Hallo, Aanstaande vrijdag heb ik een HSG onderzoek. Ik heb daar wel wat vragen over. Misschien kan iemand mij helpen. Ik zit dat op dag 10 van mijn cycles. Is dit niet te laat? Wordt het eitje dat het rijpen is niet weggespoeld door die vloeistof? Of kun je na dat onderzoek gewoon verder gaan met klussen? Ik bedoel, krijg ik dan nog wel een normale eisprong deze maand?
hoi wendy, dag 10 is zeker niet te laat. tot maximaal dag 11 kan het. het eitje dat aan het rijpen is blijft gewoon lekker zitten, daarom doen ze het ook op de dagen voor je eisprong. klussen kun je zeker na het onderzoek, en je zal inderdaad een normale eisprong krijgen. maar mij is verteld dat de maand van de hsg de kans om zwanger te worden heel klein is, dit omdat er toch wel wat vloeistof achter zal blijven in je baarmoeder. ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes vrijdag!
@wendy, ik sluit me aan bij bovenstaand bericht, dat met die vloeistof weet ik niet maar wat ik wel weet is dat het dan allemaal is 'schoongespoten' wat een positief effect kan hebben (mijn Gyn zei dat ze regelmatig positief bericht krijgen na de HSG, of de ronde daarna). Heb je een recept gekregen voor pijnstillers vooraf?
Volgens mij is het standaard tot dag 11. Ik had hem zelf op dag 12. Als het eitje er nog zit dan zal ie vast niet weggespoeld worden. Wel kan het zijn dat ie op weg is en dan wordt ie idd wel weggespoeld. Na het onderzoek kan je gewoon klussen alleen voelde het bij mij een btje beurs aan dus ik heb nog een paar dagen gewacht (2). Eisprong is afhankelijk van hormonen en niet van een bepaalde behandeling...
toen ik mijn hsg had, had ik die dag een eitje van 14 mm. Drie dagen erna is hij gesprongen, dus een hsg zit geen eisprong in de weg hoor! Tis wel belangrijk dat het niet na je eisprong plaatsvind, maar ervoor. succes!
Inderdaad zoas al gezegd, het hoort juist voor je eisprong. De maanden erna ben je verhoogd vruchtbaar (mits allles open is natuurlijk) omdat alles mooi open is en de eicel en zaadcel elkaar makkelijk kunnen bereiken. Over die vloeistof heb ik nooit iets gehoord. Alleen het extra vruchtbare wat wel tot 6 maanden na de HSG kan duren. Succes!
Mijn HSG was na de eisprong in een stopmaand, dus dat kan ook (maar is voor jou niet zo relevant natuurlijk). Hopelijk maak je je niet te druk over het onderzoek zelf. Nadat ik er op internet veel over had gelezen, maakte ik me enorm druk vantevoren, maar dat bleek bij nader inzien erger dan het het hele onderzoek zelf. Sterkte!