Papa, daar hangt iets...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty, 24 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Wanneer mn vriend en ik samen de douche ingaan dan zetten we myrthe in haar eetstoeltje bij ons op de badkamer. Wanneer papa uit de douche stapt heeft ze ontdekt dat er iets hangt te bengelen. Ze steekt haar handjes uit en doet de grijpbeweging (zoals naar haar flesje wanneer ze drinken wil).

Ik lach me te plettr, maar papa vindt dit zeer vervelend en is dan vlug de badkamer uit. Tja, hoe leg je dat uit aan een ukkie van 14 maanden...

Hoe zit het bij jullie en ontdekkingen?

Liefs
    Kitty

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hihihihi....tsja uitleggen dat zal nog wel een tijdje duren...
    hier is het voor ontdekkingen nog een beetje te voreg hij heeft net zijn eigen pielemoos ontdekt hihihihihihihihihi:)

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hahaha, grappig is dat he :D Yasmin (3 jaar) zegt tegen papa: papa, jij hebt een grote piemel en ik een hele kleintje, kijk maar! :)

4. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    keira wijst erna en zegt dan uuuuhhh... en kijkt heel verbaasd naar hem! mijn man word er ook ongemakkelijk van.. hihihihi

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    hihi, mijn zusje dacht toen ze een jaar of één was dat het een elastiekje was. Dat was de laatste keer dat mijn vader met haar onder de douche of bad ging, vond hij geen prettig idee meer. (kan ik me best voorstellen ja)

6. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Ha, ha, niet te moeilijk over doen denk ik.
    Des te geheimzinniger des te interessanter.
    Ik zou haar geloof ik gewoon eraan laten zitten een keertje en daarna niet meer.
    Succes!

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    eraan laten zitten? waar is dat voor nodig?
    gewoon het beestje bij de naam noemen en laten weten dat papa daar uit plast, lijkt me genoeg.

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme kijkt er ook wel eens naar. Gewoon benoemen en verder geen aandacht aan schenken. Hoort er allemaal bij.

Pim

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou het ook gewoon benoemen maar vind wel dat meisjes vanaf een bepaalde leeftijd niet meer met papa onder de douche zouden moeten gaan

maar aanraken nee dat vind ik echt onzin sorry het is geen speelgoed

groetjes nathalie ;)

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Eraan laten zitten vind ik ook echt niet nodig gewoon vertellen waarvoor het is. En ik denk dat het bij iedereen anders is dat kinderen niet meer samen met ouders onder de doche gaan.

11. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    eraan laten zitten lijkt mij ook niet zo nodig, gewoon vertellen dat papa daarmee kan plassen.

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Waarom moet je kind mee in de douche?
    Ik neem Eliza nooit mee..
    Niet dat ik me ergens voor schaam of dat ik het haar niet wil uitleggen maar gewoon om dit soort dingen te voorkomen..
    Een kind kan zich er ongemakkelijk bij voelen en voor mij hoeft het echt niet...
    Dat open en bloot.. nee hoor, beetje kuisheid vind ik wel op zijn plek tussen ouder en kind..

13. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Op zich ben ik het hier mee eens, alhoewel ik nu nog wel samen met mijn dochter in bad ga. Maar als ze iets ouder is zal dat niet meer gebeuren hier denk ik. Inderdaad omdat ik dan dingen moet wil voorkomen.
    Maar ieder het zijne. Aanraken vind ik dan zeker te ver gaan.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom ze meegaan onder de douche?
    Gewoon om schoon te worden natuurlijk!
    Jonge kinderen hebben nog geen schaamte aangepraat gekregen, en die voelen zich echt niet ongemakkelijk. Wij hebben niets te verbergen voor onze kinderen, die mogen gewoon zien hoe we er uit zien.
    Slotjes op de badkamer gaan we wel monteren als ze gaan puberen.

Als een kindje aan papa komt om een minder geschikte plek, dan moet papa gewoon 'au' zeggen en zeggen dat je kind er vanaf moet blijven.

15. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Poeh, wat een reacties op aanraken....
    Dat had ik niet verwacht....Ha, ha.... Enne, natuurlijk is het geen speelgoed. Het gaat om een aanraking van een seconde, meer niet.
    Wat mij betreft moet je er niet al te moeilijk over doen. Een kind is zichzelf aan het ontdekken en de wereld om zich heen.

Narcissen

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    daarom draagt mijn man een onderbroek als hij met tamer gaat docuhen.

wij houden ook niet van zulkde dingen.

voor kuisheid en tamer is nog te klein om het te snappen.

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    zelf kies ik voor om gewoon wel met mijn zoontje onder de douche te gaan ook met zijn papa, als er later vragen komen zal ik die gewoon beantwoorden ergens aan zitten vind ik ook niet nodig...maar ik ga niet wat verbergen of ineens in mijn badjas lopen naar de slaapkamer oid, vind het gewoon iets natuurlijks en wil hem er gewoon mee opvoeden dat er niks om te schamen is...

18. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Zeg gwn dat pap er pip met doet, en zelf dat zal ie nog niet beseffen je ukkie is tenslotte nog maar 14 maanden!

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje gaat bijna elke dag met een van ons onder de douche vaak is het met papa. nu heeft ie idd de leeftijd dat ie gaat ontdekken en heeft dus ook al verschillende keren geprobeerd te grijpen naar het geen hij ziet hangen. mijn man zeg dan nee dat mag niet dat is papa zijn piep. mijn zoontje geeft er verder geen sjoegen aan en gaat weer verder spelen.

Deel Deze Pagina