Ik heb eerlijk gezegd nooit echt geloofd in die sprongen omdat Elian daar nog nooit last van heeft gehad. Maar nu weet ik het even niet meer... Is dit een nasleep van een sprong of zit hem iets anders dwars? Elian is precies 2 weken voor de berekende datum geboren dus nu is hij 21 weken oud en als je uitgaat van zijn 'eigenlijke datum' (wat ik wel eens lees dat je kan doen) is hij dus morgen 19 weken. Nou heb ik online wel gelezen wat allemaal bij de sprong hoort maar een aantal van die dingen die deed hij al voordat ik merkte dat hij niet in zijn hum was. Omrollen en doorrollen, lange verhalen houden, dingen goed vastpakken, veel met zijn handjes bezig zijn en zijn voetjes vastpakken dat doet hij nu allemaal al sinds 1 a 2 weken. Voor de rest had hij wel iets minder geduld in de box maar verder merkte ik eigenlijk niets bijzonders aan hem. Hij begon juist de nachten goed door te slapen. En nu is het sinds een dag of twee echt 'feest'. Hij komt ineens weer voor een nachtvoeding dus ik vraag me af of hij misschien toch honger heeft?Hij krijgt 4 flessen van 200/210 plus een potje groenten of pap. Verder is het dus bijna onmogelijk om hem overdag in zijn bed te krijgen en 's avonds is het ook niet meer zo makkelijk, hij brult de hele boel bij elkaar. In de box = bleh en in het wipstoeltje kan hij alleen maar wat langer zitten als we constant in zijn gezichtsveld zijn en tegen hem praten. Heel vermoeiend. Nu ligt hij weer 'muziek te maken in zijn bedje' terwijl ik hem normaal nooit laat huilen maar zelfs op schoot brult hij nu. Dus... toch nog een sprong of zou hem iets anders dwars zitten? We gaan morgen voor de eerste keer vliegen met hem (ik ga hem voorstellen aan de familie in NL), kan nog leuk worden...
hier nog zo een. Maar de 19wk sprong heeft ze al gehad, dus ik weet het ook even niet. Huilen huilen huilen. Echt ontroostbaar
Oh ja.. hij slaapt ook heel onrustig nu. Constant met zijn armpjes bezig en hij draait ook bijna altijd op zijn zij nu met zijn hoofdje heel ver naar achteren zodat hij zo krom als een banaan in bed ligt.
Kan het geen reflux zijn? Als hij zich zoveel overstrekt kan het dat toch zijn? Of zeg ik nu iets heel doms?
hoi, jij zegt dat hij vier flessen van 200/210 plus krijgt, is dat niet nog wat weinig, dominque krijgt 5 flessen van 210, plus nog fruithapje s'morgens en s'middags groentehapje. zou het kunnen dat ie toch nog wat honger heeft, ik merk namelijk dat dominique nu ze fruit en groente krijgt s'avonds zelfs tijdens de fles in slaap valt ja das ook niet goed natuurlijk, maar ik leg haar dan na de fles weg en ze slaapt dan ook direct verder! Henriette
Hey meiden, bedankt voor jullie reacties! Minyaweth: Nee hoor, geen domme opmerking Maar hij krijgt nu al een paar weekjes Johannesbroodpitmeel door zijn fles omdat hij altijd zoveel spuugde en dat is juist een stuk rustiger nu. Heb ik maar op eigen houtje gedaan omdat ik hier op het cb te horen kreeg: ach, als hij straks vast eten eet en op twee benen loopt, dan houdt het spugen wel op. Hij spuugt nog weleens maar de constante hik en het merendeel van het spugen is nu over. Jette: Hmm.. misschien moet ik het toch maar wat meer geven dan? Hij weegt ondertussen wel zo rond de 8 kg al.. Ik heb hem met heel veel moeite naar beneden gekregen van 6 naar 5 flessen maar die laatste fles heeft hij eigenlijk zelf heel snel laten vallen dus kon ik naar 4. Ik heb hem heel erg daarin gevolgd (altijd voeden op verzoek gedaan) en hij drinkt al een week of 2 -3 vier flessen en dat was tot nu toe geen probleem. Hij kon op een gegeven moment ook 11 uur aan een stuk doorpitten. Moet wel zeggen dat ze hier in Zweden al een opvolgmelk hebben vanaf 4 maanden en dat ik die meng met zijn 'eerste melk' (1 derde opvolgmelk, 2 derde de andere melk) en dat hij daarvan, plus het JBPM, aardig vol van leek te zitten. Zo rond de vier maanden ben ik begonnen met een milde pap en nu eet hij ook potjes met aardappelpuree en maispuree. Ik wilde hem niet teveel bijvoeden omdat het al zo'n blok van een kind is. Maar zelfs als ik weet dat hij zeker geen honger heeft, is hij de laatste dagen af en toe nog niet om te pruimen en kan hij echt enorm krijsen als we hem in bed leggen, dat heeft hij al tijden niet meer gedaan... Vandaag was het weer flink raak. Net hebben we hem weer in bed gekregen.. Tweede keer vandaag, begin van de middag heeft hij net een krap uurtje geslapen en daarvoor ook alleen maar wakker geweest... En zoals ik al zei: niet gewoon zelf even kunnen spelen (was hij altijd erg goed in) maar constant vermaakt willen worden. Pffff!
Ik heb wat na zitten zoeken online en aangezien hij al over de 6 kg is, zou 4 flessen geen probleem moeten zijn... Maar misschien voor de lunch maar wat groenten en in de namiddag wat pap. Ben benieuwd wat ze voor 4maanden potjes hebben in Nederland!
hoi, tja ik weet het ook niet hoor, maar dominique krijgt de volgende voeding: 6.00 210 friso extra voeding voor hongerige babys 9.30 210 friso standaard 12.30 210 friso standaard (dan gaat ze naar bed en slaapt zo'n 2 uur) 14.30 fruithapje 16.00 210 friso standaard 18.00 groentehap 19.30 210 friso extra voeding voor hongerige babys dan naar bed en slaapt ze als een roos. zou het dan toch een sprong zijn waar die van jou "last" van heeft? Dominique weegt overigns ook iets meer als 8 kg., was bij de geboorte ook al een negenponder! Henriette
Geloof me, het is opzeker een sprong ! Damani had het ook ! Heel toevallig gaat het nu een paar daagjes "Goed" (heel voorzichtig zeggen !) Maar ze mogen zeker niet meer eten als 1000ml per dag... Ok, een keertje is niet erg, maar 5x 210 is teveel, dan zou je 4x 210 moeten geven ! En dan idd. 's morgens een fruithapje en 's middags een groentehapje ofzo... Ik mag met Damani ook weer beginnen met bijvoeden... Succes, hier is het 3 weken raak geweest -x-x-x-
O, dat naar achteren gaan liggen in de "banaanhouding"is heel herkenbaar, doet Gijs ook. Hij is volgens mij nu net over zijn sprongetje heen (hij is 2 weken te laat geboren) Hij slaapt sinds gisteren door (en hopelijk vandaag ook), maar heeft een paar weken moeilijke nachten gehad en regelmatig nachtvoeding. Ik geef borstvoeding, dus dan ligt het schema wat anders, maar Gijs krijgt nu ongeveer 1000 cc per dag binnen (ik kolf).
hier ook midden in diezelfde sprong (thomas is 8,5 week te vroeg geboren) Soms heel vrolijk en letterlijk schaterlachen en direct er achteraan (of tussendoor) jengelen en huilen. Fruithapje en groente vind ie best lekker (vooral op het KDV...!), maar nu doet hij ineens heel moeilijk. Wil niet slapen en slaapt vaak of heel kort (45 min) of heel lang achter elkaar (2 tot 2,5 uur).... Spelen wil hij nu ineens niet meer alleen, maar ik moet continu helpen (met omrollen)... Pffffft.... Ik ga me echt afvragen wat ik fout doe, maar weet eigenlijk ook wel dat het een sprongetje is...