HSP is zeker geen aandoening. Het zou juist als gave gezien moeten worden vind ik. Als je er goed mee om kunt gaan is de wereld een stuk mooier voor ons Ik heb mezelf ook het labeltje HSP gegeven Gevoelens overnemen van anderen, sterkte geur (kan de Douglas niet in zonder pijn in mn neus), harde geluiden kan ik niet goed tegen (tv die te hard staat), kan geen boekje voorlezen als de radio aanstaat. Huid is gevoelig voor voornamelijk kou (flesje uit de koelkast tegen mijn arm doet gewoon zeer). Ik word erg moe van veel mensen om me heen. Heb dus veel me-time nodig om weer op te laden. Anyway, je zal je wel ingelezen hebben. Vervelend dat je je niet op je plek voelt bij je diagnose. Vaak weet je zelf echt wel wat je hebt, met de juiste informatie voorhanden. Ik zou dus ook weggaan bij deze hulpverlener en opzoek gaan naar een ander. Inderdaad meer in de homeopatische/alternatieve sfeer. Ikzelf heb veel baadt gehad bij Haptonomie. Luister naar je intuitie en je gevoel. Die heeft gelijk. Laat je niets wijsmaken. Succes!
HSP is maar een woord, je bent een beetje anders? Tja volgens de norm van de maatschappij misschien. Maar jij bent jij....enne HSP is meer een gave
Ik ben hoogsensitief. Zie het meer als een karaktertrek. De een is opvliegend, de ander hooggevoelig. Heb het er met mijn psych wel eens over gehad dat er erg veel raakvlakken zijn tussen add en hsp. Dus kan jouw gedachtengang wel volgen. Een andere psych, waar je je meer serieus genomen voelt lijkt me niet verkeerd.
Logisch dat die beste man niet mee wil werken. HSP is géén officiële "aandoening" en heeft ook géén DSM IV, een diagnose HSP MAG dus ook niet eens vastgesteld worden omdat het simpelweg niet bestaat volgens de DSM IV, enkel in het alternatieve circuit maar niet in de officiële GGZ/ andere instellingen. Iemand kan dus best hoogsensitief zijn, maar het is geen officiële diagnose zoals ADHD of autisme of ADD dat wel is, geen een reguliere GGZ arts zal dat HSP dus gaan onderzoeken omdat het geen DSM IV heeft en dus officieel niet bestaat volgens de psychiatrie Kijk eens naar het syndroom van asperger. Mensen die hoogsensitief denken te zijn zullen er veel in herkennen, komt veel overeen qua gevoelig voor licht, geluid, reuk, maar ook qua overprikkeld zijn, veel structuur nodig hebben, moeite met emotie, etc.
Meer niet willen samenwerken als in ik moet perse zijn plan volgen of anders niet..ja dan wordt het niets... want ik ben een jaar bezig en het gaat alleen slechter..