Hoi allemaal, Ik zit nu op 11 DPO en zit al ruim 2 weken nagelbijtend te wachten (vreselijk dat wachtbankje) tot ik kan testen. Ik ben vorige maand gestopt met de pil maar duidelijk mijn eerste eisprong gevoeld. Punt is dat ik dus geen idee heb hoe lang mijn cyclus is. Ik heb van die early zwangerschapstesten gekost, die vanaf 6 dagen voor NOD zouden moeten kunnen detecteren. Maar ja, wanneer is dat Wat zeggen jullie? Vanaf wanneer kan ik testen?
Hoeveel cd ben je nu? Je eisprong kan je niet voelen, meestal is het het groeien van de follikel. Maar wanneer die daadwerkelijk springt kan je alleen achter komen door te temperaturen. Wel zou je ovulatietesten kunnen gebruiken en dan weet je als die positief is dat je ei na ongeveer 24-48 uur springt Je zegt dat je nu 11 dpo bent, dus dan zou je kunnen testen. 14 dpo is ongeveer je nod dus met die early testen zou je dus vanaf 8 dpo al kunnen testen. Maar hou er rekening mee dat de meeste vrouwen dan nog negatief testen. Wel is het verstandig om voor je NOD te testen met ochtendurine.
Ik heb 10 dpo positief getest (5 dagen voor nod ) met kvk. Dacht, ik zal voor de grap even testen en er kwam nog een streep ook.. Ook nog met middag urine...
Ik zou pas testen na de NOD! Als je namelijk test voor de NOD kant het kunnen zijn dat de test positief is maar het alsnog mis gaat. De statistieken is namelijk rond de 60% nog mis gaat. Als je na je NOD test heb je daar totaal geen benul van en bespaar je jezelf teleurstelling. Dat was mijn advies en verder moet je natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. Ik weet hoe moeilijk het is om te wachten met testen maar heb om mee heen vaak meegemaakt dat die vroege testen alleen maar tot teleurstelling leiden. Succes verder! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen...
Bedankt voor de reacties. @ draaikont: het punt is dat ik dus niet weet wat mijn NOD is, omdat ik (nog) niet weet hoe lang mijn cyclus is Spannend allemaal!
Ik zou als ik jou was gewoon 14dpo testen, dat zou ook ongeveer je nod zijn Heb je al symptomen wat door een zwangerschap zou kunnen komen?
Ja, ik had heel veel symptomen de eerste week na mijn dpo. Heel erg actieve darmen (geknor en krampjes de hele tijd) en veel activiteit in mijn baarmoeder/ eierstok- gebied. Steken en krampen, werd er niet goed van. Trok af en toe krom van de pijn. Maar sinds 2 dagen helemaal niets meer, dus heel maf allemaal!