draagdoek beter bij rugklachten dan draagzak?

Discussion in 'Verzorging' started by Sann, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben een babybjorn active als buikdrager. Superding en mn man zou er de wereld mee rond lopen. Alleen heb ik erg veel rugklachten na de bevalling over gehouden en bij mij lukt het dus echt maar hooguit een half uurtje. Nou hoorde ik dat bij zo'n slen de druk nog b eter verdeeld is, dus zit te denken aan zo'n ding om te proberen.
    Zijn er mensen die er ervaring mee hebben dat het beter zit?

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    nog geen ervaring mee, maar mijn vriend wil ook zo'n babybjorn, terwijl ik straks voor een draagdoek ga.
    ik heb een paar pittige rugoperaties gehad, en dan schijnt zo'n doek beter te zijn, omdat je het gewicht van je kindje beter over jouw lijf kunt verdelen.

heb het er met mijn arts en fysio over gehad, en die zeiden allebei: doek. en beginnen met korte stukjes, en langzaam opbouwen. stoppen als je last krijgt uiteraard.

hoop dat je er toch wat aan hebt! succes!

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als je last van je rug heb zou ik een draagdoek doen. Ik heb beiden gehad en toen mn dochter kleiner was was de bjorn geen probleem. Maar hoe groter ze werd hoe zwaarder natuurlijk en dan kun je met een doek veel beter op inspelen.

Je hebt verschillende knooptechnieken waardoor je de zwaarte wat kunt verdelen. Dan zou ik trouwens wel voor een geweven doek gaan (neobulle ofzo) geen tricot slen, die rekt dan weer teveel mee voor een wat groter kindje

4. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

Jun 17, 2008
    195
    0
    0
    ik vind de bjorn ook niet lekker voor mijn rug. ik heb de bondolino gekocht, mengeling tussen doek en bjorn. die bevalt heel goed! wel een investering want ik kon m tweedehands niet vinden.

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

klopt, wel lastiger aandoen, maar als hij eenmaal zit is het veel fijner voor je rug!

Share This Page