hallo meiden.. onze uk van 11 maanden oud wil van de ene op de andere dag niet meer slapen.. sinds 2 weken trekt ze zich op en kan ze staan... zodra ik haar in bed leg of dat nu de ochtend, middag of gewoon avondslaaptijd is... ze gaat meteen staan en heel hard huilen en huilen word schreeuwen en schreeuwen word krijsen... echt heel erg en ze stopt niet meer... dus ja.... en nu???? ik kan haar echt niet zo overstuur laten worden..het is echt heel erg... zodra ik haar oppak ik het over.. zodra ik haar kamer weer uitloop begint het weer... mijn man zegt even doorheen bijten..... laat haar maar even huilen.. maar het is dus niet "even". ik heb het idee dat ze omdat ze gaat staan niet meer weet hoe ze moet gaan zitten/ liggen.... dat lukt in de box namelijk ook nog niet zo goed.. ik weet het ffff niet meer.... nu haal ik haar er steeds uit.. vnadaag heeft ze dus lekker bij mij in bed geslapen.. dat is heerlijk voor een keertje... madam lag heerlijk te knorren... maar natuurlijk geen oplossing op de lange termijn... of zou ze gewoon geen behoefte meer hebben aan haar ochtendslaapje??? dat ze beter s,middags een grotere tuk kan doen ipv 2 keer per dag een korter slaapje?? gr Jose
jayla heeft dat ook eens in de zoveel tijd n fase dat ze niet wil slapen of er moeite mee heeft... ik liet haar dan gewoon rennen totdat ze echt moe was en dan ging ze echt wel slapen dus ik raad je aan om toch te proberen 1 dutje weg te laten... je kan het op zn minste proberen toch? baad het niet schaad het niet
Mijn zoontje heeft die fase eerst met zitten gehad en later met staan. Wat ik deed is hem steeds weer neerleggen en dan zijn kamer uitlopen. Dat kon in het begin wel even duren voordat hij bleef liggen en in slaap viel, maar een andere oplossing zag ik niet. Ik ging hem verder niet troosten, want dan duurde het alleen maar langer. Ik kon hem alleen moeilijk in bed laten staan als ie niet zelf weer kon gaan liggen Gaat vanzelf weer over in ieder geval! Een slaapje weglaten zou hier trouwens een ontzettend slecht idee zijn geweest. Een oververmoeid kind is hier in de regel een vreselijke slechte slaper. Maar goed, misschien dat dat voor jouw kind wel anders is.
Ik denk trouwens zelf dat je het erger maakt door haar er steeds uit te halen. De volgende keer dat je toch besluit haar te laten liggen, zal ze wellicht behoorlijk driftig worden omdat ze denkt 'he, waarom haal je me er nu niet uit?!'. Ik ben wat dat betreft vrij strikt. Als ik weet dat ie verder geen pijn heeft of als ik weet dat niet het geval is dat ie niet goed in zijn vel zit, laat ik hem liggen. Dan huilt ie maar even, maar vaak heeft ie het al snel bekeken. Ik weiger om vervolgens een week lang een kat en muis spelletje te gaan spelen omdat hij zijn nukken heeft en perse iets anders wil. Slapen is slapen, klaar. Maar dat komt misschien ook doordat ik weet dat het bij hem steeds erger wordt als ik aan zijn nukken toegeef.
thanks meiden.... toch maar even doorgezet... het gaat nu een stuk beter.... ik kn het nu af met nog 1 keer terug lopen en haar dan zwijgend neerleggen... instoppen aai over bol en speentje erin en dan meteen weg.... fffff afkloppen maar er lijkt nu al verbetering in te zitten... oja en het lijkt erop alsof ze nu ook begint te begrijpen hoe ze voorzichtig terug kan gaan liggen als ze heeft gestaan... pak van m,n hart want ze liet zich zo naar achteren vallen.. gr Jose
IEHH... die fase is hiet volgens mij ook aangebroken.. als ik gijs in bed neerleg, begint de verhuizing meteen.. Even later staat meneer.. Omdat ie niet weer terug kan komen tot zitten of liggen, dan maar huilen... Dan leg ik hem weer netjes onder de dekens, maar hij begint net zo hard weer.. Gistermiddag heeft ie niet geslapen en vanmiddag in de auto een poosje, maar verder ook amper.. Net na 2 keer weer terug leggen heeft ie zich overgegeven aan de slaap.... eindelijk..
Die periode hebben we hier ook gehad. Ik leg haar in bed en 2 sec later staat madam alweer, maar ze kan zich dan makkelijk een uur vermaken (dat scheelt), daarna haal ik haar eruit als ze het moe is en laat ik haar beneden rondlopen tot ze echt begint te meuteren. Dan kan ik ze weer in bed leggen en gaat ze lekker slapen.