Morgen moet ik naar de gyn voor kinderwens en voor meer dan een jaar niet ongesteld,, Hebben meer meiden dat gehad en wat was het bij jullie, hoop dat ik voor morgen nog wat reacties krijg Ben echt zenuwachtig, maarja komt wel goed hoop ik
Oehh spannend! Maar meer dan een jaar niet ongesteld? Dat is raar? Maar ja... het menselijk lichaam is zowiezo raar... Weet je al wat ze gaan doen? Wel fijn dat er nu acties ondernomen gaan worden. Maar ik zou geen jaar kunnen wachten hoor! Zelfs niet als het na de pil zou zijn. Maar als puntje bij paaltje zou komen zou ik niets durven te "eisen" bij de dokter. Als ik nog 18 was dan zou mijn moeder dat wel voor mij doen hahaha! Ik ben nu 33 dagen overtijd en test nog negatief. Vanmorgen bloed laten prikken (was de dokter zijn idee, ik heb gelukkig niet hoeven te zeuren) Als de uitslag dan nog negatief is dan moet ik terug naar de dokter. Want ook ik vraag me af waar mijn ongi blijft... ruim een jaar gestopt met de pil en daarna regelmatige cyclussen. Gelukkig heb ik een hele lieve, fijne en gemakkelijke huisarts (en knap is ie ook hahahaha!) Laat je weten hoe en wat? Ik ben wel erg benieuwd namelijk! Heel veel succes! Groetjes Cynthia
Haai meid, jaa nou zeuren heb ik zeker gedaan bij me huisarts en daar heb ik me moeder niet meer voor nodig haha maar het was iedere keer wacht nog maar 4 maanden het zal wel door de pil komen en de dokter nam me ook niet echt serieus dat we al klaar waren voor een kindje, maar ook omdat mijn zus en in de familie het voorkomt dat ze moeilijk kindjes krijgen ben ik wel erg nerveus, Ik weet nog niet wat ze gaan doen bij de gyn ik heb een brief thuis gestuurt gekregen met vragen die mijn vriend en ik in moesten vullen en aan de hand daarvan gaan ze kijken wat ze gaan doen, Voor jou is het zeker ook spannend en dat die leuk en knap is is mooi meegenomen toch hahagrapje maar ook vervelend ja 33 dage over tijd,,pff Jaa ik laat het je weten wat ze hebben gedaan, Nou voor jou ook succes
Mendiey, heel veel succes vandaag bij de Gyn. Wat je kan verwachten is waarschijnlijk een inwendige echo en bloed laten prikken. Ik was eerst ook een jaar niet ongesteld en bleek PCO te hebben. Dit zien ze vaak al bij de inwendige echo. Dat is ook vaak goed te (ver)helpen met medicijnen. Waarschijnlijk zal je ook iets meekrijgen om je menstruatie op te wekken en te kijken of je daar goed op reageert. Hoop dat alles goed gaat meid!
Hoi Mendiey, heel veel succes vandaag! Ik denk dat de gynaecoloog zich eerst een beeld moet vormen aan de hand van vele vragen. En daar hoort waarschijnlijk ook een inwendige echo en bloedprikken bij. Tenminste dat was bij de eerste keer ook zo. Ik moet vrijdag weer....het blijft spannend! Succes! Ik ben benieuwd naar je ervaring!
Heel veel succes meid! In een ander topic waar ik meeschrijf waren ook twee meiden die een jaar lang niet ongesteld werden. En uiteindelijk toch zwanger. En die zijn nu allebei mama. Dus weer een beetje hoop voor jou.
Heej meid, Bedankt ben wel bang voor bloed prikke haha Wat is PCO precies? Ik ben benieuwd ik laat het jullie weten
Heej meid, Nou het blijft zeker spannend, Bedankt en jij ook succes vrijdag, ik zal het neerzetten als ik ben geweest, dat had ik ook al verwacht ja inwendig onderzoek en bloedprikken, Groetjes
Heej meid, Hardstikke Bedankt, Jaa ohh dat is zeker een beetje hoop, hihi Wat haden die meiden er voor gehad? of kwam de menstruatie ineens weer, Bedankt
Nou ik heb vanmorgen toch even gebelt toen er bij ons niemand op kantoor was... bloedtest negatief En mocht meteen een afspraak maken voor a.s. vrijdag. En wat denken jullie?..... een uur later kreeg ik buikpijn en rugpijn dat het niet normaal meer was joh! Ik liep op een gegeven moment huilend rond in het bejaardenhuis, zo'n pijn! Het leek nu dus alsof ik ff alles moest inhalen wat ik vorige maand niet heb gehad! Ik ben dus ongesteld.... maar ik ben nu toch wel opgelucht, weet dat alles goed is... nieuwe ronde nieuwe prrrrijzen! hahahaha! Op naar ronde 4 dus En mijn buikpijn en rugpijn zijn nu zo goed als weg.... hoef gelukkig a.s. zaterdag pas weer te werken. Alleen 4 nagelklantjes deze week dus ik kom mijn tijd wel door. @Mendiey.... hoe is het gegaan vandaag meis? Groetjes Cynthia
Net terug van de gynecoloog, Helaas had ik het wat anders verwacht dan dat het nu is, Ze wil mijn kinderwens nog niet in vervulling laten gaan, Ze vind me te jong om al bijvoorbeeld IVF wat ik ook wel snap maarja het is toch een klap, ze gaan nu alleen kijken waarom mijn menstruatie wegblijft en daarvoor moet ik bloedprikken en volgende maand terug komen voor een inwendigonderzoek Ook moet ik stoppen met roken en afvallen, weeg 89 en ben 1.75 nadat ik een half jaar ben gestopt met roken en afgevallen ben en dan nog niet zwanger kan worden dan gaan ze pas verder kijken hoe of wat, vind het allemaal maar een beetje raar stoppe met roken en afvallen zal heftig worden, en dan is het nog maar de vraag of ik zwanger word Me vriend word dit jaar dertig en we willen zo snel mogelijk kinderen en niet dat me vriend dalijk 45 is en ons kind 10, maar de gynecoloog zei dat we dat als droom voor ons hadden en dat het leeftijd niet uitmaakt, Pfffff
Ik snap dat het ergens een beetje een domper is. Maar IVF is psychisch, emotioneel en lichamelijk heel zwaar. Daarnaast is nog helemaal niet zeker of dit ooit het traject moet worden voor jou. Na inwendig onderzoek (kon ze dat niet meteen doen?) e bloedtest wordt meer duidelijk. Daarnaast is het zo dat overgewicht en roken de vruchtbaarheid vermindert. Ook wanneer je bijv. ivf zou gaan doen, wordt er tegen je gezegd dat moet afvallen. Vaak wanneer vrouwen iets afvallen kan hun menstruatie weer terugkomen. Dus wie weet meid! Daarnaast vroeg je wat PCO was. Heel in het kort houdt dit in dat je hormonen niet in balans zijn en dat je teveel oestrogenen hebt. Je hebt danwel eitjes maar die kunnen niet goed groeien en springen. Hierdoor blijven ze zitten en vormen dan cystes. Je menstruatie blijft vaak uit. En je kan daardoor ook niet zwanger worden. Het is een syndroom dus kan ook verminderen verdwijnen. Vaak hebben mensen met PCO ook te kampen met overgewicht en moeilijk gewicht kunnen verliezen (ivm insulineresistentie) en bijv. overbeharing. Gelukkig heb ik beide niet. En ik blijk ook geen cystes meer te hebben, maar mijn cyclus was nog wel erg lang (6 a 7 weken) nu krijg ik Clomid wat ik 5 dagen slik waardor mijn eitjes goed groeien en ik een goede eisprong heb, dus nu ook zwanger kan worden. Wacht nog even de onderzoeken af. Cyntje ook bizar. Nou ja iig weet je nu waar je aan toe bent en op naar de volgende ronde!
Jaa dat is het zeker, maar ik snap he took wel ja dat ze me nniet nu al aan de IVF zetten, maar dat er gezegt word je ben te jong dus gaan we daar niet aanbeginnen snap ik niet echt maarja dat was ook wel te verwachten,dat ze 18 te jong vinden,maarja ik weet het niet ik wacht het wel af, ik vind het ook erg om hier te zetten hoor dat ik rot vind enzo vrouwen hier zijn 30 en proberen het nog maar daar heb ik echt respect voor, maar nu weet ik wat PCO is hihi dankje, misschien is dat bij ook het geval al heb ik niet overbeharing ofso, maarja bedankt indergeval ik wacht het wel af
Hé bah meis... dat is toch even een klap ja.... je hebt toch bepaalde verwachtingen een hoop.... een boel stress voor zo'n onderzoek en dan dit. Van je leeftijd, tja, daar kan ik me iets bij voorstellen. En stoppen met roken én afvallen? Jeetje, dat zal een kluif worden denk ik. Ik rook ook maar heb juist 1 a 2 kilo ondergewicht bij mijn 1.60 m. Ik hoop juist aan te komen door te stoppen met roken, maar het is zooooo moeilijk! Ik was dus bang dat het uitblijven van mijn ongi iets met mijn gewicht te maken had. Terwijl ik al jaren ondergewicht heb en altijd gezond ben geweest, en normaal ongesteld. Maar toch... je gaat twijfelen... Wat betreft de leeftijden.... ik ben ook 30 maar bij mij begonnen mijn moedergevoelens ook pas een half jaar geleden. Maar ik wil nu toch een een beetje haast maken Want jonger wordt ik er niet op... Mijn vriend is 28 dus dat is toch ook wel normaal... Groetjes Cynthia
He wat grappig mijn vriend wordt over 3 weken 28... Ook zo'n broekie hahaha. En mendiey dat geeft niet hoor dat je pas 18 bent en wij bijv. 30, een kinderwens is een kinderwens en wanneer het dan niet zo makelijk gaat is dat gewoonweg rot!
Jaa het is ook wel allemaal waar wat ze zeggen, en ik laat de vrouwen van 30 of ouder ook zeker voor gaan,dan is het wat ik heb minder erg ik ben 18 heb nog een leven voor me,maarja me vriend die is wat ouder, Ik hoop dat jij snel zwanger word meid!, hopen dat je ongesteldheid snel komt en daardoor snel zwanger bent, ik zal voor je duimen succes!
Ja tuurlijk dat is ook waar, maarja ik snap dat sommige ook denken pff 18 zeur niet,en dan denk ik ja zullen ze gelijk hebben moet ik gewoon afwachten, ik weet het niet,maar jullie gun ik het zeker!
Hoi Mendiey, Ik kan me voorstellen dat je er misschien iets anders van verwacht had! Maar van de andere kant kan ik het ook de gynaecoloog begrijpen! Op jouw leeftijd zijn ze voorzichtig en willen ze niet te snel een beslissing nemen (alleen indien echt dringend noodzakelijk). Ik zou me er dan ook maar niet al te druk over maken en de gewoon de onderzoeken afwachten (hoe moeilijk dat ook is)! En ja, iemand van 18 kan zeker een kinderwens hebben, dat is toch niet vreemd?! Blijf positief! Ik wens je heel veel sterkte!
Ahh lief bedankt!, Nu ik er een nachtje over nagedacht heb snap ik er ook wel, ik wacht gewoon de volgende afspraak af en dan zien we wel verder Bedankt!