Wat doen jullie met babyspullen die je niet verkocht krijgt/ weg kunt geven in je omgeving? Dan heb ik het over hoezen voor aankleedkussen, slabbetjes (schoon uiteraard), beddengoed voor ledikant. Gooi je het in de kledingbak, afvalbak? Of is er bij jullie iets waar je dit in kunt leveren?
Het consultatiebureau heeft hier een inzamelkast staan voor dat soort dingen. Bin ons zijn dat soort dingen bij oma beland voor de oppasdagen met het kleinste neefje.
Ik heb al mn spullen aan deze stichting gegeven: https://stichtingbabyspullen.nl/ Ze hebben veel inleverpunten in NL. Alle spullen verdelen ze onder mensen die het hard nodig hebben in NL. Deze mensen worden uitgekozen door bijv verloskundigen of kraamhulpen.
Bij het consultatiebureau heb ik zoiets nog niet gezien. Het dichtstbijzijnde inzamelpunt van stichting babyspullen is 20km verderop, Als ik in de buurt niks vind gaat het daar naartoe! Bedankt @Sneeuwvlokjes !
Je kan ook even je verloskundige bellen, zij weten vaak de mensen die niets/nauwelijks iets te besteden hebben. Zo heb ik al mijn spulletjes weggegeven, dan weet je zeker dat het goed terecht komt.
Er zit hier een winkeltje in de buurt voor jonge moeders Daar breng ik wel eens wat heen Die meiden mogen daar gratis dingen uitzoeken
In mijn omgeving heb je verschillende weggeefwinkeltjes. Misschien de voedselbank. Op fb gratis op te halen groepen.
Hier is het naar de babybank in Harlingen gegaan. Ook de Combi wagen heb ik daar gebracht. Is voor arme gezinnen en/of tienermoeders.
Hier gaat het naar La Mamas, een stichting voor jonge moeders. Zij hebben een winkeltje waar de spullen gratis kunnen worden opgehaald
Hier staat in de buurt een container van het leger des heils, dus dat zou bij ons in zo'n container gaan of een ander goed doel.
Kinderdagverblijven. Enkele particulier kinderdagverblijven bij ons in de buurt die in zwaar weer hebben gezeten enkele jaren terug kunnen veel gebruiken!