Mijn man werkt al 9 mnd voor het uitzendbureau bij een leuk bedrijf. Hij werkte daar altijd 5 dagen in de nacht had een lekker salaris en maakte vaak zat over uren. Vorige maand besloot zijn werkgever dat die 5 nachten niet nodig waren het is volgens hem te rustig en sindsdien werkt hij maar 2 soms 3 nachten. Zijn werk kwam toen zelf met deze oplossing: Een collega op de dag ging weg hij is logistiek leidinggevende en mijn man zou hem gaan vervangen. Hij werd hier dus voor ingewerkt ( hij werkt dus een nacht daar gelijk achteraan een dag inwerken dan vrij nacht in en weer een dag inwerken ) Deze week zou hij beginnen op zondag kreeg hij een whatsapp dat hij deze week een Poolse jongen moest inwerken voor de drie nachten. En gisteren kreeg hij te horen dat dit waarschijnlijk ook niet door gaat en dat hij de kar op de veiling moet gaan rijden met daarbij een heeeeel stuk minder salaris en echt rot tijden ( 3 uur nacht beginnen 13 uur klaar ) Vind het zo sneu voor hem hij heeft in die 9 mnd zoo hard gewerkt. Zich in laten werken met tijden die eigenlijk niet mogen hij is er voor naar Aalsmeer gereden constant werd hij van het kastje naar de muur gestuurd en nu dit weer.. Morgen krijgt hij pas te horen hoe of wat maar dit zeggen ze dus ook al een maand. Enm t gekke is hij werkt voor t uitzendbureau dus als ze van hm af willen ( bijvoorbeeld kunnen ze nu het uitzendbureau bellen met de melding dat hij niet meer terug hoeft te komen) Dus dat zal het niet zijn zou je denken...
Rot voor hem! Helaas zijn dit tijden waarbij een werkgever alles maar kan flikken omdat er voor 1 functie 100 andere werkelozen zijn die het graag van hem overnemen. Daar worden gemotiveerde hardwerkende mensen de dupe van.
Bah! Dat is inderdaad heel erg rot. Helaas is het zo wat Joycey al zei inderdaad. Zo ontmoedigend is het
En het irritante van alles is nog als hij belt en ze zijn er niet of ze zijn er wel en zeggen hem terug te bellen. Ze gewoon niet terug bellen....
Ja echt hij baalt er ook flink van! Eerst word hem een leidinggevende baan aangeboden en nu moet hij karren rijden de hele dag van 3 tot 13 uur. En weet inmiddels nog steeds niks over een contract *zucht* Dan is het dit dan weten ze niet of hij voldoende uur gewerkt heeft ( hij zit er zelfs al VER boven zit ) dan is er wel weer wat anders en zo zitten we dus al een maand..
Klopt vorige week werd er gezegd maandag 5 uur beginnen en dan de dag in ( dus die leidinggevende functie ) Zondag kreeg hij een whatsapp dat hij toch maandag nog de nacht in moest en de rest vd week om een Poolse medewerker die mijn man zijn plaats in neemt te gaan in werken. Nadeel is dit: Klaasje ( geen idee hoe die pipo in het echt heet ) Is ook boxmedewerker en deelt de mensen in ( dus eigenlijk ook planner ) Die wilt mijn man niet kwijt in de nacht. Maar van 2/3 dagen kunnen wij het niet redden. Dus hij blijft dingen verzinnen om mijn man toch de nacht in te houden. Pietje die uit eindelijk bepaald wat er gebeurd is belooft van alles en zegt vervolgens regel het maar met klaasje Hij weet nu dus niet waar hij aan toe is belt al weken met de vraag wat er nou de bedoeling is Pietje zegt dan vervolgens A en Klaasje zegt vervolgens B om dan weer te horen dat het toch maar C word
Kan hij niet bellen en vragen of ze NU met hem het gesprek aan kunnen gaan? Lijkt me erg vervelend die onzekerheid.
Ja hij is al aan het bellen maar er word niet opgenomen... Ik heb al gezegd dat hij gewoon alleen nog maar met Pietje moet praten die bepaald uit eindelijk hoe of wat al springt Klaasje nog zo hoog ( sorry ik weet niet hoe die lui heten dus dan maar ff zo ) Mja die neemt dus weer niet op..
Misschien kan je man een gesprek tussen Pietje, Klaasje, hijzelf en Sharon van personeelszaken plannen om erachter te komen wat er nou precies gaande is???
Hè bah wat rot Saja. Werkgevers komen tegenwoordig met zoveel dingen weg. Sterkte en hopelijk tonen ze straks eindelijk eens ballen en zeggen ze eerlijk tegen je man waar hij aan toe is.
Nou hij hoorde gisteren van Klaasje dat ze morgen in conclaaf gaan met zijn drieën ( Pietje Klaasje en de directeur) Dan hoort hij hoe of wat mja dit roepen ze al een maand lang en hij hoort maar niks! Dus ik zei ook al zeg dat je er bij wilt zijn gaat tenslotte over jou
Nou t uizendbureau is nog rotter met terug bellen als het bedrijf zelf.. Man had ze gisteren gebeld hij zou voor 5 uur terug gebeld worden. Ze hebben er alleen geen dag bij gezegd En die willen natuurlijk het liefst dat hij voor hun blijft werken want daar krijgen ze geld voor
Wat rot zeg! Het zit met het werk niet mee bij jullie he. Ik zou idd ook het gesprek aangaan. En hierbij de goede wil nog eens extra benadrukken. Veel sterkte met alles
Niet echt nee. Al willen ze hem niet kwijt dat is dan wel een mega pluspunt natuurlijk. Maar elke keer die onzekerheid is gewoon zo vervelend
Die onzekerheid is zeker vervelend. Het lijkt me ook erg lastig om daar continu op de tenen te moeten lopen. Je weet niet wat ze van je verwachten zo.
Nee dat zegt mijn man dus ook. Ik weet niet wat ze willen. Ondertussen heeft hij alweer drie keer gebeld en is er niemand aanwezig.. En vind het zo sneu voor hem!! Hij heeft kei hard gewerkt en elke keer word het beloond met niks..