Mijn beste vriendin is heel jaloers aangelegd. Haar man zit nu een paar jaar thuis en gaat nu met een jobcoach weer aan het werk. Maar nu verbied zei hem om werk te zoeken waar ook andere vrouwen werken omdat ze bang is.. Elke vrouw ziet ze als gevaar. Het maakt niet uit hoe ze eruit ziet, alles is een gevaar.. Ik vind dit best sneu voor der dat ze zich zo moet voelenze heeft ook therapie gevolgd maar ze komt er maar niet vanaf. Ik wil haar graag helpen maar weet niet hoe Wat vind jij hiervan?
Pfoeee heftig hoor. Hoe reageert haar man erop? Ik ben er van overtuigd dat je je man er alleen mee wegjaagt. En die baan.kan ze hem echt niet verbieden. Ze zal er toch mee leren om te gaan. Sneu hoor voor haar en partner.
Als haar man een uitkering ontvangt, is hij wettelijk verplicht om passend werk aan te nemen, ongeacht de samenstelling van het personeel. Zijn vrouw kan hem dus niet verbieden om te werken waar alleen mannen aanwezig zijn.
Hoe haar man er op reageerd is me niet zo heel duidelijk. Ze zegt dat ze er vaak ruzie om hebben Hij wil ook graag weer naar school maar zei wil dat absoluit niet omdat er allemaal vrouwen rondlopen. Hij mag ook niet met vrouwen omgaan. Als hij alleen al hoi tegen iemand zegt dan schiet ze al uit haar slof
Dat heeft ze al gedaan en het helpt niet. Het is ook echt heel erg. Maar vooral sneu. Ze wilt dit zelf ook niet, want ze loopt er wel 24/7 mee.
Dat is zeer onrealistisch van haar. Irreëel. Onhaalbaar. Onmogelijk. Overal werken vrouwen...overal zijn vrouwen. Er zit voor haar maar 1 ding op en dat is therapie zoeken. Of scheiden. Want dit gaat niet.
Jemigdepemig, ik dacht dat ik jaloers was.. Waarom is ze met de therapie gestopt? Lijkt me dat de kern van het probleem echt zal moeten worden aangepakt.
Nou, dan blijft er weinig werk over... wel zielig voor haar man, wil weer aan de slag en wordt dan op deze manier gesteund door zijn vrouw... ik ben allea behalve jaloers aangelegd, gelukkig.
Ik denk dat ze blij moet zijn als hij weer aan het werk komt met of zonder vrouwen. Heeft hij in het verleden iets gedaan waardoor ze dit gevoel nu heeft? Dan zou je wat gerichter hulp kunnen zoeken.
Wat ik daarvan vind? Ik kan me er iets bij voorstellen, maar het is nu eenmaal onmogelijk. Tenzij ze zelf een waanzinnig inkomen heeft én haar man een leven binnenshuis ziet zitten, zonder ooit buiten te komen, is het vermijden van andere vrouwen gewoon niet haalbaar. Dat ziet ze zelf toch ook wel in? Roepen dat hulp niet helpt is wel erg makkelijk.. Er zijn altijd verdere stappen. Nu 'mag' haar man niet met andere vrouwen werken, straks mag hij niet meer bij een vrouwelijke cassiere afrekenen en zo gaat het steeds verder. Tot ze inderdaad samen binnenshuis zitten en niets meer kunnen betalen, omdat er geen geld binnenkomt. Krijgen ze een vrouwelijke bewindvoerder toegewezen.. :')
Vind dit persoonlijk ook echt belachelijk hoor. En juist doordat hij er blijkbaar in mee gaat (en jij min of meer ook want het is sneu) blijft zij op deze manier denken. Het lijkt me gezonder als anderen tegen haar zeggen hoe het er voor staat en zij daar gewoon mee leert dealen. Klinkt hard, maar de zachte aanpak gaat in elk geval niet werken, lijkt me.
Ik denk dat jij niks voor haar kunt betekenen, alleen psychologische hulp zal zij hebben vrees ik. Dat zou dus de enige hulp kunnen zijn die jij haar kunt geven: haar toch een keer duidelijke vertellen dat deze gevoelens niet normaal zijn en dat ze beter hulp kan zoeken i.p.v. haar man dingen te verbieden.
Daar heb je ook gelijk in. Haar man gaat ook echt vrouwen uit de weg voor haar om gezeik te voorkomen.
Dit lijkt mij erg onrealistisch...overal werken vrouwen. overigens mijn man is in een team van 6 de enige man
Is dit serieus? Ja wat kun je doen? Geen idee, heb dit nog nooit gehoord. Ik zou als het mijn vriendin was vragen of ze nog wel goed bij haar hoofd is. Ik ken haar situatie niet (met andere woorden of ze ook redenen heeft om achterdochtig te zijn) maar ook al heeft ze die dan moet ze het of uitmaken, of hem vergeven en opnieuw vertrouwen. Verbieden om te werken ( want bijna overal kom je wel in aanmerking met vrouwen, al is het onderweg) kan echt niet hoor.
Deze jaloesheid komt vanuit haar verleden. Ze is echt enorm onzeker en heeft veel mee gemaakt in haar jeugd waardoor ze nu zo is. Ze verbied hem niet te werken, maar wel met vrouwen.. Dan moet hij een werkplek zoelen waar geen vrouwen werken. Haar man is haar zo trouw als maar kan. Ze hebben al wat sinds dat ze 15 was. Toen zijn ze allebei vreemd gegaan maarja als je 15 bent is dat ook anders. We zijn nu heel wat jaren verder