Hsg

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chelleke84, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie avond.
    Ik heb een vraagje waar ik niet zeker weet of jullie het antwoord op hebben maar niet geschoten is altijd mis.
    in dec 2010 heb ik een laparoscopie gehad en hieruit bleek dat mijn eileider(s) dicht zaten. na flinke druk uitoefenen en "doorspoelen" zijn deze weer prima toegankelijk geworden tijdens de kijkoperatie. in juni 2011 voor de zekerheid nog een hsg gehad alvorens we het IUI traject gingen starten. Alles helemaal netjes doorgankelijke nog en 1e IUI zwanger. Nu willen we graag oor een 2e kindje gaan en het vooral eerst zelf proberen, maar door mijn hoofd blijft wel steeds spoken hoe groot die kans is dat ik weer een HSG oid moet ondergaan of dat eenmaal schoon ook schoon kan blijven ( eileiders). uiteraard is hier geen theorie over, maar wellicht kunnen jullie mij een eerlijk antwoord geven of de kans zeker aanwezig is of dat ik me moet realiseren dat de kans groot is dat ik weer een hsg moet krijgen. deze is nu 4 jr geleden.

Hopelijk kunnen jullie me iets wijzer en vooral geruster maken, mar ben vooral eerlijk :).

Alvast super bedankt

Groetjes Chelleke84

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik zou je aanraden contact op te nemen met het ziekenhuis waar je destijds behandeld bent. Daar kan men in jouw dossier kijken, wat er precies aan de hand is geweest en aangeven hoe groot de kans is dat je weer een hsg moet ondergaan. Succes en ik hoop natuurlijk dat een hsg niet nodig is.

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina