Hallo, Mijn zoon heeft droge plekkeen/korstjes op zijn hoofd, nu vroeg ik mij af of dit berg is, ik weet niet hoe berg er uit ziet en wat moet je hier dan aan doen. De korstjes op zijn hoofd zien een beetje geel en het ziet er uit alsof hij veveld maar het voelt droog en ruw. Wie herkent dit? Groetjes Missmama
Esmee heeft dit ook boven op haar hoofd, precies tussen de haartjes. Volgens mij is dit Berg, ik doe er verder niets aan. Volgens mij gaat het vanzelf wel weg..
ja denk idd ook dat het berg is desmond had er heel erg veel last van maar nu sinds 2 weken gelukkig niet meer. ik ben van mening dat het niet vanzelf we gaat idd geval kan dat heel erg lang duren. ik heb ook van alles geprobeerd bergpads etc want eraf schrapen wat ze overal zeggen vond ik helemaal niks hij werd er kaal van en het deed zeer. ik heb elke dag een paar keer met gewone haarlotion van de kruidvat ingesmeerd lekker dik en dan met zo een klein kammetje gekamd en dan krijg je heel veel er uit en dat gewoon 1 a 2 keer per dag doen en dan moet het binnen 2 a 3 weken weg zijn. ik zou het niet laten zitten want dat kan erg gaan jeuken en dan heb je kans dat ze hun hoofdje stuk krabben.
Jaime heeft het even gehad. Het cb raadde aan er gewoon wat olie op te smeren, even te laten intrekken en dan met een stukje karton of kaarjte eraf te schrapen. Ik heb dat gedaan en sindsdien is het niet meer teruggekomen
ja klopt dat lees je vaker maar desmond heeft aardig wat haar en dan met een kaart kom je niet bij de berg zelf.
Milou heeft het nu nog steeds, niet zo erg als voorheen. Tis nu denk ik een week of 3 minder, gewoon insmeren met olie en dan in het bad met shampoo wassen dan gaat het er zo af. Maar de volgende dag is het weer terug als je pech hebt
ik heb de bergpads van Etos, die helpen goed bij Teun 1 á 2 dgn deppen en hij is weer een paar weken vrij met olie smeren hielp bij ons niet gewoon alles uitproberen
Marly heeft ook last van berg en op aanraden van het CB heb ik olievan Balneum gehaald.(je hebt 2 soorten en ik heb jeukverlichtend gepakt). je doet dit in het badje en laat haar lekker erin badderen en met afdrogen dep je het hoofdje (er blijft dan een laagje van de olie op het hoofdje en dat doet dan nog zijn werk). ik heb de olie nu 2 dagen gebruikt en het zijn nu echt van die droge plekken, beetje pulleken en ze komen los. dus nu blijf ik voorlopig die badjes geven en ga dan met een kaart over haar hoofdje en met borsteltje kam ik de schilfers uit haar haren. bergpads hielpen echt niet. tot nu toe is dit het enige dat echt helpt. balneum kost 6,49 euro (maar goed, als het werkt dan is het goed he