baby voelen bij lage placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door This is me, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi allemaal.
    Ik heb vrijdag m'n 20 weken echo gehad.
    Gelukkig is alles goed met onze kleine mannetje.
    Alleen heb wel te horen gekregen dat mijn placenta/moederkoek zeer laag ligt.
    En dat ik waarschijnlijk mijn kleine later zou gaan voelen.
    Ik vroeg me af wie dit ook heeft of heeft gehad.
    En waneer jullie jullie kindje begonnen te voelen.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Fijn dat alles er tot zo ver goed uit ziet!

Mijn placenta ligt aan de voorkant en ik voel onze kleine al vanaf 17 weken en sinds 19 weken schopt hij/zij erg hard :$
    Daardoor dacht ik dat de placenta misschien niet meer voorlag maar dat is wel zo (vorige week woensdag 20 weken echo gehad) Zelfs mijn man voelt de kleine al 2 weken schoppen. Naar mijn inziens zegt het dus helemaal niets het is maar net hoe hard de kleine schopt ;)

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik had ook een lage placenta, maar volgens mij maakt dat echt verder niks uit wat betreft het voelen van je kind.
    de één is nu eenmaal wat sneller dan de ander in het herkennen van babybewegingen.

4. EP1982

EP1982 Lid

19 okt 2010
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de 20 weken echo ook gehoord dat ik een laagliggende placenta heb. Bij 32 weken moet ik terug komen en dan gaan ze weer kijken. Als de placenta niet is opgeschoven krijg ik een keizersnede.
    Maar voor de 20 weken echo voelde ik ons kleintje al en nu nog steeds. Dat heeft niets met een laagliggende placenta te maken. Behalve als je een voorliggende placenta hebt.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie's.
    Wel dubbel dat de ervaringen anders zijn dan wat de vk zeggen.
    Zei vertelde me dat ik m'n kindje later zou gaan voelen.
    Maar ben blij dat het over het algemeen dus best meevalt :D

@EP1982 ja precies moet ook rond de 30/32 weken een echo maken.Ga vandaag dus alvast een afspraak maken.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

Weten ze nu al zeker dat jouw placenta er echt helemaal voor of overlappend ligt?

ik heb met 31 weken een echo gehad en daar lag mijn placenta 7 mm voor de uitgang, maar niet voorliggend of overlappend
    de echo daarna met 37 weken was hij 8mm opgeschoven en ik kan nu dus gewoon op natuurlijke wijze bevallen. ;)

Als je nu al weet dat het echt niet anders kan dan te bevallen via ks, vind ik het heel naar voor je, maar ik wil hiermee zeggen dat meiden met een lage placenta niet gelijk van het ergste moeten uitgaan.
    de gyn die ik met die 31 weken echo gesproken heb deed ook heel dramatisch en liet gelijk al het woord ks uit haar mond vallen, maar achteraf was dat nogal erg overdreven geweest.
    Wij hebben daardoor al vele rampsenario's in ons hoofd gehaald :(

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Mijn verloskundige had het ook over een eventueele keizersnee.
    Maar moet zeggen dat ik daar vrij nuchter over ben.
    Zei zelfs voor de grap tegen me man "scheelt dat ik toch al in het ziekenhuis wil bevallen:p"

Deel Deze Pagina