Hallo, Wij zijn op zoek naar een 2e naam. De eerst staat al vast maar wij (ik met name) vind t leuk als de 2e naam een betekenis vr ons heeft. Nou heb ik Marianne en Maria die in onze familie voorkomt en dat vinden we beide niet leuk. Nou zat ik er aan te denken om er Mara van te maken. Wat vinden jullie ervan? Logisch of niet? Eerste is Isabel.... Heel graag reacties
Wij hebben onze dochter ook vernoemd naar mijn moeder, Alie. Maar omdat ze een hele moderne roepnaam kreeg, vond ik Alie niet zo passen. Wij hebben er Alize van gemaakt.
Persoonlijk vind ik het pas vernoemen als je de naam in de roepnaam terug hoort, want wanneer gebruik je nu die lading extra namen? Bij komt het altijd zo over van: "o ja, dat moest ook nog, maar verder willen we 't eigenlijk niet meer terug horen". Da's persoonlijk hoor, er zijn natuurlijk zat mensen die een tweede naam verbouwen en toch daarmee vernoemen. Ik denk dat het belangrijk is dat jullie de betekenis begrijpen en blij zijn met de naam!
Hier ook de kindjes met hun tweede naam vernoemd en in onze omgeving is de tweede naam de vernoemnaam en niet de eerste. Ik vind Mara een hele mooie naam en komt uit beide namen voort leuk!
ik vind mara een leuke naam. hier worden ze ook vernoemt, meer omdat ik het leuk vind en ga voor de derde ook de naam van mijn zus gebruiken, maar dan net iets anders
Ik gebruik 2e naam ook als doopnaam en mijn de namen komen van moeder en schoonmoeder. Dus als we er 1 gebruiken krijgen we geheid trouble! Maar leuk om jullie mening te lezen, kan ik m'n man zeker wel mee over de streep krijgen!
leuk toch! Vind mara heel leuk. Wij hebben onze zoon ook vernoemd..maar mijn vader heet sjaak...zijn doopnaam is jacobus...stond niet echt leuk bij ryan hahaha. Dus we hebben er jacob (engelse versie) van gemaakt. Mijn dochter is ook vernoemd naar mijn moeder, die heet ans. Doopnaam johanna...en dat stond wel mooi bij alyssa....dus gewoon zo gedaan! Gewoon doen!
Zo beleef ik het ook. En uit het feit dat mensen de naam altijd veranderen blijkt volgens mij ook dat ze de oorspronkelijke naam eigenlijk niks vinden. Maar goed, ieder wat wils. Mara vind ik op zich leuk.
Klopt helemaal dat we de oorspronkelijk namen niks vinden en dat we er dus zowieso niet 1 daarvan kunnen gebruiken omdat we dan ruzie krijgen met 1 van de moeders. Ook moeten we helemaal niks vernoemen. Ik vind t meer leuk om de 2 e naam een betekenis te geven.. Buiten dat zitten we ook dat mijn man Portugees is en ik Nederlands dus de namen in beide talen goed uit te spreken moet zijn! Maar ik denk dat we er wel uit zijn
Mara vind ik absoluut een mooie naam. Isabella Maria vind ik net wat lekkerder klinken. En dan Isabel als Roepnaam.
Mara vind ik een mooie naam, maar Isabelle Mara vind ik ook niet zo lekker in de mond klinken. Isabella Maria (of Marie) klinkt in mijn gehoor net wat lekkerder.