Lieve allemaal, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.. Het ziet er naar uit dat we over een tijd moeten gaan beginnen met ivf of icsi. Aangezien dit me heel spannend lijkt, lijken al de keren dat je naar het ziekenhuis toe moet misschien nog zwaarder. Kan iemand me misschien vertellen hoe vaak je ongeveer naar het ziekenhuis moet en hoe lang dat duurt? Ik zie hier als een berg tegenop omdat de reistijd naar het ziekenhuis een uur is. In ieder geval bedankt voor het meedenken! Liefs!
Eyy ja hier iemand die ondertussen 3x icsi heeft gehad zodra je begint begin je meestal met prikken van decapeptyl of een ander middel dan ga je na ongeveer 1 week a 10 weer terug voor een ech om te kijken of je cylcus mooj lam ligt overigens gebruik je ook de pil erbij en dan als dat allemaal goed js begin je met de stimulatie voor je eicellen zodra je daar mee begint moet je vaker voor een echo eerst 10ndagen stimuleren dan weer heen voor een echo en dan na 2 dagen nog maals en als je pech hebt na dagen nogmaals dan mag je pregnyl prikken voor je eisprong dan heb je de dag erna nog 1 rustdag geen prikken niets en die dag daarna is de punctie bij ons in de ochtend ik kon door de pijn die dag niet meer werken en de dag erna bleef ik ook thuis om mezelf wat rust te gunnen 3 dagen na de punctie mag je weer heen vlr een eventuele terugplaatsing en dan ben je er 2 weken vanaf dan bij ons althans terug voor eem bloed test dus behoorlijk wat ritjes
Dat hangt echt helemaal af van je follikelgroei, of je het korte of het lange schema krijgt en dergelijke.. Gemiddeld duurt het van de eerste spuit (met stimulatiemiddel, geen decapeptyl o.i.d.) tot de punctie zo'n 2 weken, maar als je follikels, om wat voor reden dan ook, trager groeien, duurt het ook veel langer. Volgens mij is het vrij standaard dat je voor een uitgangsecho (zodra je ongesteld bent geworden) voor een echo gaat, om te kijken of er geen cystes zitten en of je echt kunt beginnen (maar er zijn ook ziekenhuizen die dit overslaan), dan tussen CD8 en CD12 een eerste echo en op basis daarvan wordt dan bepaald wanneer de volgende echo is. Mijn ervaring is dat er meestal een dag of 3 tussen zit, maar als er op de eerste echo nog (bijna) niets te zien is, kan dat ook langer zijn.. Er valt vooraf dus eigenlijk niet zoveel over te zeggen Ik zou rekening houden met een keer 6 a 8 naar het ziekenhuis (uitgangsecho, FM's, punctie en de hopelijke terugplaatsing).
In Voorburg. Kort schema. Bijna nooit wachttijden. Dag 1 is je eerste menstruatiedag Dag 3 1e echo; uitgangsecho om te kijken of en hoeveel follikels er ongeveer die maand klaarliggen. Duurt ongeveer 10 minuten. Dag 8 2e echo follikelmeting (fm), kijken of ze groeien en hoe snel en hoeveel. Dag 12 3e echo weer fm, weer kijken hoe groot ze zijn en of alles goed gaat. Hierna is het per persoon verschillend.... Deze keer (voor mij icsi6) moest ik dag 13 weer terugkomen. Er waren een aantal kleinere follikels die ze er bij wilde hebben, maar ook een paar flinke grote al. Dag 15 punctie. Dit duurt een half uur, maar je moet een half uur vantevoren aanwezig zijn en daarna blijf je nog een half uur op 'de uitslaapkamer'. Dan krijg je te horen hoeveel eicellen er gevonden zijn en of het sperma goed is. Drie dagen later de terugplaatsing (als er embryo's zijn natuurlijk) voor ons is dat morgen. 14 dagen later mogen we testen (gewoon thuis, geen bloedtest) Het lange schema is heel anders en in elk ziekenhuis is het anders.
In het lumc, korte schema, geen wachttijden. Bij ons was het volgens mij in de verse poging 5 keer, nl 3 keer follikelmeting, 1 keer punctie en 1 keer terugplaatsing. Follikelmeting was altijd tussen 9 en 11 uur en ik mocht vaak zelf aangeven hoe laat ik wilde (het was niet echt druk). Per afspraak was ik max een half uur kwijt, dit was inclusief bloedafname wat standaard bij elke echo gedaan werd. Punctie was ook altijd in de ochtend, maar die dag moet je helemaal afschrijven, ivm bijkomen en pijn van de punctie. Terugplaatsing is flexibel, kon in de middag zijn of in de ochtend, maar over het tijdstip hiervan was niet te discussiëren . Binnen een kwartier was ik altijd wel weg. Bij een cryo poging ben ik max 4 keer in het ziekenhuis geweest. Ik had dan wel een hele regelmatige cyclus van ong 28-30 dagen en geen vruchtbaarheidsprobleem. Alleen verkleefde eileiders.
Wauw bedankt voor al jullie informatie! Zo krijg ik al een beetje een idee hoe vaak je ongeveer terug moet. Iemand ervaring met uz Gent en dan vooral dus antwoord op mijn vraag? Misschien niet anders dan in Nederland, maar misschien wel. Bedankt nogmaals!
Ik word behandeld in het UMC Utrecht, het lange ICSI schema, krijg geen uitgangsecho, en ben ongeveer 4 weken aan het spuiten. Ik moet ongeveer 3 keer een echo laten maken en dan de punctie en terugplaatsing. Maar het is wel echt afhankelijk van je cyclus. Succes! Ik weet dat er wel veel mensen in Gent behandeld worden, dus er moet ergens wel iemand zijn met ervaring
Geen ervaring met Gent, wel met het buitenland. Toen wij in Düsseldorf onder behandeling waren (3 uur enkele reis ) deden we de FM's gewoon in het ziekenhuis in onze woonplaats. Ik weet niet waar je woont, maar is dat eventueel geen optie?
Wij hebben onze laatste poging in Gent gedaan. Voor ons 2u enkele reis. Wij hebben ervoor gekozen om zoveel mogelijk in de ochtend af te spreken en dan de avond ervoor in het hotel naast het zkh te overnachten. Wij hadden geen zin in de stress van files bij Antwerpen. Ik had een lange stimulatie, dus ik ben een keertje of 6 naar Gent geweest, daarna punctie en terugplaatsing. Dus zeg maar 8x heen en weer naar Gent.
Hier ook een "Gent ganger". Reistijd 2,5 uur enkele reis. Als de afspraak rond het middag uur is dan rijden we heen en weer. Anders boeken wij ook het holiday inn. Ik ben totaal 5x in Gent geweest. Waarvan 1x voor mediatie ophalen. De tussendoor echo's kunnen in NL. Ik vond de frequentie vd bezoeken meevallen, maar dat kan altijd per poging verschillen
Ah dank jullie wel voor wat meer zicht te krijgen op het aantal behandeling en wat fijn inderdaad om dan de avond ervoor te overnachten. Ik hoor ook veel positieve verhalen van Gent, ook vanwege de artsen daar dus ik ben benieuwd.
Wij zijn tijdens ICSI in totaal 13x naar het ziekenhuis geweest, incl. Voorlichtings bijeenkomst, 2x zaadonderzoek, alle echo's, punctie, terugplaatsing, zwangerschapstest via bloedafname in ZH en echo bij 7 weken zwangerschap. 14e keer was voor de nipt test met 14 weken zwangerschap 15e keer is voor de 20 weken echo. Duur van traject: inschrijving in ZH eind december (na verwijzing gynacoloog), start met triptofem prikken op 14 april, daarna fostimon erbij tot punctie 16 mei, dus totaal ca. 5 maanden. (Ik ben begin oktober naar de huisarts gegaan, in november streekziekenhuis, in dec. doorverwijzing voor IVF in academisch ziekenhuis)
Dank je kajsa voor jouw toelichting. Vond je het zelf tijdrovend om zo vaak naar het ziekenhuis te moeten? Ik zie er nl als een berg tegenop..