Ik vind roti met kipfilet echt zooooo lekker. Alleen is hier geen afhaaltent met roti in de weide omstreken te bekennen. Dus wil ik mezelf er wel eens aan wagen. Die roti wereld gerechten zijn niet te eten. Dus wie helpt mij aan een goed recept voor roti kipfilet? (ook de roti's zelf)
Ik maak roti helemaal zelf op mijn manier, zonder kant en klare potjes van faja lobi of andere wereldgerecht mixen. Het is wel wel veel werk, dus je moet er wel tijd in willen investeren Als je het recept wil, kun je mij een pb sturen.
Je moet dan een keer naar een toko gaan in de stad om echte massala kruiden te halen. Anders lukt het denk ik niet. Hier in mijn omgeving ook geen toko te vinden
Ik vond die van faja lobi opzich best lekker, wereldgerechten niet, zou het wel eens willen leren van een surinaamse
Ik heb hem altijd van de Knor Wereldgerechten. (een beetje vals spelen, maar doet het bij ons altijd goed)
Zonder masala kruiden lukt het wel, je moet weten wat er in gaat @ TS ik mail je straks mijn recept door, de kruiden die je nodig hebt, kun je gewoon bij de supermarkt halen.
mamavan3bengels zou je het recept niet hier willen neerzetten? Ik ebn ook wel heel benieuwd eigenlijk
Nou dames, hier komt ie dan. Ik maak altijd een grote pan, waar wij 2 dagen van kunnen eten, dat zijn dan 2 volwassen en 3 kinderen. Recept heb ik zelf uitgevonden om de smaak van roti te krijgen. Behalve de rotivellen heb ik wel van een site geplukt Ingredienten: 4 kippenpoten azijn/water olijfolie eventueel 1 stuk zoutvlees (ik doe dat wel) 1 kg aardappel 500 gram kouseband of sperzieboontjes 10 eieren 2 uien 4 teentjes knoflook zoute ketjap korianderpoeder kerriepoeder komijnpoeder (djinten) kurkuma (gele kleurstof poeder) 5 kruiden specerijen (chinese) ajinomoto of vetsin 1 a 2 groente bouillonblokjes 2 kippenbouillonblokjes 2 blikjes tomatenpuree madame jeanette als je het een beetje pittig wilt. Was eerst goed de kip met azijn en water, en zet de kip daarna op in water met kippenbouillon en laat de kip gaar koken, zo'n 20 a 30 minuten. Wil je zoutvlees aan het gerecht toevoegen, dan moet je eerst het zoutvlees een paar keer uitkoken. Laat daarna de kip even afkoelen, en ga daarna de kip helemaal uitpluizen. Met zoutvlees ga je alles fijnsnijden. Zet dan een grote pan op en fruit fijngesneden ui en geperste knoflook in wat olijfolie. Doe dan de kip erbij samen met een paar flinke scheuten zoute ketjap en tomatenpuree, en laat dit zo even een kwartier stoven. Gebruik je ook zoutvlees erbij, dan moet het echt 1 1/2 uur stoven, want het zoutvlees moet zacht zijn. Was en snijd ondertussen de aardappel in 2en en hele grote aardappels in 4en. Maak kouseband of sperzieboontjes schoon, en snijd deze in stukken van ongeveer 2 cm lang. Kook de eieren hardgekookt. Doe dit dan allemaal in de pan samen met het vlees, en voeg dan alle overige ingredienten toe. Ik kan niet de exacte hoeveelheden vertellen, want ik doe het op gevoel. Het komt beetje overeen van alle kruidenpoeders dat ik zo ongeveer 2 a 3 theelepels gebruik van alles. Alles goed doorroeren en doe dan gekookt water erbij, je moet zelf even kijken hoeveel water, het vlees en groente moet zeg maar niet helemaal onderstaan. Maar wel genoeg zodat aardappel en boontjes gaar worden. Laat dan alles ongeveer 20 a 30 minuten zachtjes doorkoken. Doe in de laatste 10 minuten de madame jeanette erbij, als je het een beetje pittig wil hebben. Snijd wel een paar sneetjes in de madame jeanette. Zodat de smaak vrijkomt in het gerecht. Voor de rotivellen gebruik je de volgende ingredienten: 500 gr. zelfrijzend bakmeel, 300 ml. water, 150 gr. gele spliterwten, 1 eetlepel komijnpoeder 2 teentjes knoflook peper en zout Spoel de erwten eerst goed af met water. En doe ze daarna in een pan met water, zodat de erwten helemaal onderstaan. Kook de erwten halfgaar in ongeveer 20 minuten. Laat ze uitlekken in een vergiet en maal ze fijn in de keukenmachine. Doe dan de gepureerde erwten in een schaaltje en voeg komijn, knoflook, peper en zout toe, meng het dan goed door elkaar. Doe het bakmeel met het water in een kom en kneed dit tot een zacht deeg totdat het niet meer plakt. Doet dat het wel, dan doe je wat meer meel erbij. Maak van het deeg balletjes van zo'n 5 cm. Bestuif dan schone aanrecht of keuketafel met bloem. Druk met je duim een kuiltje in de deegballetje en doe hierin een volle eetlepel van de afgekoelde erwtenpuree. Vouw dan het balletje in een draaiende beweging dicht. Rol ze met de deegroller uit tot dunne pannekoeken, maar niet al te dun, beetje op gevoel doen. Stapel ze dan allemaal op een bord of schaal en leg tussen iedere pannekoek bakpapier zodat ze niet aan elkaar plakken. Verhit een grote koekenpan zonder olie, leg de roti in de pan en bestrijk ondertussen de bovenkant in met olie. Draai de roti dan direct om en smeer de andere kant in met olie. Bak de roti aan beide zijden goudgeel tot ze even bol gaan staan, net als een pannekoek eigenlijk. In totaal is de baktijd per roti ongeveer 5 minuten. Maar je kan ook kant en klare rotivellen kopen, als je dat makkelijker vindt.
Volgens mij wel bij de jumbo anders hebben de meeste toko's het wel, ik doe er inderdaad gewoon kip, aardappel vaak zoete en kouseband door.