in. Ik heb echt NIETS gevoeld en de uitslag was dan ook goed. Het viel me heel erg mee! Scheelt misschien wel dat ik al een keer zwanger ben geweest en ben bevallen dus het is allemaal al wat soepel :). Maar nogmaals, probeer te ontspannen en volgens mij zijn er altijd nog meer vrouwen die geen/weinig pijn hadden bij het onderzoek.

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hihi, ik zie nu pas dat je hem al gehad hebt :). FIjn dat de uitslag goed was! Wel apart zeg, dat sommigen zoveel pijn ervaren en anderen niets...

Deel Deze Pagina