Hallo allemaal, Een tijdje weggeweest van het forum, omdat ik merkte dat ik de focus op het krijgen van een kindje even wilde verschuiven. Ik maakte mezelf goed. Maar er nu toch wel weer aan toe om met andere mensen erover te kletsen. We zijn nu een jaar bezig met het krijgen van een kindje en lopen bij de gynaecoloog. Ik heb afgelopen donderdag een HSG onderzoek gehad. Het was verschrikkelijk. Ik had het onderschat en was daarom alleen gegaan, das geen aanrader! Nu wachten op de uitslag, maar ik heb zelf wel gezien dat de vloeistof doorliep naar de eierstokken. Nu vroeg ik me af of iemand weet wanneer alles goed is? Ik had namelijk verwacht dat de vloeistof vrijwel direct vanuit mijn eierstokken weg zou lopen, anders zit het verkleefd toch? Of hoort het dat de vloeistof blijft zitten. De ene eierstok was voor mijn gevoel meer verlicht dan de andere, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik door de pijn niet echt gefocussed was, heb ook niets gevraagd, wilde alleen maar weg, dus het kan ook zijn dat ik het niet goed heb gezien. Wie heeft er nog meer ervaringen met HSG? Groetjes Romy
hoi romy wat vervelend dat je nog geen uitslag heb,ik kreeg terplekke de uitslag want of t loopt door naar je eierstokken en is goed of t loopt niet door en dan ben je verstopt meer is er eigenlijk niet ik vond ook erg tegenvallen mijn man was gelukkig mee omdat wij t zh traject samen deedden maar ik ben er nog 3 dagen ziek van geweest van de krampen die ik bleef houden succes met wachten spannend voor je
Ik lees mee want ik moet over 1,5 week een afspraak maken voor in augustus.... brrrrr.... Kon je de vloeistof ook in je baarmoeder zien? Ik kan verder dus geen antwoorden geven maar ik hoop dat je een goede uitslag krijgt en snel zwanger zult zijn!
Hoi cyntje Je kan de vloeistof idd zien op de rontgen! Succes en laat je niet beinvloeden door mijn verhaal, bij iedereen is t anders. Neem wel ff paracetamol van tevoren! Groetjes
Thanx Romy Ik heb nog maar 1 eileider dus die wil ik na 18 mnd toch even gechecked hebben en daarbij zou het meegenomen zijn als ook mijn Niche goed zichtbaar is en ze daardoor misschien kunnen inschatten hoe groot hij is (holte in bm door keizersnede litteken) Extra pijnstilling had ik inderdaad al begrepen Moest jij je hsg voor je eisprong? Kan het ook tijdens de ongi (lijkt me niet prettig maar dat komt mij het beste uit ivm vakantie haha) En wanneer is je NOD ?
hsg moet in de eerste 2 weken na je ongi voor je eisprong idd daarna is niet slim stel dat t raak is spoel je de boel weg paracetamol??ik kreeg voor de tijd op recept een pijnstiller weet alleen de naam niet meer maar heeft bij mij niet geholpen en idd laat je niet door ons bang maken mijn vriendin heeft gehad en nergens last van gehad elk lichaam is anders en reageert anders wanneer moet je voor je hsg cyntje??
Waarschijnlijk in augustus omdat er voor die tijd geen plek meer was (ja, 2 plaatsen maar dan zijn we op vakantie) Tenzij in eerst een gesprek met de gyn heb? En dan pas een afspraak moet maken voor de hsg? 5 augustus komen we thuis van de vakantie en 8 augustus ongeveer moet ik ongi worden. 13 augustus moet ik weer werken dus ik kan het helaas niet in de laatste week van mijn vakantie laten doen dan. Over een kleine 1,5 week moet ik bellen voor een afspraak (ik hoop dus dat dat dan meteen de hsg afspraak is *duim duim* )