Hufterige zwemleraar

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    die zwemlelaars leren volgens mij alleen om les te geven, maar niet hoe ze om moeten gaan met kinderen.
    je verhaal komt me helaas bekend voor. hier gaat het ook zo. bij verschillende leraren en leraressen. ze kunnen niet normaal met kinderen omgaan. het is niet voor niks dat er zoveel kinderen staan te huilen voor het zwemmen.
    daar moet echt een keer wat mee gedaan worden vind ik!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee bij ons in de stad. Ik weet niet of hij bij jullie ook zwemles geeft. Zijn kinderen zitten hier ook op school.
    Kleine vent, kale (oude) kop en een sterk Oostenrijks accent.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee niet dezelfde.

Bij ons is het een jongeman met een krullenkop

Ik snap ook niet waarom sommige mensen les gaan geven aan kinderen als ze alleen maar als een soort dictator aan de kant kunnen staan. Gevalletje niet geschikt. Bah!

4. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Hmmmm dat is niet zo hoor!
    (Ik geef dan toevallig zwemles met m'n sportopleiding, dus uitgebreide lerarenopleiding)
    Maar geef ook de opleiding zwemonderwijzer, er komen wel degelijk pedagogisch zaken aanbod,

Ik denk eerder dat het vooral de oudere, lang in het vak zittende mensen zijn die nog van de oude stempel zijn (lees: er zijn natuurlijk genoeg oudere goede zwemonderwijzers)

Oude stempel -> niet zeuren maar zwemmen! iedereen moet het leren dus hopakkee, iedereen dezelfde oodracht, en lekker veel banen zwemmen...

ipv kijken naar een individueel kind, zwemles geven op haar of zijn niveau, zwemles leuk maken zodat het een levenstaak blijft, en geen 8banen zwemmen als je er maar 2 hoeft te kunnen ;)

5. mijn dochter zwemt nu voor A, die zwemt ook 4 baantje rug en 4 baantjes buik.
    Ik vind dat eigenlijk niet echt een probleem, als ze dan voor B moeten, hebben ze dat maar vast binnen.

wel een probleem zou ik vinden het geschreeuw.
    Daar zou ik dan wel een klacht over neerleggen!

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou als ze daarvoor ook nog eens 6 baantjes op de rug hebben gezwommen vind ik dat heel erg pittig hoor. 25 meter x 8. Heftig hoor. Normaal doen ze 4 x rug, 4 x buik.

Maar goed, ben benieuwd wat de juf zo zegt ;)

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nou ja zeg!
    Ik zou hier ook zeker werk van gaan maken!

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nah jah!! Wat een hork! Ben benieuwd wat eruit het gesprek komt!

9. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Hoe ervaren de kinderen het? Je geeft zelf aan de jouw kind toch met plezier naar het zwemmen gaat. Als jouw kind er geen probleem mee heeft, dan moet je er zelf ook geen probleem van maken. Soms ervaren/zien ouders nu eenmaal de dingen anders dan de kinderen zelf :). Als er kinderen in de groep zijn die wel problemen hebben met deze manier van zwemlesgeven, dan zou ik denken dat ouders eens met de school moeten gaan overleggen. Het gaat hier om schoolzwemmen, dus is in mijn optiek de school het eerste aanspreekpunt.

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Door zo'n hufterige zwemleraar heb ik (nu 37) mijn zwemdiploma niet..
    Ik had ook een zwemleraar die altijd schreeuwde en schold tegen de kinderen, wij hadden nog schoolzwemmen, en elke week ging ik huilend richting het zwembad. Omdat ik altijd oorpijn en oorontstekingen had moest ik vette watten in mijn oren, en dat werd dan afgedicht met vaseline zodat er geen water in kon komen.. (er bestonden denk ik nog niet van die dopjes:))

Ik lag op mijn rug te drijven, en die beste man stond tegen mij te gillen en gebaren, maar ik begreep hem niet, ik verstond er niets van.. hij greep me op mijn buik aan mijn badpak, trok me omhoog om me vervolgens weer los te laten, ik schoot onder water, en was helemaal in paniek, bang dat ik zou verdrinken.
    Denk dat ik 6 was ofzo, ben jankend de les uitgerend, en heb nooit meer zwemles gehad (hoe mijn ouders gehandeld hebben..echt geen idee.)

Ik ben nu dus nog bang voor water, onder het douchen wil ik gewoon geen straal in mijn gezicht. Heb nooit mijn diploma durven halen, en vind het heel jammer dat ik niet goed kan zwemmen.

Als ik in het zwembad ben, en het is rustig, dan kan ik best naar de overkant zwemmen, alleen schoolslag.
    Maar als ik in het water zou vallen, denk ik dat ik verdrink, durf niet met mijn hoofd onder water, totale paniek:$:$ Ik vind het ook enorm vervelend als iemand water in mijn gezicht spat..;) Echt bang voor het onder water, en water in gezicht..

Als het echt zo'n hork van een leraar is, dan zou ik eens een goed gesprek aanvragen, een zwemleraar of juf, hoort toch goed met kinderen om te kunnen gaan..:(

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mwoah, hij vindt zwemmen leuk. Maar vooral omdat hij 2 x per week een hele leuke zwemles heeft.
    Schoolzwemmen heeft hij vaak niet zoveel zin in.

Maar goed, ik heb de juf aangesproken. Ze was het helemaal met mij eens, en had de zwemleraar ook al aangesproken.
    Ze ging sowieso met haar collega overleggen, die kinderen zwemmen na onze groep zeg maar. Er zijn vaker en meerdere klachten geweest maar ik ga een officiële klacht in dienen.
    Ik zal het vanmiddag er over hebben met andere ouders.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    DOEN! Dit kan toch echt niet zeg. Djeez, weet niet wat ik lees. :$

Deel Deze Pagina