Huh? Geen kwijtschelding van belasting?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #61 Shaddixxx, 4 jul 2011
    Laatst bewerkt: 4 jul 2011
    Kunnen jullie weer even meekijken?

http://www.halderberge.nl/DOCUMENTEN/REDACTIE/VERORDENINGEN/LEIDRAAD%20INVORDERING%20GEMEENTELIJKE%20BELASTINGEN%202010.PDF

Volgens de gemeente staat in artikel 1.1.2 meer over zelfstandigen. Nu zie ik daar wel heel leuk staan dat een 'ondernemer' iemand is die een onderneming drijft of een zelfstandig beroep uitoefent, maar daar val ik in mijn ogen niet onder. Ik vind dit gewoon té makkelijk. Er staat verder niets over wat ze precíés verstaan onder 'zelfstandig beroep'. Of heb ik gewoon pech?

2. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi Shaddixxx,

Met de definitie "ondernemer" kom je nu niet verder. Personeelsrecht/ Ondernemersrecht/Gemeenterecht is echt heel ingewikkeld. Ik heb het zelf een klein stukje gehad tijdens mijn Heao opleiding en er zitten echt heel veel haken en ogen aan.

Het beste advies wat ik jou kan geven, zoek hulp! Laat iemand (wetswinkel oid) het goed uitzoeken of dat je nu wel of geen ondernemer bent.

Het Juridisch Loket | Gratis antwoord op uw juridische vraag
    JuroFoon - betrouwbaar juridisch advies voor een eerlijke prijs - JuroFoon

Zonder alle onderliggende stukken is het lastig (mijn eigen mening!) om een oordeel te vellen.

Met hulp weet je waar je aan toe bent en kun je daarmee bij de gemeente aankloppen. Dan sta je waarschijnlijk sterker!

Groetjes jopa1000

3. Dankjewel, dan ga ik het daar proberen! Als iemand anders hier nog iets weet, alle beetjes informatie zijn welkom!

Deel Deze Pagina