Ik krijg een winterkindje (december) en vraag me af in welke maat ik het beste het winterjasje etc kan kopen. Een maatje 56 of maar meteen 62/68?
Maat 62 is toch vanaf ongeveer 2 maanden? Ik heb ook een jasje maat 62 gekocht. Zit nog te twijfelen of ik een 56 zou kopen.
Maat 62 is inderdaad vanaf 2 maanden (tot ongeveer 4 maanden). Maar aangezien je 's winters waarschijnlijk toch niet meteen naar buiten gaat (mag geloof ik vanaf 2 weken) leek het me handiger om maat 62 te kopen. Maar misschien vergis ik me daarin. Best lastig hoor om een een garderobe samenstellen met de juiste maten...
Zo zat ik ook te denken hoor Eve. En stel je voor dat je een groot kindje krijgt, dan heb je niets meer aan een 56. Misschien hebben ervaren wintermoeders een advies?
Serjenka is een lentekindje, maar het was hier nog erg koud tijdens de lente en ze was ook een kleine baby en had alleen een jasje maat 62 en ik heb het me dikwijls beklaagd dat ik geen maatje 56 had. Want in die 62 kon je haar bijna niet terugvinden. Edit: ik heb eventjes een plaatje in mijn album geplaatst van Serjenka toen ze een maand oud was, met een pull maat 62, dat is het resultaat als je een klein beebje hebt, want in het jasje was het nog veel erger. Ik heb een foto van Serjenka met haar jasje aan maatje 62 en die is in de loop van vorige maand gemaakt. Zo zie je maar dat het ook afhankelijk is van hoe groot je schatje is.
Volgens mij is dat dus zo verschillend he per kind... T kindje van mijn schoonzusje wordt volgende week 1 en heeft al maat 74!
Onze reus is ruim 4 maanden en schommelt nu tussen 68 en 74 Maar in het begin heeft hij toch zeker heel lang met 56 gedaan, dit was zelfs nog wat te groot. Ik zou zelf denk ik voor een jasje in maat 56 gaan.
@Eve, nou hier een ervaren wintermoeder hoor Heb 2 kleintjes in de winter gehad. En je kunt ten eerste gelijk met ze naar buiten hoor, kou is helemaal niet erg, ik heb bij allebei lekker een frisse neus gehaald na een paar dagen, ze liggen lekker warm in de wagen dus helemaal geen probleem. Dus wees niet bang dat je 2 weken binnen moet zitten met ze. Qua maat zou ik 2 maten nemen, en de kleine maat wat minder dik, ze liggen namelijk in de wagen onder een deken dus is dubbelop. Het blijft vaak nog tot maart koud dus dan kunnen ze de grotere maat aan. Kijk eerst of je een groot of een klein kindje verwacht, ik had kleine kindjes en die kunnen lang in maat 56 of 62. Een winterjas is ook niet erg als die wat groter valt dus denk niet dat je die te klein moet aanschaffen. Ik had trouwens een winterpak voor ze zaten ze lekker helemaal in, met voetjes. Is een aanrader hoor dus kijk of je zoiets te pakken kunt krijgen. Groet Ayla
Lisa is in November geboren en ik had een jasje in mt 56 voor haar gekocht. Ging prima.. in de maxi-cosi en de kinderwagen liggen ze toch in een voetenzak/onder een dekentje.
caitlin is ook van november en in de wagenbak had ze geen eens een jasje aan wel een mutsje dus je gebruikt hem waarschijnlijk alleen in de maxi dus zou ik maatje 56 nemen want dat is groot zat (of je moet natuurlijk een flinkerd krijgen) maar een kindje rond de 6en1/2 pond a 7pond verzuipt nog in maatje 56 dus maatje 56 moet goed zijn voor de eerste weken
Dank voor jullie advies! @Ayla, het is inderdaad een goed idee om eff af te wachten of ik een groot of klein kindje verwacht. Was zelf 8,5 pond toen ik geboren werd... Maar als ik leuke jasjes zie in 56 en 62 kan ik het vast niet laten om toch maar alletwee te kopen
Nou heb alles met aandacht gelezen. Ons meisje wordt ook in november verwacht en een winterjas heb ik nog niet gekocht. Ik ga voor de maat 56 of zo'n heel pak, dat klinkt ook heel goed!
Ik word ook een decembermamma en heb zo'n heel winterpakje gekocht. Maat 62. Omdat ik ook veel in de draagdoek wil gaan dragen. Vooral als je snel ff de hond wilt uitlaten. Heb ook erg zitten twijfelen of ik 56 of 62 moest kopen. Weet nog steeds niet of dit de juiste keuze is, maar ja. Ik zal denk ik ook wel een winterjasje kopen voor meteen in het begin, dan wordt dat wel maat 56.
mijn zus kreeg in november een kind en als die zijn jas aan had kwamen alleen zijn voetjes er onderuit. weet alleen niet welke maat het was
ze hadden nu bij de zeeman ontzettend leuke winterjasjes voor maar 7.... heb er maar meteen een meegenomen in maat 62....haha juud
Ik heb net een leuke (winter)jasje gekocht bij zeeman voor maar 6,99 in de maat 62 en niet een hele dikke hoor, want ze liggen toch al heel dik ingepakt met kleertjes en dekentjes denk ik. Maar ik denk dat de maat wel goed is zo. de mouwtjes kunnen eventueel opgekrult. Het is een lichtroze van ribstof, cappuchon met zakjes voorop en er staat "magic forest" op en aan de achterkant 2 paddestoeltjes... zoooo schattig!!!
Hey is dat dezelfde als die van mij dan??? ZIE TEKST HIERBOVEN...wat leuk!!! heb hem voor me neergelegd en zit er al de hele tijd naar te kijken hihi