Eindelijk sinds vorige week mn bakfiets! Maar nu past ie toch nie door de poort heen! Woningstichting gebeld ofdat ie eventueel verbreed mocht worden, maar dit doen ze alleen wanneer er sprake is van handicap etc. Zelf verbreden is uit den boze.. nu staat de fiets bij mijn moeder, woont 2 straten verder maar is ook alles behalve praktisch! Nu hebben wij een ruime voortuin en zei iemand me hem daar gewoon neer te zetten, eventueel met een flink motorslot er extra bij om. Nu ben ik juist zo bang dat mn fiets op deze manier snel gestolen word.. maar om hem zo bij n moeder te zetten is ook geen doen, heb hem straks nodig om de kindjes naar school te brengen. Heeft iemand een idee?
Wij hebben ook een bakfiets en wij hebben de poort verbreed. (Wij hebben geen huurhuis, dus ik zou dit niet doen als je inderdaad huurt!). In de praktijk zet ik hem eigenlijk nooit achter het huis maar staat hij eigenlijk altijd op de stoep voor mijn huis. Heb een oog in mijn muur laten maken (handige vriend) en heb hem altijd aan een dikke ketting liggen. Die ketting heb ik altijd onder het bankje als ik ermee fiets, zodat ik hem in de stad ook vast kan maken.
Super! Dan ga ik die zometeen gelijk eentje halen en dan lijkt mn probleem opgelost! Ga ook meteen rondbellen voor een verzekering.
wij hebben aangezien we een huurhuis hebben geen oog aan het huis gemaakt. hier wel geen bakfiets maar een quad. wij hebben een zak beton gestort in de grond en daar hebben wij tijdens het droge een oog aan een schroefdraad met meerdere soorten revetten in vast gemaakt/ laten drogen. daarover zit het grit wat ook in dat gedeelte van de voortuin zit overheen gedaan tijdens het drogen. de ring valt totaal niet op als er niks staat en je moet toch van goede huizen komen wil je het beton enzo eruit halen.
Wij hebben het niet gehaald bij de Gamma ofzo, maar bij een groothandel in gereedschappen. Maar volgens mij heeft de Gamma of Praxis zoiets ook wel liggen. Als je inderdaad bang bent om in je muur te boren kan je het ook in de grond doen. Als je dan weer gaat verhuizen kan je het makkelijker restaureren denk ik. Verzekeren ook zeker doen! Veel fietsplezier!
Ja, ik heb hem verzekerd. Woon niet in de allerbeste wijk van de stad, en ben eerlijk gezegd gewoon te lui om hem iedere keer door de steeg te rijden en in mijn tuin te parkeren. Moet vaak steken om hem passend te krijgen. Hij past echt op de centimeter af door mijn poort. Omdat ik hem bijna dagelijks gebruik (zeker als ik naar school moet fietsen met de oudste) vind ik het gewoon lekkerder dat hij voor mijn huis staat. Baby erin, oudste erin en meteen fietsen maar. Wat voor bakfiets heb je gekocht?
Ja indd dat is zeker waar! Ik heb een Kangaroo met 4 zitjes. En jij? Hoe bevalt het met de baby erin?
Ik heb toen mijn jongste 5/6 weken was voor het eerst de fiets gebruikt, en dat ging heel makkelijk. Hij ligt er veilig in (maxicosi). Past allemaal precies. Ik heb een Johnny Loco Dutch Delight.
Hier een babboe die met verzekering buiten staat aan een art5 slot aan een paal van de carport. Gaat perfect. Maar ik zou hem wel ergens aan verankeren idd. Veel fietsplezier het is zo heerlijk!