Hi ladies, Ik zet straks de derde injectie Menopur 150 IE en ben sinds 16 januari ook al bezig met Decapetyl injecties. Volgende week dinsdag is de eerste follikelmeting. Super spannend. Ik heb 5 IUI's achter de rug, helaas heeft dit niet geresulteerd in een zwangerschap. Dus nu op naar de grotere kansen! Wie is er ook net begonnen of gaat binnenkort misschien beginnen met een IVF of ICSI behandeling en vind het leuk om mee te schrijven? Liefs Amy
Ja ik! Haay wij gaan beginnen met icsi Ik mag over 12 a13 dagen m'n 1e spuit zetten Super spannend erg veel zin in Dit is onze eerste behandeling Verminderd vruchtbaar bij man en mijn eileiders zijn ontoegankelijk Dat konden ze met een operatie verhelpen maar omdat man verminderd vruchtbaar is hadden we zoiezo icsi nodig dus bespaarde ze me de operatie Ik heb dinsdag de voorlichtingsavond Heb alle hormonen al in huis kan niet wachten heb er zoveel zin in Oja wij zijn 2 jaar bezig voor een wondertje En hoop dat we maar 1 poging nodig hebben de arts was erg positief omdat we zo jong zijn We zijn beide 24 Groetjes
Hoi! Wij zijn ook deze maand begonnen met IVF, 6 iui behandelingen gehad zonder succes. Ben decapeptyl en gonal F aan het spuiten. Dinsdag al follikelmeting gehad maar eitjes waren nog te klein, dus vrijdag weer terug. super spannend
Hoi Manuela en Franceina, Leuk dat jullie willen meeschrijven! Wat een verhaal Manuela, maar inderdaad een hele goede kans dat het met ICSI gaat lukken!!! Welke hormonen ga je spuiten? En Franceina, dat klinkt wel een beetje hetzelfde zoals het bij ons is gegaan... Zijn jullie ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar? En wanneer ben je begonnen met Gonal F ? Ik heb het lange protocol gekregen met pil, dus ben eigenlijk 18 december al begonnen aan de IVF behandeling... Volgens het ziekenhuis hebben wij ook wel een goede kans. Vriendjelief heeft superzaad, haha! En ik ben ook nog wel jong genoeg... Ik ben 27, word in april 28 jaar, maar hopelijk op mijn 27e wel zwanger!! Ik begin even een NOD lijstje, vullen jullie aan?? (Even kopiëren en plakken). Echt leuk dat jullie willen schrijven met mij! LEDEN: Amy1987: 27 jaar / IVF 1 Franceina: / IVF 1 Manuela123: 24 jaar / IVF 1 AFSPRAKEN: Amy1987: 3 februari / FM 1 / IVF 1 Franceina: 30 januari / FM 2 / IVF 1 Manuela123: ongeveer 10 febr. starten met injecties / IVF 1 NOD: Amy1987 : ?? Franceina: ?? Manuela123: ?? ZWANGER:
Hallo, Hopelijk kan ik volgende week mijn eerste spuit zetten. Wij doen Ivf poollichaam onderzoek in Dusseldorf, soort pgd. De arts is bij ons ook zeer positief, ben 31 en vl 29. Goed zaad en wordt snel zwanger, nu alleen nog graag 'gezond'. Bij mij gebruiken ze mijn eigen cyclus. Vind het erg spannend allemaal! Groetjes
Hey Amy, We zijn ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Ik ben ook de 18de december begonnen met de pil. 14 jan met de decapeptyl begonnen, 17 jan laatste pil genomen. De 23ste begonnen met Gonal F 150. We lopen ongeveer wel gelijk zo met het voor traject! Mijn eitjes groeien altijd heel snel vandaar dat ik al zo vroeg de eerste FM heb gehad. Fijn dat jullie een goede kans maken, bij ons hebben ze het gehouden op de standaard percentages die gegeven worden voor de behandeling. Ik wordt 34, 26 april april dus laten we hopen dat we zwanger zijn voor onze verjaardag! @manuela123, Fijn dat ze je de operatie hebben bespaard. En fijn dat de artsen zo positief zijn. Ga voor jullie duimen @eline83, Jullie hebben ook al wat achter de rug als ik het zo lees. Hopelijk zijn jullie snel zwanger en wordt het een goede gezonde zwangerschap en kindje! LEDEN: Amy1987: 27 jaar / IVF 1 Franceina: 33 jaar / IVF 1 Manuela123: 24 jaar / ICSI1 Eline83: 31 jaar / IVF 1 AFSPRAKEN: Amy1987: 3 februari / FM 1 / IVF 1 Franceina: 30 januari / FM 2 / IVF 1 Manuela123: ongeveer 10 febr. starten met injecties / ICSI1 Eline83: eerste week feb starten injecties / IVF 1 NOD: Amy1987 : ?? Franceina: ?? Manuela123: ?? Eline83: ?? ZWANGER:
Eline, dat is zeker een heftig verhaal zeg! Je hebt dus 2 zoontjes, waarvan je tweede zoontje het downsydroom heeft? En twee dochters zijn overleden? Pff, echt heavy! Ik gun jullie heel gauw een gezonde baby! Francelina, dat lijkt zeker wel op elkaar zeg! Ik vind dat ik wel laat een FM krijg inderdaad, met IUI groeiden mijn eitjes ook altijd super snel... Maar dat was wel met mijn eigen cyclus eronder. En nu is die natuurlijk onderdrukt met de decapeptyl. Misschien zijn ze volgende week dinsdag wel gelijk goed genoeg allemaal! Ja, klopt, bij ons ook hoor met die standaard percentages, maar ze zeiden wel, jij bent nog jong, dus dan heb je toch wat meer kans wellicht... Nou, mag er ook niet teveel hoop aan vastbinden, want uiteindelijk geeft het totaal geen garantie! Spannend hoor morgen voor je, weer een follikel meting! Laat je het ons weten? LEDEN: Amy1987: 27 jaar / IVF 1 (18 april 28 jaar) Franceina: 33 jaar / IVF 1 (26 april 34 jaar) Manuela123: 24 jaar / ICSI1 Eline83: 31 jaar / IVF 1 AFSPRAKEN: Franceina: 30 januari / FM 2 / IVF 1 Amy1987: 3 februari / FM 1 / IVF 1 Eline83: eerste week feb starten injecties / IVF 1 Manuela123: ongeveer 10 febr. starten met injecties / ICSI1 NOD: Amy1987 : ?? Franceina: ?? Manuela123: ?? Eline83: ?? ZWANGER:
Hey meiden, bedankt. We hebben een slecht jaar achter de rug. Maar we gaan met goede moed 2015 in. En jullie hebben ook al heel wat achter de rug. Laten we hopen dat dit jaar voor ons een lief, gezond kindje in petto heeft, hebben we allemaal verdient.
Haaay Wil iemand voor mij kopiëren en plakken ik krijg het niet voor elkaar op de iPad? Maar mijn nod is 9 februari Mijn injecties zijn decapeptyl gonal f 100 ie ovritelle en utrogestan die laatste moest ik vaginaal inbrengen Ooh meiden kan echt niet wachten Weet alleen niet wat die ovritelle is maar dat zal ik dinsdag wel horen 😄 Hoop dat dit jaar ons jaar mag zijn en onze droom uit gaan komen Xx
Hoi meiden, Ik zou graag mee willen kletsen, ik zit in dezelfde situatie als jullie. Mijn vriend is verminderd vruchtbaar en wij zijn bezig met icsi. Onze eerste poging. Wij hebben hiervoor geen iui ofzo gedaan. Op 16 januari ben ik begonnen met de pil en aankomende zaterdag zal ik de eerste decapeptyl injectie zetten. Ik vind het zo spannend allemaal! Leuk dat we allemaal een beetje gelijk lopen Ik kan vanaf mijn telefoon het lijstje niet aanvullen, anders doe ik dat de volgende keer. Succes allemaal! Liefs!
Hey, Hier gaat kopieren plakken ook niet makkelijk op de iphone maar zonder kleurtjes lukt het wel. Hoi Sara, leuk dat je mee schrijft! Nou ik mag vanmiddag voor mijn FM2, hopelijk zijn mijn eitjes groot genoeg en een goed aantal. Moet er niet aan denken dat ze alles afbreken en weer opnieuw moet gaan beginnen. Ben redelijk moe en heb veel hoofdpijn van de hormonen, hebben jullie hier ook last van? Ik laat het straks wel horen wat er uit de meeting is gekomen! LEDEN: Amy1987: 27 jaar / IVF 1 (18 april 28 jaar) Franceina: 33 jaar / IVF 1 (26 april 34 jaar) Manuela123: 24 jaar / ICSI 1 Eline83: 31 jaar / IVF 1 Sara1983: 32 jaar / ICSI 1 AFSPRAKEN: Franceina: 30 januari / FM 2 / IVF 1 Amy1987: 3 februari / FM 1 / IVF 1 Eline83: eerste week feb starten injecties / IVF 1 Manuela123: ongeveer 10 febr. starten met injecties / ICSI1 Sara1983: start decapeptyl 31 jan NOD: Amy1987 : ?? Franceina: ?? Manuela123: 9 feb Eline83: ?? Sara1983 ZWANGER:
Hoi meiden, Ik heb 5 februari mij eerste uitgangsecho voor ICSI 4 in Dusseldorf. Ik wens jullie allemaal veel geluk en succes !!! 🍀🍀🍀
Hoi hoi! Ik schrijf ook graag mee. Dit is ons verhaal: Ik meld mij hier ook aan. Ik ben in januari 2014 gestopt met de pil. Van in het begin had ik een voorgevoel dat het ons niet makkelijk gemaakt ging worden. Mijn vriend is als kind geopereerd aan een niet-ingedaalde teelbal. Al weet ik dat niet perse een probleem is, is dat toch altijd in mijn achterhoofd blijven spoken. In augustus 2014 had ik een afspraak bij een gynaecoloog want ik was nog nooit naar een gynaecoloog geweest. En daar had ik mijn voorgevoel eens aangekaart. En hij heeft toen een potje meegegeven. Hebben toen nog 1 ronde gewacht en toen ik nog niet zwanger was hebben we op 25/09/14 een spermastaaltje binnengebracht in een kleiner regionaal ziekenhuis. Daar kregen we als uitslag : zeer zeldzame onbeweeglijke spermatozoa aanwezig. We voelden de grond onder onze voeten wegzakken. De gynaecoloog heeft ons doorverwezen naar UZA. Op 3/11 hadden we daar een afspraak. Ze zijn daar niet voortgegaan met de eerste uitslag maar alle onderzoeken terug van 0 gedaan. Zowel bij mij als bij mijn vriend. Op 18/12 kregen we de uitslag en ze hebben uiteindelijk toch 800 zaadjes gevonden en komen we in toch in aanmerking voor ICSI . Uit mijn onderzoeken is gebleken dat ik lichte vorm van PCO heb en 1 verstopte eileider. Ik ben op 21/01 begonnen met de suprefact en op 04/02 moet ik op controle om te zien dat dat er geen cystes zijn en geen follikel. Als dat oké is mag ik op 5/2 starten met menopur te spuiten , en op 10/02 heb ik follikelmeting. Al bij al hebben we "geluk" dat we zo snel geholpen worden. En ik ben blij dat ik mijn intuïtie gevolgd heb. LEDEN: Amy1987: 27 jaar / IVF 1 (18 april 28 jaar) Franceina: 33 jaar / IVF 1 (26 april 34 jaar) Manuela123: 24 jaar / ICSI 1 Eline83: 31 jaar / IVF 1 Sara1983: 32 jaar / ICSI 1 Imke22: 25 jaar, ICSI 4 i.c.m. Micro Tese behandeling Dansprinsesje: 26 jaar/ ICSI 1 AFSPRAKEN: Franceina: 30 januari / FM 2 / IVF 1 Amy1987: 3 februari / FM 1 / IVF 1 Eline83: eerste week feb starten injecties / IVF 1 Manuela123: ongeveer 10 febr. starten met injecties / ICSI1 Sara1983: start decapeptyl 31 jan Imke22: 5 februari uitgangsecho Dansprinsesje: 4/02 bn+echo 5/02 start menopur NOD: Amy1987 : ?? Franceina: ?? Manuela123: 9 feb Eline83: ?? Sara1983 Imke22: 7 februari. Dansprinsesje : .../03 ZWANGER:
Wauw ladies, wat fijn dat jullie allemaal mee willen schrijven. Minder fijn natuurlijk dat we allemaal in deze situatie terecht zijn gekomen, want het romantische verhaal van we maken een liefdevolle baby in de slaapkamer is ver te zoeken met je benen in de hangbeugels en de witte schorten. Maar goed, die schaamte ben ik allang voorbij... Ik ga van het weekend even goed bijlezen en dan reageer ik ook even wat meer persoonlijk. Voor nu wens ik jullie allemaal alvast een fijn weekend! En nogmaals, super dat we al zo'n clubje hebben kunnen maken met elkaar! Liefs Amy
Hoi hoi, hoi Imke en Dansprinsesje, leuk dat jullie hier ook zijn. Wat Amy al zegt minder fijn de reden waarom we hier zijn. Ook ik ben mijn schaamte al voorbij, dat gaat vanzelf na afspraak nr ???? Heb op het moment een strippenkaart in het ziekenhuis. Dinsdag geweest FM, vandaag geweest FM 2, en maandag mogen we wederom voor FM 3. Ik probeer wel als het mogelijk is een afspraak te maken bij mijn behandelend arts, ze weet precies hoe en wat mijn verhaal is en toch wel fijn als je in 1 week niet 5 verschillende mensen hebt die je helpen. Ik had 3 eitjes rechts, 1 van 15mm en 1 van 11mm, links zaten er ook 3 maar deze waren nog klein, vandaar maandag weer terug om te kijken of ze mee willen groeien. Begin het steeds spannender te vinden. Hoop dat ze in ieder geval alle 6 gaan groeien. En dat ze van goede kwaliteit zijn natuurlijk! Imke ICSI 4 alweer?! Is dit nog uit je eerste punctie? Ik zie dat je in Düsseldorf onder behandeling bent, is dit bij je in de buurt of heb je hier bewust voor gekozen? Wat houd micro tese in, is dit een speciale behandeling? Dansprinsesje goed dat je je gevoel gevolgd hebt en fijn dat de gyn gelijk een potje meegegeven heeft. Zo heb je in ieder geval niet al jaren gewacht op iets wat zonder wonder onmogelijk is. LEDEN: Amy1987: 27 jaar / IVF 1 (18 april 28 jaar) Franceina: 33 jaar / IVF 1 (26 april 34 jaar) Manuela123: 24 jaar / ICSI 1 Eline83: 31 jaar / IVF 1 Sara1983: 32 jaar / ICSI 1 Imke22: 25 jaar, ICSI 4 i.c.m. Micro Tese behandeling Dansprinsesje: 26 jaar/ ICSI 1 AFSPRAKEN: Franceina: 2 februari / FM 3 / IVF 1 Amy1987: 3 februari / FM 1 / IVF 1 Eline83: eerste week feb starten injecties / IVF 1 Manuela123: ongeveer 10 febr. starten met injecties / ICSI1 Sara1983: start decapeptyl 31 jan Imke22: 5 februari uitgangsecho Dansprinsesje: 4/02 bn+echo 5/02 start menopur NOD: Amy1987 : ?? Franceina: ?? Manuela123: 9 feb Eline83: ?? Sara1983 Imke22: 7 februari. Dansprinsesje : .../03 ZWANGER:
Hoi dames, Het is inderdaad fijn om hier alles te delen. We zitten immers in hetzelfde schuitje, helaas .. Nee dit wordt mijn 4e punctie. Micro tese houdt in dat ze rechtstreeks zaad weg halen bij mijn vriend, er worden 5 sneetjes in zijn bal gemaakt om zaad te verkrijgen .. Ik heb 2 behandelingen in het umcg gehad, maar had er op een gegeven moment geen goed gevoel meer bij. Toen ging een vriendin van mij naar Düsseldorf en was daar zeer goed over te spreken, ik ben toen mee geweest met een FF en toen was ikzelf ook om ... wat ben ik blij dat ik hier nu behandeld word.